karburator rens..
Hej. Er lige hoppet ombord i nogle ældre karburatore der trænger til en grundig afrensning.
Så er der ikke nogle der kender til et vidundermiddel der kan fjerne 35 års snask.. Jeg er lidt den dovne type, så det må gere være noget jeg bare ka dumpe den strippede karb i og så syre den af..
Envidere.. hvilke luftfiltre ville kunne erstatte olie spanden på et sæt PDSIT 2/3 monteret på en 1600.
Har en mistanke om at det ikke er helt ligemeget hvilket modstand der er i filtrene..
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Brug ufortyndet saltsyre, så skulle dine type3karburatorer gerne blive slettet fra jordens overflade på få minutter..!!
-spøg til side (jeg er ikke den stor tilhænger af t3/4karbs)
jeg bruger motorrens til at cleane karburatorerne og en hel del tid med en tandbørste, man bliver møgbeskidt, men karburatorerne bliver pæne.
Hvis de er irrede/anløbne i overfladen kan du prøve med afkalker til en kaffemaskine, men PAS P
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Amerikanerne sværger til noget der hedder carb.cleaner, har vi noget tilsvarende her i landet??
-------------------------------------------
Hejsa 8)
Ved ikke om det er det samme som du nævner fra "over there" ,men ved Valvoline laver noget der hedder "Carburettor Cleaner" på spray..
Koster 60 kr for 500 ml ved thansen.dk..
Morten :D
Bare fordi I ikke kan få dem til at køre gør altså ikke karburatorerne til noget lort.
Det er de bedste karb. der findes til de motorer, så længe de er std. De giver de kræfter de skal og forstøver benzinen godt.
Jeg vil medgive at de sidste type4 i type2 er nogen skiderikker der er for dyre at reparere.
Jep.. Amerikanerne har noget der hedder "cresylic acid" carburator dip Det sku være ret effektivt. skulle tage ALT organisk materiale og efterlade metallet helt bart.. Det var den danske equivalent til det jeg var ude efter.. Men det kan sku nok ikke fås..
Hvad med et bud på et alternativt Filter? anyone?
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
ved ikke mht. modtanden i filtrene, men hvis du har en dia. på carb. har jeg nogle universalffiltre.. ( nye )
De der universalfiltre mangler den lille "stack" type 3 luftfilteret har inden i.
Det får dem til at gå ringe...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Hvis du vil exprimentere med center eller vandrette filtre så har jeg jo stadig "toppene" liggende.
Hvis du ikke vil ha dem ryger de jo bare ud (eller forhåbentlig foræret væk).
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
8) JEg har mange gange brugt petroleum (ikke lugtfri), med stor succes.. Også til benzinpumper, strømfordelere, manifolde osv...
Bare læg i blød i 10 min, skrub med en lille børste, og blæs tørt med trykluft.. Skinnende nye!
[quote:740029967b="jacob"]Hvis du vil exprimentere med center eller vandrette filtre så har jeg jo stadig "toppene" liggende.
Hvis du ikke vil ha dem ryger de jo bare ud (eller forhåbentlig foræret væk).[/quote:740029967b]
Ja det ku da måske altid danne basis for noget hjemme bikset..Hvis du lige gider holde på dem.. så ser jeg om jeg ikke ka komme ind forbi i løbet af ugen.
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Hvis I kører med original karb. på type1-4 og uoriginalt luftfilter. Så SKAL der være en tragt på mindst 10cm. Akkurat som inden i et type1 filter. Eller gummislangen på type2 osv.
VW-motoren "tåger" lidt tilbage og det skal den bruge igen. Hvis man kører uden noget forsvinder det og hvis filteret sidder for tæt på karb. får den for fed blanding og filtrene bliver mættet med benzin.
Læg mærke til at visse type3 karb. ikke er dyset ens højre/venstre. På grund af det originale luftfilters udformning. Hvis de bliver brugt med en tragt og et filter skal de dyses ens.
Lad være med at smide udligningsrøret væk der går mellem manifolderne.
På et par Kadrons og sammen med en 284 graders knast har jeg erfaret at det hjælper på den lidt rå tomgang og overgang, at lodde ( sølvlodde ) et par ½" tommes studse på for at få en større slange. På alu.-manifolds kan man selvfølgelig bare skære et større gevind til en større studs
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
REN haster ikke, de fylder jo ikke alverden.
Jeg skal nok lade være med at smide dem ud.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060