Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er bedst??? 1300 eller 1600 c

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dj-Speed-Seeker Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej...

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en 1302 fra '72.
Det er min plan at renovere den fra top til tå, og også lave den lidt "vildere". :D
Jeg har hørt at det er bedre at toptune en 1300 motor, end at sætte en 1600 i. Er det rigtigt?
Jeg ønsker et godt bundtræk, men vil da også gerne have lidt topfart.
Hvad er der af forslag?

På forhånd tak.
Kasper
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Altså.. 1300 og 1600 er meget tæt på at være ens i grundkonstruktion, og forskellen i effekt er kun 6 hk.
Når du tuner de her motorer vil jeg heller ikke mene at forskellen er væsentlig. Men selvfølgelig har en 1600 mere bundtræk.
Hvis du ikke har planer om en komplet ombygning af motoren, men bare lidt topstykkebearbejdning og karbs. mv. så ville jeg vælge en helt anden, nemlig 1500.. Jeg synes de kører kanongodt, men der er vel delte meninger om alt det motorhejs..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
1600 t3 blok med dobbelkarbs. og tarmslyng, så er du da et stykke over hvad 1300 kan præstere. Det er da en start, og den er "billig"
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Kubik er altid godt og billige problemfri HK så længe man ikke vil have 200HK.
Det billigste er nok at lave en 1600 men så er prisforskellen til 1776 ikke så stor, så kan man jo ligeså godt købe en 78mm. krumtap. Så er vi på 2005 osv. osv.
1600 type3 forslaget er ikke dumt. Slet ikke når man kan købe manifolder til de karb. i type1. Husk at bruge type3 strømfordeler også.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dj-Speed-Seeker Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for svarene indtil videre...
Jeg har fået at vide andet steds fra, at en 1500 også er ret godt.
Men hvad er nemmest at tilpasse motorrummet, og som giver et rigtig godt bundtræk (og stadig lidt på toppen)???

Kasper
(permalink) Chritte Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa! :D

Tilpasse? både 1300,1500,1600 kan ligges lige i uden nogen form for tilpasning... ved så ikke lige med T3 blok og 1776 cc men umiddelbart vil jeg mene at det er det samme.. :? :?:

Og ja.. en veltrimmet 1500 går også rigtig godt.. Har selv en dobbelportet 1500 ( dvs. med to indsugningskanaler i hvert topstykke) og den går rigtig godt og er nem at montere dobbel carbs på. En god start til billige penge... :D eller endnu bedre, så som hendrixx og frank siger, en 1600 t3 blok med dobbelkarbs, tarmslyng og anden strømfordeler..


Morten 8)

Reply

You must log in to post.