Jeg har erhvervet nogle aludrenge som passer på min bay, og så var det jeg ville spørge lidt til bæreevnen på dæk. skal jeg bare tage totalvægten på bilen og dele med 4 og så har jeg den minimale bæreevne pr. dæk, eller skal der lægges en procentsats oveni.
Hilsen Hårdberg
Der er vist noget med at de skal være "8-lags" for at sidde på en varevogn.
Min T4 transporter kører på 17" personvognsdæk på 4. år
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
[quote:06f0b16a2e="Gustav_t"]Der er vist noget med at de skal være "8-lags" for at sidde på en varevogn.
Min T4 transporter kører på 17" personvognsdæk på 4. år
G.[/quote:06f0b16a2e]
Har den ikke også været i grøften for de den ikke kunne bremse
nej spøg til side Gustav T
skal jeg have den bog med hjem når vi kommer ned til jeres træf
hilsen thomas 356 :twisted:
Det var så en bremsebelægning der røg af men pyt...
Bogen er til låns, hvis LOVER jeg får den igen
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
super duper GUS det lover jeg
Det er rigtigt at man bare deler bilens totalvægt med 4.
Der er ikke krav om 8-lags eller såkaldte varevognsdæk. Det ved jeg godt at politiet og visse af mine kolleger tror.
Men omvendt er det vel heller ikke logisk at en transporter der vejer 2250kg totalt ikke skulle kunne køre på de samme dæk som en Mercedes med samme totalvægt. Merceren kan så bare køre 220 km/t.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank, vil det sige min splitbus kan synes med de 17" der sidder på?
De har samme rullediameter som det originale hjul og er ikke særligt brede. Jeg har bygget late-baybremser på så der er ikke noget adapterfis...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
"late-bay" er det noget frækt ?
Uden at vide hvad din bil er for en, så burde det ikke være noget problem.
De bliver jo alle sammen synede. Så er der en lille procentdel der bliver godkendte.
Nej som nævnt er der nogen af min kolleger der overfortolker bestemmelserne. Jeg ville ikke sige noget ud over at din nok ville køre bedre med en større ballon. Men det må du efter min mening selv om.
Overholder du sporvidden ? eller ihvertfald ikke ændrer den med mere end 20mm. på en aksel ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak for svaret Frank
Det bliver jo spændende - ja den kører nok bedre med noget mere dæk. Men det skal prøves. Late-bay er noget meget frækt. Det er ligesom Libido alle ved at det er noget frækt, men ingen hvad fanden det er. Sporvidden er foran øget lidt p.g.a skivebremserne.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook