Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  TonniDK's '63er

Tags:

125
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige nu er det fredag, så det bliver nok først på [b:364d3db41f]mandag[/b:364d3db41f], at jeg begynder at dumpe nogle af alle mine måske åndsvage billeder, men da jeg er newbie og ikke ved bedre bliver det sådan. Det drejer sig om billeder vdr. lidt rust arbejde på en 113 de luxe fra 1963 - kørt i
TDK_002_113_63.jpg
TDK_003_113_63.jpg

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Husk vi ikke maskerer nummerplader herinde :-)
No need to. Det "værste" der kunne ske var at nogen så en online synsrapport...

Dejlig bil ellers, ser det ud til :-)

Go' weekend!
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK -

Her er der så lidt billeder fra hvad der var årsagen til at den ikke gik igennem syn, og årsagen til en favourable pris.

Der var rust i rammehovedet... helt præcist i rammehovedbunden.
Vi fandt ud af vha. http://www.kitogbuggyservice.dk at der var forskellige rammehoveder og at skiftet lå ved modelår '66.
TDK_004_113_63.jpg
TDK_006_113_63_pakke.jpg

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hmmm - man kan (eller jeg kan) åbentbart kun uploade 3 billeder pr indlæg... (REDIGERET:det var det gamle mørke vwnettet) så her kommer endnu et skriveri:

Jeg skrev dengang:
Ligesom jeg lærte inde i milli, så gælder det om at skære det døde "kød" af og så se hvad der bliver tilbage...

Det lød jo smart haha -men men, der blev altså ikke skåret af før end der var set hvordan det hele hang sammen.
ang mili - jeg var i sanitetsdelingen i det nu nedlagte Prinsens Livregiment i Skive - jeg havde egentlig slet ikke lyst til at være i trøjen, men det blev jeg nødt til, og jeg vil ikke have undværet det hvis jeg skulle vælge nu.

Jeg skrev dengang: (01-09-20003)
det skal lige siges at jeg fik min kære far til at gøre dette, da han er mekaniker-stadigvæk.

Min far er holdt op som mekaniker for nogle år siden, pga. det firma han arbejdede for blev opkøbt af et firma der flyttede ind med andet bilmærke (beholdt også det oprindelige dog) og begyndte at skære ned lidt efter lidt... Han kører nu autohjælp (mere end fuldtid da han er anpartsindehaver)

Jeg har dog nu fået lært at bruge en vinkelsliber og har også været i gang med et svejseapparat da jeg restaurerede en hestetrukken harve... Respekt til alle erfarne svejsere!

TDK_010_113_63_bottom_less.jpg
TDK_007_113_63_no_buttom_head.jpg
TDK_008_113_63_buttom_head.jpg
TDK_009_113_63_peekaboo.jpg

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal sgu ikke føle at det er nogle "åndsvage" billeder -langt de fleste af os "oldies" er lykkelige for at der hele tiden kommer newbies til, og holder vores hobby i live

keep on the good work..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er dejligt at høre, da jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste der
bliver duperet (eller hvad det hedder) over alle jeres tricks og kunskaber -

her er så lidt billeder af hvordan resultatet blev
- bunden af rammehovedet blev punktsvejset på,
som man altså åbentbart gør ved sådanne stykker -
igen vil mit ego have at jeg vasker mine hænder og siger at jeg er ikke
pladesmed eller noget (jeg er lige startet på landmåler uddannelsen i Horsens)
- så her er der også lidt newbie observationer og kommentarer...

Prøv også at ligge mærke til hardyskiven til højre,
her kan man se en ledning der er knækket
- den tilhører hornet...
Der var arrangeret en trykknap i bilen der aktiverede hornet,
men det i selve rattet virkede altså ikke
- min far siger at det folk glemmer, når der laves rust på biler
og der rustbeskyttes det ene og det andet, så tænker man ikke på
at "rust"beskytte ledninger - hvilket han gjorde med noget
high-teft olie eller sådan noget lignende
- så skulle kobberet ikke ire og knække
TDK_011_113_63.jpg
TDK_012_113_63.jpg
TDK_013_113_63_hardy.jpg

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er så to før - efter billeder

Som man kan se, er dette nok årsagen til, at den kørte på 3 cylindre - hvilket kunne mærkes når man kørt 50 i fjerde gear.

Jeg var forresten nede ved Vulcan i Silkeborg for at spørge efter et nyt strømfordelerdæksel... og om man kunne få en rotor med begrænsning... jeg anede dengang ikke hvad det ene var og hvad det andet gjorde... så jeg blev lidt træt af de to gutter der stod og snakkede privat, da de lidt så ud som om at det var dagens joke der lige var kommet ind af døren...

... men de havde sjovt nok ikke det jeg skulle bruge så jeg smuttede igen...
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der var så også en lille overraskelse under højre skærm.
Bilen kom igennem syn m. anmærkninger - og synsmanden havde
kommenteret lidt om alt det kit der var smøret på rund omkring
- så det blev pakket ud - her er så en - lille overraskelse

TDK_016_113_63_surprise.jpg
TDK_017_113_63_surprise.jpg

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hmmmmmmmmm :?:
En popnittet plade.... :?:

brace yourself
TDK_018_113_63_lort_i_lommen.jpg

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nå, men der kan man så se hvad der sker, hvis man planter lidt rust og venter på at det skal gro...

men væk sku' det jo
TDK_020_113_63_hul_i_lommen.jpg
TDK_021_113_63_lap_i_lommen.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vildt fedt at se så mange detaljerede billeder af reparationer..... Er der ikke også nogle der gider lave en dokumentation over hvordan man skifter varmekanaler (og hvad der ellers ruster her rundt omkring). ??? Det ville være lækkert "!!!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det skal lige siges, at jeg også har et "under" billede
- hvor man ka se at det ikke bare blev lukket med én plade...
men den har jeg glemt...

edit: men det er så det første billede af den næste række billeder herunder...
...

men så blev det jo så malet med det 2 komponent Rubin 456 maling
jeg havde købt nede hos farvehandleren

På det sidste billede kan man også se hvorfor det kan være en god ide
at være to til at svejse - en svejser - den anden holder brandvagt
TDK_022_113_63_lap_i_lommen.jpg
TDK_023_113_63_lap_i_lommen.jpg
TDK_024_113_63_lap_i_lommen.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ellers en fin dyt - håber i får skik på den, men det ser det jo ud til. Rart med en far, der er mekaniker. Man skal altid vælge sine forældre med omhu.

mvh

Niels 8)

quote="TonniDueK"]Lige nu er det fredag, så det bliver nok først på [b:6a5dc4ed13]mandag[/b:6a5dc4ed13], at jeg begynder at dumpe nogle af alle mine (sikkert i nogens øjne) åndsvage billeder, men da jeg er newbie og ikke ved bedre, gør jeg det altså her - og det drejer sig om billeder (ca. 318 stk :!: ) vdr. meget lidt rust arbejde på en 113 de luxe fra 1963 - kørt i
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, det er ved at gå op for mig at jeg er heldig på sin vis...

En af tingene der blev anmærket ved synet, var blandt andet hullerne i reservehjulsbrønden... Såhvidt jeg husker var rammehovedet en Zone B, men om disse huller var A eller C kan jeg ikke lige huske, men altså i den lave ende af skalaen.


REDIGERET: så var det zone C

Her er så "lidt" billeder :D

[img:f2ca924235]http://img3.imagevenue.com/loc216/th_425_02300hul_i_br_nd_f_r.jpg[/img:f2ca924235]
[img:f2ca924235]http://img4.imagevenue.com/loc159/th_06e_02401hul_i_br_nd_f_r.jpg[/img:f2ca924235]
[img:f2ca924235]http://img1.imagevenue.com/loc178/th_ee8_02502hul_i_br_nd_f_r.jpg[/img:f2ca924235]
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der blev så skåren væk.

[img:21c547f82e]http://img4.imagevenue.com/loc136/th_afc_02606vside_udsk1.jpg[/img:21c547f82e]
[img:21c547f82e]http://img2.imagevenue.com/loc254/th_98b_02707vside_udsk2.jpg[/img:21c547f82e]
[img:21c547f82e]http://img4.imagevenue.com/loc180/th_735_02808vside_udsk3.jpg[/img:21c547f82e]
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da jeg på ingen måde havde nogen penge til rådighed efter at have købt bilen,
blev løsningen selv at lave nogle plade dele...
Så fik man jo også prøvet det :D
Hullerne var i nogle samlinger, så det kunne sikkert blive en dyr affære
hvis man skulle have rigtige reservedele.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Billederne ovenover blev dog ikke det endelige resultat, da jeg fik cuttet lidt for meget af engang imellem, men det endte da med at fungere efter et par gange...
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Min far lavede så denne del, da den skulle være rundet - det gjorde han ved at banke den rundt om et eller andet - rundt, og så klippede han lidt og bøjede og svejsede - på et stykke kobberplade. Det kom da nogenlunde til at ligne det der var før... 8O
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så kommer de andre dele på... Igen skal det siges, at det tog noget tid
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
flere billeder
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
højre side blev jo også svejset, men jeg har glemt billederne, undtagen disse...
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
og den venstre side blev malet
(permalink) -Mikkel- Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tillykke med bilen.

Superfed dokumentation af jeres arbejde. Som newbie er jeg også meget imponeret over de garvede folks arbejder....men jeg synes dit indlæg er superfedt!

Fx skal jeg selv til at lave et lille rusthul i min nyindkøbte 65 boble. Det er guld værd at have set dine billeder. Hvor tit ser man en boble med kig til rammehovedets indre...ikke så tit hvis man er mig! Men igen meget lærerigt.

1000 tillykke med bilen..fed farve og fedt med de org. plader!

/- Mikkel-
(permalink) kummefryser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er sjovt og se hvordan nogle folk laver rust, jeg tænker på billedet hvor en plade var popnittet på og dækket med kit.

fy fy det er sku noget ged når folk gør sådan noget også dækker det med

undervogns guf bagefter.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:27c87da4d8="DOKA"]det er sjovt og se hvordan nogle folk laver rust,
jeg tænker på billedet hvor en plade var popnittet på og dækket med kit.

fy fy det er sku noget ged når folk gør sådan noget også dækker det med
undervogns guf bagefter.[/quote:27c87da4d8]

Jeg hørte også ordet [i:27c87da4d8]svinestreg[/i:27c87da4d8] et par gange, da fatter fandt diverse
ting lavet gennem bilens levetid

Jeg har nu fået taget mig sammen til at lave nogle flere billeder til
uploadelig format: max 51 kb - jeg har brugt photodeluxe something
something, og satte kvaliteten til 19 something something ved alle
billederne, så gik de alle under de 51 kb - i modsætning til kval 20...

Anywho...

Det første jeg egentligt gik i gang med var benzintanken, som jeg skrabte
en del tecstyl af og derefter slibte med grov sandpapir - jeg gav den også
en omgang med punktsandblæseren, men hold kæft hvor ku det tage tid.


Ved alt sort malearbejde er der brugt sort Hammerite - desværre med
hammereffekt, da jeg ikke kiggede ordentlig efter.

Havde jeg bare vist det med de forskellige kemiske opløsninger i sommers
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6499#36829

så ku det være at det var blevet bedre.

125

Reply »

You must log in to post.