Det store gevind er links-gevind... Den cylindriske del trækker i kablet, hvis ender sidder fast på hver sin varmekassespjæld, som regulerer luftgennemstrømmen. Selve knoppen er skruet fast med den lille nuprede del af på selve drejeknoppen.
Så fik jeg min egen garage og nåja der ligger også et hus 5 meter derfra som jeg bor i...
jeg mangler at kunne lave mad i garagen, et køleskab og at indrette et hjørne hvor jeg kan hænge med hovedet nedad når jeg skal sove - ligesom en flagermus - ellers ku' jeg godt bo derude hele tiden (læs: så havde jeg jo en grund til at lave varme derude).
Nå.
Bilen i denne tråd har fået helt nyt ledningsnet fra en OEM fabrikant (Original Equipment Manufacturer)
Kører stadig 6v på bilen, men nu kan den også lyse.
Jeg har trukket stelledninger ud til forlygter, skærmblink, baglygter og den nye baklygte jeg har sat på. De får nu stel indendørs.
Da jeg udskiftede ledningsnettet trak jeg en 1,5mm2 ledning med igennem ved taget. Den ville jeg enten bruge til en omdrejningstæller eller til baklyset...
Jeg bruger en original Hella baklyskontakt der er skruet på speedometeret og som jeg har sat til at aktivere et 6volts relæ der så giver strøm til baklyset.
Derudover har jeg været alle stik på sikringsboksen og alle sikringer igennem med en messingstålbørste samt stelforbindelsen på gearkassen og fra batteriet til bunden. Alle ledninger er rust/ir beskyttet.
Vha. vwnettets brugere fik jeg også taget mig sammel til stoppe en olielækage i motoren. Det farlige var at skrue en ukendt prop ud af motoren- en olie reduktions ventil - fancy woord for en prop med lige kærv hvor der bagved sidder en fjeder med et lille stempel foroven (stempel som det i motoren dog uden plejlstang og krydspind hehe)
Fik et kvalificeret bud på at den sidder der for at hvis olietrykket overstiger et hvis tryk så overvinder det fjederens fjederevne og der bliver derved et afløb for olien og derved en reduktion i olietrykket... men det var kun et kvalificeret bud.
mvh the vwillage idiot
You must log in to post.