Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Parring af Top/Bund .....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er blevet den heldige ejer af en 55'er oval.
Den er lidt ringe i karossen og jeg overvejer om det kan betale sig at reparere den, alternativet er at skære taget af og svejse det på en lidt nyere karosse (hvis det kan lade sig gøre) !?
Er karosserimålene identiske ? så jeg kan skære taget af min 55'er incl ovalen og svejse det på en karosse fra ca 60 ?
Grunden til jeg gerne vil benytte et nyere karosseri, er at der er mere plads til gearkassen, og jeg vil gerne sætte en lidt nyere og synkroniseret gearkasse i bilen. Samtidigt vil jeg gerne have udseendet fra den gamle ovaler, så jeg ser ikke andre muligheder end en "tagtransplantering".

- Kan det lade sig gøre ?????

- Hvad siger synsmanden til sådan et projekt ??????

- Hvad hvis jeg geren ville genbruge hele 55' karossen, passer den så på en nyere bund ?????
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Du behøver ikke mere plads til gearkasse.
Før i tiden, da VW kom med større bagrude byggede man det i de gamle biler. Så vidt jeg ved brugte man kun "hullet" Man flyttede ikke hele taget rundt. Det passer nok heller ikke.
Du skal selvfølgelig også bruge noget af det indvendige tag.
Men uanset, så får du jo ikke den ægte vare.
De gamle karrosserier passer på de nyere bunde. Omkring 65, tror jeg, ændres beslaget på kuglestykket og du kan komme til at mangle plads til kompensationsfjederen. Men det kan laves ved at bruge et kuglestykke fra en nyere. Findes som rep.stykke.
Synsmanden er vel ligeglad. Det er jo ikke ham der ikke kan se noget bag ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad så med told&skat ?
bliver det regnet som en for stor ændring ?

Det med at bytte hele taget er fordi jeg før har set ombygninger til split, hvor det bare er hullet der er flyttet, eller også er der sat et kit i, men så følger er ribberne ikke bunden af ruden og det ser fand'me åndsvagt ud !!

Har du værksted i nærheden af Aalborg?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Uden at virke klogere end jeg er... Så siger T&S ikke noget til ting de ikke hører om...

En kommentar på det personlige plan.. Lad være med at ofre en '55 Ovaler :( . Bid i æblet og lav den i stand istedet.. Præcis som Frank siger, så bliver det aldrig den ægte vare, hvis du flytter taget..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Selvfølgelig skal ribberne med over. Det var det jeg mente med "hullet"
Og dermed jo også det indvendige tag.
Jo jeg bor i nærheden af Aalborg og arbejder i Svenstrup. Men hvad kommer det sagen ved ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SoLow Member
Skrev for 21 years siden | | | |
værst af alt er jo også at du mister det fedeste indstrumentbræt der er lavet, med mindre du flytter det over også... men så er du jo derude hvor det er ligeså nemt at lave rusten på den originale karosse !!!
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!

Reply

You must log in to post.