Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  TonniDK's '63er

Tags:

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Her er der så et billede af varmeregulerings knoppen... Bilen er som sagt fra 1963, og jeg tror denne knop forsvinder et par år senere... eller?


Det store gevind er links-gevind... Den cylindriske del trækker i kablet, hvis ender sidder fast på hver sin varmekassespjæld, som regulerer luftgennemstrømmen. Selve knoppen er skruet fast med den lille nuprede del af på selve drejeknoppen.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
OK - jeg løb lidt træt i at uploade flere billeder... men... jeg blev mere træt i hovedet da jeg så denne her rids 8O
[img:839d68fba5]http://img13.imagevenue.com/loc264/th_cee_Dscn7078.jpg[/img:839d68fba5]

jeg har ingen ide om hvor gammel den er, den er placeret på passager døren. og er nok lavet med en døv nøgle.

den tidligere ejer var en gammel dame... fortjente hun at få denne hilsen? I think not!

og så er der mig - sølle lille mig med tudefjæs - der bruger alle sine penge på VW, og derfor ikke kommer på skiferie eller sommerferie sammen med vennerne... har jeg fortjent denne hilsen?

heldigvis er den svær at se, og ikke særlig dyb, men den fortsætter mod venstre en 10 cm penge endnu...

Anywho...

Jeg har installeret et hjælpe relæ i boblen pga. 6v starteren har svært ved at køre når der er lav spænding på batteriet - jeg lader og lader.... Dette gjorde jeg efter jeg havde haft starteren af, og sørget for god stelforbindelse samt renset gevind oa der hvor + ledningen fra batteriet kommer ud... øhhh ind - hvad var det nu vi snakkede om? nå - men det har ikke hjulpet. Min far siger så at vi skal prøve at finde ud af om det er kullene der er slidt i bund eller om det er relæet på starteren der er tosset... dette samt installeringen af en industrimotor købt af f_flow fra MIB er hvad der skal ske som det næste. Hvis alt går vel, så bliver det i næste weekend...


og så vil jeg lige slutte af med nogle af Murphy's love

* alt tager længere tid end det tager

* hver gang du bestemmer dig for at lave noget færdigt, er der altid noget andet der skal fikses før førnævnte kan begyndes på

* hvis alt går efter planen, ved du ikke nok om tingene
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har da også et par mindre kendte citater fra Murphy`s lov:
4 esser kan altid slå`s af Smith&Wesson.
Lyset for enden af tunellen, er sikkert et indkommende lyntog.
Den vare du køber på udsalg idag, falder i pris i næste uge.
Hvis din bil skal til mekaniker, siger de sikkert at de aldrig har set den fejl før, på netop din model.


Prøv at skille den starter helt ad- Rens alle delene grundigt , og saml den igen-Med frisk fedt der hvor der skal smøres. Det fik min gamle starter til at køre som ny igen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Takker for rådet - det kan begynde på allerede i morgen :D
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 17 years siden | | | |
sådan lige for at opsummere... (ja, jeg er faldet i den der fælde hvor man tænker tilbage og synes tiden er gået så hurtigt her 15 mdr senere)

jeg har ikke smurt starteren endnu... fandt dog ud af i min ferie hvordan man får ankeret ud - det stoppede mig da jeg prøvede sidst...

Starteren kører generelt fint, bare sålænge jeg holder øje med hvor meget strøm der er på batteriet... jeg bør smøre den og jeg bør skifte starterbøsningen... har kigget en del om det her på vwnettet for en 6mdr tid siden... men føler jeg bør tage motoren ud for at gøre det, og det bliver ikke før næste gang jeg har ferie...


og så har jeg sat en radio i - købt af vwarne for et års tid siden og den kan ses på billedet.

Derudover har jeg skifte kontakten til vinduesviskeren ud med den model der bør sidde i, den er dog lidt grå - måske har den været grå, kommer godt nok også fra en 66'er (ciao Mario :) jeg er ved at lave bunden og motoren har været startet, men... mangler et sted hjemme ved mig i Frhavn jeg kan kigge på det uden at få manãna budskabet konstant. En jig ville være underværker, eller modet/evnerne/pengene/you name it, vil bare ikke søge efter en før jeg kan stå inde for at kunne bruge den).

Har også glædeligt fået at vide af Klaus Carøe, - han havde lettere ved at se det end jeg havde, - at bilen aldrig har fået skiftet varmepaneler (de er sunde), så grunden til at døren går trægt en gang i mellem, er pga. en dårlig rep. i bunden af døren...

jeg har købt en dør af Steven som så skal småreppes og males og på hvis alt går vel :)

TDK_0xx_radio.jpg

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
RArt at følge dit arbejde - du beskriver det hele SKIIIDE godt, så det er sQ en hel fornøjelse at følge dit indlæg!
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1000 tak, det har jeg savnet - positiv feedback :) det er velkommen 100%

ellers synes jeg det er svært at skrive noget... hvem skriver man til og kan det bruges overhovedet?


jeg skal nok få rettet det der er gået i kage på de tidligere sider og se om jeg kan finde billederne igen, men kan ikke sige hvornår det bliver...

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så fik jeg min egen garage og nåja der ligger også et hus 5 meter derfra som jeg bor i...
jeg mangler at kunne lave mad i garagen, et køleskab og at indrette et hjørne hvor jeg kan hænge med hovedet nedad når jeg skal sove - ligesom en flagermus - ellers ku' jeg godt bo derude hele tiden (læs: så havde jeg jo en grund til at lave varme derude).

Nå.
Bilen i denne tråd har fået helt nyt ledningsnet fra en OEM fabrikant (Original Equipment Manufacturer)

Kører stadig 6v på bilen, men nu kan den også lyse.

Jeg har trukket stelledninger ud til forlygter, skærmblink, baglygter og den nye baklygte jeg har sat på. De får nu stel indendørs.
Da jeg udskiftede ledningsnettet trak jeg en 1,5mm2 ledning med igennem ved taget. Den ville jeg enten bruge til en omdrejningstæller eller til baklyset...

Jeg bruger en original Hella baklyskontakt der er skruet på speedometeret og som jeg har sat til at aktivere et 6volts relæ der så giver strøm til baklyset.

Derudover har jeg været alle stik på sikringsboksen og alle sikringer igennem med en messingstålbørste samt stelforbindelsen på gearkassen og fra batteriet til bunden. Alle ledninger er rust/ir beskyttet.

Vha. vwnettets brugere fik jeg også taget mig sammel til stoppe en olielækage i motoren. Det farlige var at skrue en ukendt prop ud af motoren- en olie reduktions ventil - fancy woord for en prop med lige kærv hvor der bagved sidder en fjeder med et lille stempel foroven (stempel som det i motoren dog uden plejlstang og krydspind hehe)
Fik et kvalificeret bud på at den sidder der for at hvis olietrykket overstiger et hvis tryk så overvinder det fjederens fjederevne og der bliver derved et afløb for olien og derved en reduktion i olietrykket... men det var kun et kvalificeret bud.

mvh the vwillage idiot

baklys.bmp
ledningsnet.jpg

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så blev mine venner gift - med en vw :) Dog smuttede vw'en hjem til mig inden bryllupsnatten hehe

bryllup.jpg


Reply

You must log in to post.