Jeg er i forhandlinger med en om en type 2 crewcab hvor der sidder en type 4 bus motor med insprøjtning. Ifølge sælger kan den ikke køre i tomgang.
Hvad kan der være ivejen siden den ikke kan det? og kan det mon være nemt at lave.?
Ved godt det ikke er meget at komme med, men det er lige så meget for at få en ide om hvad det kunne være.
Gerne med billeder af div. dimser man kan pille/rode/rage/skrue på for at afhjælpe
Hilsen Hårdberg
Jeg ved nok for lidt om det til at udtale mig. men nu har ingen andre vovet pelsen såh--
Hvilken type indsprøjtning ? Er motoren født med det ? Er bilen født med det ?
Det kan jo være alt muligt. Det behøver bare være en dårlig forbindelse, en tomgangs/spjældkontakt. Har den kørt og så er det kommet ? Eller har den stået længe ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Motoren/bilen er født med det. Som jeg forstår det på sælger er det noget der er kommet, men bilen har dog også stået stille i et stykke tid så, jo det kan være alt muligt og jeg har mindre forstand på det end dig da jeg aldrig har leget med indsprøjtning. Men jeg må jo se på det og prøve at køre den hjem uden tomgang hvis det kan lade sig gøre
Hiilsen Lennart
hvis den har elektronisk tænding (originaltmonteret) så prøv at hiv de to stik ud af tomgangsregulatorboxen (den sorte på venstre side i motorrummet) og sæt dem sammen (de er hhv. han/hun)
boxen styrer tænd. i tomgang og den dør lige pludseligt, bilen kan sagtens køre uden
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Hvis det er en T3 crewcap du søger, så har jeg en ven der har en sort syncro (4wd) med 2,1 wasserboxer og de helt store hjul. (´87 eller ´88 mener jeg) -cool bil
Han gider den ikke rigtigt, så jeg tror at han er modtagelig for bud
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Tomgangs problemet er ikke noget du behøver at være bange for er bare et spørgsmål om justering eller snavs alt efter hvilket system den kører med.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
det er en 76' så den har nok ikke elektronisk tænding (ved jeg dog ikke med sikkerhed, havde type 4 motorene det?) så problemet ligger nok ikke der, så det er nok snavs eller justering som michael skriver, men vi får se om jeg henter den. Den står 650 km fra gøteborg så det er en pæn køretur. Og til morten, ja t3 crewcap som syncro er fed, men er mere til T2
Hårdberg