Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motoren bliver rigtigt megeeet var

Tags:
No tags yet.

(permalink) Maavens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Min 1600cc med enkelt port. bliver efter en 5-7 min. meget varm, taber omdrejning og kraft. den tager ikke gassen og man føler den bare har lyst til at ligge sig til at dø.....
Tænding er stillet. Ventiler er stillet. Pappet bag skjoldet sidder fast.
Karburatoren er en 34 pct. som er helt ny.
Så hvis jeg skal han scumsteren ud og køre. har jeg brug for et tip eller 2,så derfor.....
:P
Maavens
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
går den ellers fint...?

Den kan blive varm af for mager blanding, så jeg tænkte på utæt indsugningsmanif..

Hvordan har du fået en 34pict til at sidde på en enkeltportmanifold..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hallo, hvis du kører med 34pict, hvilken strømfordeler kører du så med ?
Hvis den er fra en enkeltportmotor, så er det fejlen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Maavens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:d7c137e275="vwmorten"]går den ellers fint...?

Den kan blive varm af for mager blanding, så jeg tænkte på utæt indsugningsmanif..

Hvordan har du fået en 34pict til at sidde på en enkeltportmanifold..?[/quote:d7c137e275]
Hi Morten.
Indtil det sker kører den helt OK:
Kenneth er magikeren omkring tilpasning på manifold.
Der er checket for utætheder.
(permalink) Maavens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:2225a3ddc6="Frank_Andersen"]Hallo, hvis du kører med 34pict, hvilken strømfordeler kører du så med ?
Hvis den er fra en enkeltportmotor, så er det fejlen.[/quote:2225a3ddc6]
Hej Frank.
Det checker jeg idag.
Der skal altså være forskel på strømfordeleren til 30 pct enkeltport, som den tidligere var?og ne 34 pict??
Der blev skiftet fra den 30pict til 34 pict, da vi mente det var problemet, at blandingen blev for mager.
Tak for jeres hurtige svar.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
for sen tænding gør også at den bliver varm..

-og er du sikker på at den kører på alle cylindre..?
Check det ved at hive tændkablerne af strømfordeleren et ad gangen, og check for hver cylinder at motoren "går lige meget ned i omdrejninger", hvis en cylinder ikke reagerer, har du næsten fundet fejlen
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
åbner thermostaten luftapperne i blæserhuset?
er thermostaten iorden eller bliver motoren ikke kølet 100% pga. defekt thermostat og "lukkede" klapper i blæserhuset?

(lukkewinkel) schliesswinkel 47 grader?
OT 5 til 7,5 grader forinden?
der er 26 muligheder på de forskellige motorer til boblen!

er den der undertrykledning fra karburatur til fordeleren porøs?

er ledningerne til tændrør ældre end 10-12 år?

---

jens
(permalink) Maavens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:3080d450ef="vwmorten"]for sen tænding gør også at den bliver varm..

-og er du sikker på at den kører på alle cylindre..?
Check det ved at hive tændkablerne af strømfordeleren et ad gangen, og check for hver cylinder at motoren "går lige meget ned i omdrejninger", hvis en cylinder ikke reagerer, har du næsten fundet fejlen[/quote:3080d450ef]
Tændingen skulle være OK.

Jeg checker om den kører på alle cylindre, har sat den i bænken.
(permalink) Maavens Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:1dc0107c5e="Jens Flensborg"]åbner thermostaten luftapperne i blæserhuset?
er thermostaten iorden eller bliver motoren ikke kølet 100% pga. defekt thermostat og "lukkede" klapper i blæserhuset?

(lukkewinkel) schliesswinkel 47 grader?
OT 5 til 7,5 grader forinden?
der er 26 muligheder på de forskellige motorer til boblen!

er den der undertrykledning fra karburatur til fordeleren porøs?

er ledningerne til tændrør ældre end 10-12 år?
Det er ikke blæserhuset mv.
og ledninger er ikke ret gamle.
Maavens

---

jens[/quote:1dc0107c5e]

Reply

You must log in to post.