hjælp har problemer
Jeg har lige været i gang med at hæve min buggy bagi da den var alt for lav, fordi at de svenskere jeg købte den af havde voldsænket den....
Jeg har får den hævet ved at dreje den ved strålerne, ved torisionsstaven, det viker også fint og den er kommegt op i original højde som den var da den var en folkevogn, men jeg har nu det problem at når jeg sætter fælgene på så krænger de indaf forneden :arrow: -/, hvad kan jeg gøre ved dette, det er dog ikke ret meget men der ser ikke ret godt ud....
På forhånd tak hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
Og du har prøvet at trille en tur i den og lade det "falde på plads det hele".....?
Ja jeg har prøvet at køre en tur i den og det hjælper lige lidt!!!!!!
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
Så har du jo nok hævet den for meget.
Start med at bruge fjedrene fra en 68-70 1300 med kompensationsfjeder de er 21 mm. tykke og de blødeste du kan få.
Derefter må du prøve at samle den med f.eks. 13 graders forspænding.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvis du justerer den eet hak udvendigt flytter du hjulet ca. 6-7cm op eller ned, og nogenlunde det samme hvis du gør det indvendigt
der er forskel på de inderste og yderste stråler på torsionsstavene 44 indvendigt og 40 udvendigt tror jeg nok
det smarte ved at der er forskellige antal stråler er at du ved at kombinere fx. 3 hak op indvendigt og 3hak ned udvendigt kan sænke eller hæve den MINDRE end 6-7 cm
Jeg ved ikke om det var til at forstå..?
jeg plejer at gøre det at jeg måler på bilen hvor meget jeg fx. vil have den sænket i begge sider, ofte er de jo lidt skæve, så det kan fx. være 3cm i venstre side og 4 cm i højre side
så løfter jeg den op, piller axler osv af, fjerner torsionsdækslet, og vipper fjederpladen ud over den lille kant ved torsionsdækselbolthullerne så forspændingenaf fjederen forsvinder, men UDEN at tage fjederpladen af torsionsfjederen
så tager jeg et mål ude fra enden af fjederpladen der hvor axlen bliver monteret og op til et eller andet sted i inderskærmen (lodret op) det er ligemeget hvor vi skal bare have et fixpunkt vi kan gå ud fra. lad os sige 23cm i højre side
højre side ville jeg jo så sænke 4cm, så nu hiver jeg fjederpladen og torsionsfjederen ud af bunden, og prøver alle mulige kombinationer af hak op indvendigt og hak ned udvendigt eller omvendt indtil målet op til mit fixpunkt er 23cm-4cm=19cm
så laver jeg venstre side (bare kun 3cm) samler jeg det hele igen og bilen er sænket som jeg ville have det
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
8) Og bare for at nævne det, så kan du med de rigtige kombinationer hæve og sænke i hakker af ca 6 mm. Så der er frie tøjler..
jeg har været i gang med at prøve en masse forskellige ting, og det eneste jeg har gjort nu for at få den i den højde jeg ville have den var at flytte fjederpladen på de yderste stråler på toisionsstaven.
Jeg har kun givet det et hak på hver side og det gav ca 2 cm.. og det er det der har fået hjulene til at stå indaf forneden....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
[quote:ab60ea016e="Yellow-BUGGY"]jeg har været i gang med at prøve en masse forskellige ting, og det eneste jeg har gjort nu for at få den i den højde jeg ville have den var at flytte fjederpladen på de yderste stråler på toisionsstaven.
Jeg har kun givet det et hak på hver side og det gav ca 2 cm.. og det er det der har fået hjulene til at stå indaf forneden....[/quote:ab60ea016e]
du skal have noget mere vægt bag så en buggy vejer ikke så meget
som da den var en bobbel :wink:
det fik jeg at vide af fra bent far kit og buggy
jeg har prøvet det og det virker min stod med en masse dæk + 3 jern-klosser på 30kg stk. og lav blev den :wink:
JB
Ja et hak frem foruden og et hak tilbage forinden ændrer forspændingen med 50 minutter. Der går 60 minutter på en grad.
Tag tyren ved hornene, køb en lille gradmåler i et byggemarked, ligger samme sted som et waterpas, og gør så som jeg skrev tidligere.
De 13 grader er jo i forhold til en vandret tunnel.
Jeg har en gammel kammerat, der er tømrer. Han kan indstille det der på 5 min. Uden at gætte og rode. Han kan lige se når den skal 3 hakker frem foruden og fire tilbage forinden (f.eks) og så passer det ! Og højden på bilen passer også når han så har samlet den.
Jeg har nu ændret den med 1 hak op forinden og et hak ned foruden.... Uden resultat, men det ser nogenlunde ud når jeg har haft læs bagi og kørt et lille stykke, men det har stadig lidt, men ikke så meget som før....
Men kan man slet ikke får dem til at stå bare lidt ind for oven, eller er der ikke nok vægt bagi en buggy...
Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
Ja men så er du jo på sporet. Nu skal du bare ændre den nogen flere hakker op og ned foruden og forinden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
http://www.dating.dk - her kan du få en federe kone - 15 kg er ca. lig 2 hakker foruden.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook