Blæserhuset var nogenlunde let at tage af, hvis man ser bort fra at det faktisk vejer et par kilo mere end man tror. Jeg kan huske jeg brugte lidt tid på at gøre det forsigtigt da jeg ikke ville ødelægge oliekøleren, men sådan er det ikke længere - nu "kender" jeg jo min motor og har en ide om hvor grænsen går...
Her er så et billede af motoren uden blæserhuset - det sorte tårn der stikker op er oliekøleren (jeg kan selv huske at jeg tænkte - hmmm, nå - den første gang jeg så en oliekøler)
Blæserhuset skulle af før man kunne fjerne manifolden med karburatoren sittende på... Karburatoren er en 28 pict Solex. Jeg lærte så på den hårde måde at man ikke skal hælde en karburator til siden heldigvis er det ikke vildt mange liter benzin der er i en karburator.
Jeg valgte kun at slibe blæserhuset med sandpapir og så male det. jeg ville ikke putte det i karret da jeg var bange for at skille det ad. Lige nu kan jeg ikke sige hvorfor jeg troede det, men jeg troede at jeg skulle skrue selve blæseren af, for at få dynamoen af. Senere fandt jeg så ud af, da jeg købte en billig 1300cc F-motor, at det bare var at skrue de så bolte af og så taget dynamoen og blæserhjulet af i et...
Nåja, jeg har fået at vide at det er en dynamo der producerer strømmen på min bobbel og ikke en generator... På AB-motoren sidder der en vekselstrømsgenerator og på 1200 motoren (det der senere kom til af hedde en D-motor) sidder der så en jævnstrømsgenerator... f 8O k jeg mener jævnstrømsdynamo
Her er så et billede af motoren uden blæserhuset - det sorte tårn der stikker op er oliekøleren (jeg kan selv huske at jeg tænkte - hmmm, nå - den første gang jeg så en oliekøler)
Blæserhuset skulle af før man kunne fjerne manifolden med karburatoren sittende på... Karburatoren er en 28 pict Solex. Jeg lærte så på den hårde måde at man ikke skal hælde en karburator til siden heldigvis er det ikke vildt mange liter benzin der er i en karburator.
Jeg valgte kun at slibe blæserhuset med sandpapir og så male det. jeg ville ikke putte det i karret da jeg var bange for at skille det ad. Lige nu kan jeg ikke sige hvorfor jeg troede det, men jeg troede at jeg skulle skrue selve blæseren af, for at få dynamoen af. Senere fandt jeg så ud af, da jeg købte en billig 1300cc F-motor, at det bare var at skrue de så bolte af og så taget dynamoen og blæserhjulet af i et...
Nåja, jeg har fået at vide at det er en dynamo der producerer strømmen på min bobbel og ikke en generator... På AB-motoren sidder der en vekselstrømsgenerator og på 1200 motoren (det der senere kom til af hedde en D-motor) sidder der så en jævnstrømsgenerator... f 8O k jeg mener jævnstrømsdynamo