Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor rusker/ryster/vibrerer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Så er jeg jo blevet færdig med bilen... men er ikke tilfreds.


Flg. ting føles forkert.. og jeg vil mene de re relateret til samme problem:

- Når jeg ligger afsted i 1. gear er der voldsom rusken (koblingsrusken ?)
- hvis jeg holder stille og gasser motoren op i frigear, så når den pludselig op i omdr. omkring ca 2500-3000 (eller deromkring) og det ryster/vibrerer herefter kraftig igennem hele karosseriet på bilen.
- Det kan mærkes når jeg accelerer afsted op igennem gearene og passerer de førnævnte omdr.

Jeg vil umiddelbart mene det er et problem med svinghjulet, koblingen, koblingstrykpladen......... men hvad siger i ??

Det skal lige siges at min bil er en typ 1 62 ragtop, og motoren er den org. 1200 motor fra 62..... men jeg har dog opdaget at der sidder et 200mm svinghjul derpå

Det er ikke noget jeg har tænkt mig at køre med.. så på søndag ryger motoren ud igen, og jeg prøver at skifte diverse ting og sager....

ps. Motorophængene er tjekket og strammet efter... Gummibøsningerne omkring torsionsstængerne bag er også tjekket... og ser ok ud, jeg monterer dog nye når den skal sænkes igen efter syn.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Jeg har et 180 mm. svinghjul - vi kan jo bytte.

G. 86 34 17 86
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Steven Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Hej

Jeg har også en 180mm. kobling.

Hilsen Steven.
Borre-Autolakering@mail.tele.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Det er svært over nettet:
Svinghjul skævt, spændt skævt på, kobling skæv/spændt skæv. Koblingsnav skæv. kan du sætte i bakgear uden at knase ?
Det fleksible rør til koplingskabel har ikke den nødvendige bøjning. ( meget vigtigt )
Men så voldsomt og op med omdr. Så tror jeg du skal stoppe og få det lavet. Noget er helt galt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Ja jeg kan sætte den i bakgear uden den knaser eller noget... hvorfor ??

AHA... koblingskablet sad ikke fast i den holder der er på gearkassen umiddelbart inden det når skiftegaflen (eller havd den nu hedder)

jeg ville gerne have komplet sæt 180mm svinghjul, kobling, trykplade
mener selv jeg har 2 stk 200mm svinghjul + div koblinger (en helt ny)
2 stk 200mm trykplader (en med ring og en uden)

nogen der ligger inde med noget.... jeg vil ikke bytte før jeg ved om det jeg har er i orden!

Tak Frank... og ja det er svært over nettet.... men den sender altså rystelser igennem bilen når jeg gasser op og ryster ved indkobling.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Så har jeg været nede i garagen... jeg har et 200mm svinghjul
200mm trykplade uden ring
200mm trykplade med ring
1 stk 180mm svinghjul, kobling og trykplade (det prøver jeg at montere)
div. koblinger

Bliver der bøvl med tænderne når jeg skifter fra 200mm til 180mm svinghjul. Gearkasse er org. fra 1962 men hele bilen er lavet om til 12 v.....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 22 years siden | | | |
med hensyn til det knasen du snakker om... mener du hermed om koblingen måske er så skæv at den ikke kan koble helt fri ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Ja det er tit hvis koblingsnavet er skævt at de knaser når man sætter i bakgear fordi den ikke kobler ordentligt ud.
Det virker tit i de andre gear fordi de er synkroniserede.
Har du været ude at køre siden du satte kablet rigtigt på ?
Hvis den ryster sammen med omdr. er der noget helt galt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Nej jeg har ikke kørt med kablet monteret rigtigt..

Men det med kablet kan forklare hvorfor det ikke altid føles ens (altså den rusken/rysten) når man kobler ind i 1. og køre afsted....

Det med at den ryster op igennem omdr (mere jo højere), kan jo næsten kun betyde at der er noget helt galt... Jeg bliver klogere i morgen, så skriver jeg lige igen hvis jeg finder løsningen !

Det er vel ikke normalt den vibrerer så meget igennem karossen når man gasser den op vel ???

det med de forsk. svinghjul og tænderne.. støder jeg i problemer her ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 22 years siden | | | |
De problemer du kan støde på har du vel løst da du byggede om til 12volt.
Det har rigtigt meget at sige med det kabel. En ellers i orden bil ryster ganske forfærdeligt ved tilkobling hvis ikke det sidder rigtigt med den rigtige krumning.
Men selvfølgelig kun ved tilkobling.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 22 years siden | | | |
Jeg har bare lavet den klar til syn og kun ændret små kosmetiske ting.. den er oprindeligt fra sveirge, og er også her lavet om til 12v !

Jeg er nemlig ikke helt klar over hvor meget der egentlig skal ændres vedr. startmotor, svinghjul når man laver den om til 12 v (og hvad med karb. ?)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvordan gik det ?
Fik du løst dit problem ?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
skiftede motor.... problemet var åbenbart på den motor jeg kørte med før. Som Frank skrev - højst sansynligt svinghjulet der er i ubanlance.

og så var koblingsføringsrøret ikke fastgjort korrekt
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har haft samme problem med min bus. svinghjul var løs. prøv og mærk efter om der er meget endeslør ved at hive i remhjul
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013

Reply

You must log in to post.