Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp den osser efter adskilt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hjælp er hvad jeg leder efter. Jeg har lige skilt en ellers velkørende 1300 motor ad. Den spilte olie så jeg gav den nogle nye pakninger og nogle nye stempel ringe.
Opstarten, jeg for startet lortet op igen og erfarer at den osser rigtigt meget. Har jeg samlet noget forkert ?
En fejl som jeg ved jeg begik var ikke at sætte stødstangsrørende i den gamle rækkefølge, kan det have noget med det at gøre ? har stillet ventilerne efterfølgende. Kort og godt er jeg et kvaj og har samlet noget forkert eller er det et justerings spørgsmål.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Enten har du vendt stempelringene forkert, eller også har den noget olie liggende, måske i forbrændingskammeret..
Hvis den ikke lyder faretruende, og ellers kan køre så prøv at lade den stå lidt og blive godt varm..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har du renset stempelring-rillerne ved at glasblæse stemplerne eller med en gammel stempelring som du sliber til ?
Hvad var det for nogen ringe du købte ?
Har du fået honet cylindrene ? Og målt dem ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den vil ikke ose sådn decideret selvom stemplerne bliver vendt forkert. Den vil bare bruge en del olie.
My bet is: nye stempelringe uden nyhoning af cylindere. Den går skutte du´
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
det var sku et par ringe der var vendt forkert, nu oser den ikke mere, den går ikke så godt men den skal nok bare justeres er der nogen fif til justering af ventiler jeg har brugt 0,15 mellem stængerne er det ikke rigtigt?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Ja, man kan hurtigt få dem vendt i farten..
Det er rigtigt at ventilerne skal stå 0,15, medmindre det er en lavkompressionsmotor (F). Så er det 0,10. Men husk at stille dem når den er kold.
Har du tjekket at tændingen står rigtigt, og at platinerne står 0,40..?
Hvis du har rodet med karb'en, så skal den jo også lige tunes ind..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
DEN ER STADIG IKKE HELT GOD KAN JEG H
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Det er med garanti den manchet. Du kan heller ikke stille tomgangen ordentligt når den er utæt..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.