Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang. weber 36 IDF

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej,

Jeg har et sæt Weber 36 IDF som jeg vil montere på min T1 1600 med 284 knast og 009 fordeler og selvfølgelig dobbeltportede topstykker.

Er der nogen som har erfarring for om det giver en effektforøgelse i forhold til T3 kaburatorer, og er der nogen som har en ide om størrelsen på idle og main-jet til sådan en motor.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
T3 karburatorerne er ikke noget alternativ. Dit valg af knastaksel vil gøre at de ikke "virker" i det omdrejningsområde hvor knasten virker.
Du skal lade være med at tænke på knasten eller karb. som om de giver en effektforøgelse hver for sig. Tænk på det som en pakke eller en motor om du vil. Du har valgt en knast. Vælg så resten der passer til således at din motor kører godt og kan dyses ind. Så skal kræfterne nok være der.
Tomgangsdyse 47-52 Hoveddyse 125-135. Men få den nu ud at køre og få den så dyset ind.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
De kan sagtens køre med de dyser der sad i dem da de sad på en alfa, måske bare ikke optimalt..

hvis du absolut vil købe nye dyser, så gælder følgende som tommelfingerregel for weber IDF og Dellorto DRLA på vores boxere

Tomgangsdyse 55
Luftdyse 180
Hoveddyse 4xventuristørrelse (dvs ex. 30mm venturi ~ hoveddyse 120)

Dette er et udgangspunkt som de absolut kan fungere med næsten uanset motorkonfiguration, men selvfølgeligt kan der tweakes udfra disse størrelser, -gerne på et rullefelt..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.