TonniDK's '63er
Jeg prøvede også en normal omgang sandblæsning, men det var da ikke
særlig skægt i 25 graders varme at skulle pakke sig ind.
Jeg synes egentlig jeg sleb og sleb med sandpapiret, men det med at
komme helt i bund synes slet ikke muligt, med alle de små fordybninger/krater i metallet men det er da så flot når det er malet :oops:
Jeg tog så også trindbrædderne af, da jeg kunne se en masse rust under
bunden, men valgte også at tage gummibeklædningen af.
Og - ja billederne taler for sig selv...
Det var ligefør der var ligeså meget rust indvendig på [b:63b34a11a5]gummiet[/b:63b34a11a5], og
det var egentligt træls at få af. Trinnene skrabte jeg en del på med en
malerspatel og derefter med sandpapir / smergellærred
Som man kan se, er det noget værre stads sår'n noget rust...
Som om det ikke er nok, at det sidder fast på mettallet...
Heldigvis var der pænt metal under. Det gamle maling skrabte jeg af,
og det var faktiskt det helt store skrabespil da det ikke sat god fast,
så jeg ville ikke lade de sidde. Det kørte jeg træt i en del gange, for der
var altid lidt mere man kunne skrabe af, så det forløb sig over nogle dage.
Her er så det sidste billede, UUUUhhh hvor det skinner
Der var en ordentlig olieplamage at se på motoren, siddende på bla. ventil dækslerne.
Den første tur jeg var ude at køre var til en kammerat og da jeg ankom
(det var også før jeg fandt ud af at den kørte på 3 cyl) røg det ligeså stille
ud fra motorrummet - fedt nok at tro man er færdig og så ligne en idiot...
N
Stålbørste, sandpapir og så en maskine ude på fatters arbejde.
Nu hvor jeg har prøvet det fantastiske ved forskellige metoder til kemisk
warfare mod rust, har jeg muligheden for at give ventildækslerne en tur med
enten syre eller med elektrolysekarret jeg har til at stå hos mine forældre...
(se evt.
http://www.rustfjerner.dk)
UUhhh... Shiny... 8)
Efter opfordring, gav jeg mig til at tage tjærepappet af bunden, da fatter
havde en mistanke om at der kunne være rust skjult underneden - og ja -
Vand fra sko og støvler havde resulteret i en omgang rust, der heldigvis
kun var overfladisk.
Det kan være du ikke ved det, det kan være du gør, men den hvide dims
er til at åbne for gennemstrømning af varmen fra motoren i denne version af bilen (63).
tager hatten at for en ung mand fuld af gå på mod ,og en fin hjemmeside :)
mange tak for rosen - skader ikke på humøret.
hmmm kan jeg uploade flere billeder ind her ?
- prøver lige
..........................................................................................................
[i:02dab99f53]edit 1[/i:02dab99f53]
- nå det kan jeg åbentbart ikke, jeg har endda slettet to billeder heri - men stadig ingen succes - billedet er på 47Kb - det er da under 51Kb yes?
..........................................................................................................
[i:02dab99f53]edit 2[/i:02dab99f53]
nu har jeg gjort billedet til 400x300
det virker
Lige et per opmuntrende ord fra en anden newbie. Som andre har nævnt må man bare løfte på hatten for dit projekt. Selvom du ikke er pladesmed ligner det da at du/I slipper flot fra omgang med svejseværket. Glæder mig til at flere billeder efterhånden som projektet skrider frem. Keep up the good work
Har selv lige anskaffet mig en 66'er der indtil videre forsøger at komme tilbage til naturen. Det var nærmest et pludseligt indfald, bare for at irritere konen lidt, men nu vil tiden vise hvad der sker med den. Om ikke andet kan den da altid give lidt øvelse.
jo tak :) jeg gik lidt kold i det her med at ligge/lægge billeder ind, da det lige pludselig begyndte at gå i kage - jeg kunne ikke... sætte store billeder ind selvom de var under 51kb - nu prøver jeg med 640x480...
edit 23.05.2008: jeg sidder nu og forstår at den 1966'er bugmeisters nævner er den bund jeg har købt og er ved at lave her i 2008 - nærmest skæbnens ironi :)
lidt flere sommer-stemningsbilleder, dog ikke photoshoppede, ja undtagen det sidste, men så kan man jo også se de runde former lidt bedre... :wink:
Nu hvor det er blevet sommer igen, har jeg hentet boblen ud af sit
vinterhi fra min mormors garage.
Men hov - ikke nok med at den dryppede olie fra motoren bagtil, den
dryppede også fra styrhuset foran på bilen :oops:
"Jamen, øhhh tak fordi jeg måtte ha den til at stå mormor - vi ses hej"
nej, nej...
Heldigvis kom det væk med noget af det der kemisk absoberende grus
halløj.
Styrehuset havde dog heller ikke artet sig særlig godt sidste år,
det "låste" lidt så der var lidt "klumper i kartoffelmosen" når man drejede
rattet. Så jeg købte et nyt af Bent Buggyservice.
Det var dejligt let at tage styrehuset af, det var jo også totalt dækket af
gearolie...
Her er så det nye og det gamle styrehus...
Man skulle genbruge holdebeslaget og gevindboltene.
Jeg gav kødbenet og beslag delen en lille dag i karet - jeg havde ikke tid
og tålmodighed til at give det mere, men alt rusten var da vist også væk
efter jeg gav dem en tur med stålbørsten... Jeg glemte at tage et billede af dette :x ...
Valget var så at male styrehuset - sort eller - rødt :? ... Der gik lidt
blærerøv i den så jeg besluttede mig for at malede det rødt. Efter en
ordentlig omgang med mineralsk terpentin, regner jeg med at malingen vil hænge fast - et lille stykke tid.
[quote:2482f1c3a3="TonniDueK"]N
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Må man få at vide hvad sådan et styrehus løber op i.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
[quote:18344a15d5="vwmorten"]
Det kan ikke være rigtigt, i så fald skulle motoren være totalskadet, ventilerne kan altid justeres, og hvis du ikke gør det står motoren af..
Søg her på sitet om hvordan man justerer ventiler..[/quote:18344a15d5]
Det er noteret - jeg må hellere prøve at se på det - så vidt jeg husker, så sagde han noget med at det var selve ventiler der var korte eller sådan noget - jeg er ikke mekaniker og alle mulige undskyldninger om min dårlige hukommelse og jeg er klar over jeg må fremstå som dum - jeg er uvidende....
[quote:18344a15d5="Henrik_W"]Må man få at vide hvad sådan et styrehus løber op i.[/quote:18344a15d5]
lige under 1000 kr... :(
tjek om justerskruerne er slidt i stykker, eller om vippearmsgeometrien er blevet "fucked up" - måske pga. shims under vippearmsakslen.
CSP har en "how to" artikel ang. vippearms geometri.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hey Tonny!
Fede billeder som siger alt om gaa-paa modet hjemme hos dig.
Hvordan gaar det saa med bilen nu - er den paa gaden og glad i humoeret?
Cheers
Kasper