Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til info om t4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stubbe Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har lige fået en t4 1700, motorkode w. På topstykket sidder der en føler, men ledningen er bare klippet af. Er det en temp. måler?? Har T4 w haft indsprøjtning?? Er det en føler der har været brugt til indsprøjningssystemet??
Jeg kan se indsugningsventilen er lidt større end min t4 kode v. Stemplet er udformet lidt anderledes, giver det en højere komp?? Hvordan er knasten i w i forhold til v?? Er der andet forskel på motorne når de står som longblok??
:oops: En ordentlig sending spørgsmål :oops: Håber nogen har lidt svar til nogen af dem..

MVH Stubbe
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja en W har været med indsprøjtning. Og ja det er en temp.føler.
Den har også større ventiler 39/33 end V. Lidt højere komp. og 9mm. ventilstammer på udstødningen. Det er vist også en anden knast.
Den gav 80HK mod V´s 68.
Kører godt med to 40mm fra en AN og strømfordeleren fra en V.
Jeg lavede en engang hvor jeg også borede den til 1800 ved at bore 1700 cyl. til 93mm.
Efter 100000km. viste den stadig 89HK.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.