Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mark's 68 bay

Tags:

(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så der renoveret bremser foran. Nye bremselyskontakter, slanger, hjulcylindre og klodser. Det er nam nam.
Plus nye gearskifte bøsninger og gearskifte-coupler, gaskabel og koblingskabel.
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
du giver den sku gas sømand...
husk nu at lave lektier også 8)

ses der ude i trafikken

ps dobbelt idf... var det noget løg med den der midtermonterede og var der stor forskel på motorens performance med dobb fremfor midter mont ???
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Fandt lige denne side til dig. I forbindelse med dit nye tag. http://www.parisbeetles.co.uk/Page_4x.html
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |

Herbie Premiere

Parisbeetle sku eftersigende vær skod kvalitet, men andet ved jeg ikke.
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
:wink: Rart at vide. Jeg har nemlig ikke hørt noget om dem før. Så det er da godt at man er advaret nu så man ikke bestilte noget selv og blev skuffet. :lol:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |

Nye bremseslanger, 2 nye bærekugler, en ny styrekugle, hjulcylindre og bremsebelægning. Så den klar til syn.
Blev dumpet 1. gang til syn pga. styrekugle, skævbremsning og øjenskygger.

Synet i dag, d. 25/11 og nu skal den staldes op og ha lavet små ting :twisted:
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |

Der sker lidt ændringer før jeg forlader landet i 8 mdr.
1915 ccm, forged krumtap, fullflow oliesystem, type4 oliekøler (større end org.), Kompression 8.5:1, afvejet plejlstænger, stempler. boltede vippearmsaksler, Scat c25 275 graders knast, to dobbelte 40 weber IDF, 009 bosch strømfordeler med igitor tænding, bananmanifold/tarmslyng med hideaway.
Burde en 100 hk være en realitet?


Jailbars

(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lige lidt billeder




Bunden af døren er udskiftet og malet.

Indbygget omdrejningstæller.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Er tilbage igen. Der er ikke sket meget med bussen, men der kommer til at ske lidt. Jeg har købt 40x35.5 toppe, fået jailbars, 40 idf' er, lavet min skydedør, hvor der var rust i. Har bygget hideaway potte, skiftet starter og starterbøsning. Overvejer at give den mere kompression og evt. 1.25 vippetøj..Men jeg tror jeg laver den være som den er, 8.5:1, 40 idf'er og hideaway. Vil udskifte noget mere rudegummi, men ved ikke hvem der har det bedste og billigste? Regner også med at svejse hullet i taget til, så jeg ikke har en ventillation i taget.

Jeg har søgt meget på nettet om ændring på early bay gearkasser. Her er nogle brugbare links til jer andre bus freaks.
Specielt dette:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=143138

http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=50&sid=9bf71a6b5a5bbd0251ec52bc3fb1e5cf

The first Bus IRS trans in 68 is called a 113 type Bus trans. Same for those up to 71. This is because all the parts associated with the 4 forward gears and reverse are exactly the same as what are found in a Beetle 113 trans. Exceptions are gear ratios and tooth configuration.

Then in 72, the 002 Bus trans came out. The individual gears were all completely re-designed and are called 002 gears. These were used to the end of 75. Beetle gearboxes with only one side cover also use the exact same 002 Bus type gears.

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=103529

Cxxxxxxx 002 1968 only, 6 nuts on diff carrier bearings, 11 tooth spiders, 5.375 R&P, 3.8 1st, keyed 3/4 slider hub, .821 4th.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der sker ikke så meget på bussen i øjeblikket. Er pt i gang med at læse til min første eksamen på uni, så jeg kommer ikke meget i garagen. Tilgengæld får jeg shoppet lidt dele hjem.
Det er lidt flovt, men jeg har ikke kørt i den siden den blev synet sidste november, men har trods alt været i Spanien i 8 mdr.
En anden ting er at jeg vil hive det alu dørkplade ud af gulvet, da jeg hellere vil køre retro stil, så det kommer snart tilsalg. Desuden har jeg fået skaffet originale sæder, der skal ombetrækkes.

Har fået købt 043 topstykker med 40x35.5 ventiler fra DRD racing heads, boltede vippearmsaksler, et mini vdo trykur og andre småting. Desuden har jeg købt "how to Hotrod your VW engine", og blev lidt skuffet, men den er fin nok.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Købt en ny gearkasse.
Dem som ved lidt om det kan sikkert kende den gearkasse som jeg vil smide i og håber på min nuværende motor kan trække den. Det er en 6 rib 091 fra en 77 bus, 4.571 R&P og 0.93 i 4 gear, med 195/50-15 bagpå.
Det der skal ske er at mit gamle næsehus og bageste del, svinghjulshuset bliver bygget over på 091 gearkassen, så kræver dem nemlig ikke andre modifikationer.
Hvis jeg får tid når jeg er flyttet til Vesterbro i det nye år, så håber jeg på at påbegynde mit 2.0 t4 projekt som skal have den 091 gearkasse på.
PICT6040.jpg
PICT6041.jpg
PICT6042.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Altsåehh. Om du kører 5,375 R/P og 0,82 4., eller 4,571 og 0,93 4. gir jo nær samme slutudveksling, - 81 kmt. v. 3000 omdr. Hvis du så installerer 0,77 4. gear, kommer du til at køre 98 km/t v. 3000 omdr. - i en bus, - med T1 motor, - not good. Du vil få køleeproblemer ved det meste kørsel under 95 km/t. pga for høj belastning i forhold til køleeffekten. Stop midtvejs, og læg en 0,82 4. i istedet. Så kommer du til at køre lige godt 90 kmt v. 3000 omdr. Det passer bedre til T1 motoren, og T4 for den sags skyld med alm køling.
En anden stor ulempe ved at bruge 0,77 4 sammen med std 3. gear. ewr et enormt omdr. fald ved skift til 4. (Ca. 2000 omd. v. 5K., og 1600 v. 4k omdr.) Det er MEGET når det er i 4. og i en bus.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kan jeg godt se. Hvor får jeg nye hjul? Weddle usa eller ved du om Mats i Sverige har sådan noget til 091? Tak for dit input Torben.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tvivler på at Mats har noget. Men det skader da ikke at spørge. ellers ville jeg satse på Weddle. - Men jeg er ret sikker på at gearene passer fra den lidt ældre udgave. så er det jo "bare" at finde sådan en og stjæle 4. gearet fra.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Altså fra en 5 gears wasserboxer?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej, fra en CA gearkasse, ældre end ´73
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Torben

Jeg fandt lige over det her. http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?p=745900&highlight=ratio+091#745900

Han siger godt nok at han ikke vil anbefale 4.57 rp og 0.82 i 4.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Polerede lige mine jailbars op. Er der nogen som har en ekstra stang, min ene er temmelig ridset og buet.
PICT6052.jpg

(permalink) Oellgaard Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den er godt nok lækker må man sige! Rigtig fedt projekt!
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
PICT6057.jpg
PICT6064.jpg
PICT6065.jpg

(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=Mark S]

Bussen med moderat sænkning, blev synet sidste år sådan. Gulvet bliver udskiftet da jeg ikke syntes det var godt nok lavet af min morfar, da han lavede det for 30 år siden.
Lidt billeder af processen.
PICT0033.jpg
PICT0029.jpg

(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Gulvet er blevet punktet fast og derefter fuldsvejst med min nye decastar 135e, et 240 v co2 anlæg, fint til mit brug.
Jeg har også skiftet siderude gummi og "beading", men nu gaber det, så skal jeg give den noget sort silikone for at holde vand ude`? Andre der har prøvet det? Det er som om den nye gummiliste er smallere end den gamle.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har fået skiftet bagrudegummi og lavet et rusthul der var under. Nu mangler jeg 3 ruder mere og så er alt næsten udskiftet.

Lige et billede af mine toppe som skal portes og nok ha monteret nogle kadron istedet for idf'erne.
PICT6109.jpg
PICT6110.jpg

(permalink) PBJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ser godt ud Mark. Du må da være pænt på vej over de 100 heste med de toppe.Har du droppet dine type 4 planer ?

Preben
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Shhh Preben. Det sku være et hemmeligt projekt :D

Reply »

You must log in to post.