I får det godt nok til at lyde sv
Så har jeg splittet min motor, min knastaksel er uden nitter, der er en slidse (som en ligekærvskrue) hvor oliepumpen går i indgreb, er det noget gammelt skrammel som ikke er værd at bygge på???, den test med opspænding af hovedbolte som du har omtalt tidligere Frank, der var ingen problemer og der er heller ikke nogle af de problemer som også er omtalt tidligere, så det med manglende nitter giver mig grå hår, selvom min bedre halvdel påstår at det ikke kan lade sig gøre, så hjælp :P :P :P
Hvis ikke der er nitter. Hvad holder så dit knasthjul fast på knasten ?
Når overspændingen gik godt, hvordan ser blokken så ud indeni der hvor lejerne skal sidde ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
HMMMM, det er godt at jeg har oplyst at jeg er"nybegynder", nå men der hvor lejer til krumtappen skal være, er der mørke striber efter olien, men ingen grater, føles nærmest som en belægning, lidt ru, ellers er blokken helt glat hvor lejer skal være, mit digi kamera er lånt ud, men kommer tilbage en af dagene, så tager jeg nogle pic, det er lidt nemmere, kigger lige på det knasthjul, det må splittes i lidt flere stumper, indtil videre, tak for hjælpen Frank
:oops:
så er der endelig billeder, Frank sådan ser min blok ud hvor lejerne skal sidde, der er ingen grater, er det noget skrammel??, 2 pic af min knastaksel, standard, sådan ser den ud
jeg kan kun vedhæfte et billede !!! så der kommer lidt flere
så lykkedes det at sende 3 stk. på een gang, prøver igen
Hvis du med fingeren kan mærke den brune streg på anlægsfladerne til lejerne, så har lejerne "banket" i blokken, og den skal flugtbores.
Hvis hele fladen føles glat er den sikkert ok..
endelejet nærmest svinghjulet har to "kraver" (22mm imellem dem på et standardleje) prøv at måle blokken der hvor de skal passe ned over..
-Hvis ikke den måler 22mm skal den også bores axialt (til 21mm)
knasten er den nyere type (efter 71)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Det er svært at se på billederne, selvom du har gjort hvad du kunne for at vise os det.
Men jeg synes at kunne ane en metalkant på forreste hovedlejesøle, der hvor oliegangen er. Prøv at Tage en tynd fladfil og læg den hen over to skåle, i bunden af dem, med den skarpe kant. Træk så forsigtigt til den ene side med kun let tryk på filen. Så skal der fremkomme et fint jævnt spor hele vejen på tværs af begge skåle. Laver den hovedsageligt spor i "olieslaggeren" Skal du nok se dig om efter en anden blok, eller få den renoveret.
Udover det, ser det ud til at den ikke ligefrem har fået for meget ny olie de sidste år den har kørt. Men det er jo en anden sag.
Torben
En flugtboring med axial fræsning koster 1100 kr. omb. Og ja du skal have andre lejer til.
tak for hjælpen, det havde været billigere at købe en af de "store", må på jagt efter "god" blok, køber nok nye ringe til stempler og samler den igen, mit nye cylender kit kommer ikke på den blok.
Tak for hjælpe til alle
:) :? :? :) :) :)
har været igang med filen, som farmer oplyste, anden blok, det var ikke kun snavs, sååå hvor finder man en god blok, jeg har ikke lyst til at betale "flere" lærepenge, for at lave en motor til min buggy :x, kunne være at jeg skal se på den 1500 motor jeg har stående, men så får jeg et 1600 cylender kit i overskud (det er ikke til salg), nå men der er laaang tid til sommer :wink:
Tak til alle :? :? :wink: :wink: