Hjælp er hvad jeg leder efter. Jeg har lige skilt en ellers velkørende 1300 motor ad. Den spilte olie så jeg gav den nogle nye pakninger og nogle nye stempel ringe.
Opstarten, jeg for startet lortet op igen og erfarer at den osser rigtigt meget. Har jeg samlet noget forkert ?
En fejl som jeg ved jeg begik var ikke at sætte stødstangsrørende i den gamle rækkefølge, kan det have noget med det at gøre ? har stillet ventilerne efterfølgende. Kort og godt er jeg et kvaj og har samlet noget forkert eller er det et justerings spørgsmål.
8) Enten har du vendt stempelringene forkert, eller også har den noget olie liggende, måske i forbrændingskammeret..
Hvis den ikke lyder faretruende, og ellers kan køre så prøv at lade den stå lidt og blive godt varm..
Har du renset stempelring-rillerne ved at glasblæse stemplerne eller med en gammel stempelring som du sliber til ?
Hvad var det for nogen ringe du købte ?
Har du fået honet cylindrene ? Og målt dem ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Den vil ikke ose sådn decideret selvom stemplerne bliver vendt forkert. Den vil bare bruge en del olie.
My bet is: nye stempelringe uden nyhoning af cylindere. Den går skutte du´
det var sku et par ringe der var vendt forkert, nu oser den ikke mere, den går ikke så godt men den skal nok bare justeres er der nogen fif til justering af ventiler jeg har brugt 0,15 mellem stængerne er det ikke rigtigt?
8) Ja, man kan hurtigt få dem vendt i farten..
Det er rigtigt at ventilerne skal stå 0,15, medmindre det er en lavkompressionsmotor (F). Så er det 0,10. Men husk at stille dem når den er kold.
Har du tjekket at tændingen står rigtigt, og at platinerne står 0,40..?
Hvis du har rodet med karb'en, så skal den jo også lige tunes ind..
DEN ER STADIG IKKE HELT GOD KAN JEG H
8) Det er med garanti den manchet. Du kan heller ikke stille tomgangen ordentligt når den er utæt..