Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  flere kræfter til en 1600 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) bACHTUS Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej i luftkølede nørder :wink:
Jeg har lige købt min anden luftkølede (type 1). bilen er en 1300 og der er lagt en 1600 motor i. Jeg kunne godt tænke mig, at høre om det er muligt at ligge nogen flere kræfter i den :twisted: (uden at skifte motor). Jeg ved ikke så fandens meget om motorer, så måske er det et al for åbent spørgsmål.

Luftkølede styre

Christian
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Under forudsætning af at motoren ikke er opslidt, hvilket er naivt at tro, kan man hæve kompressionen til 8,5-9:1. Lave noget godt ventilsædearbejde, polere ventiler, fjerne skarpe kanter i kanalerne, med måde. Tilpasse manifolder osv. osv. Montere to enkelte Solex Kadron karburatorer, tilpasset strømfordeler og en udstødning med bananmanifold.
Den bør yde 75-80HK ved 4500-4700 omdr.
Læg mærke til omdr. du får ikke væsentlig større topfart med std. gearing. En anden knastaksel vil give lidt mere, men er ikke udgiften og følgeomkostninger som,ventilfjedre, andre stødstænger, vippearmsshims, osv. værd.
Men læg mærke til at grundmotoren skal være tiptop. Det største problem er at hovedlejerne med 90-95% sikkerhed sidder løse i huset.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.