Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dobbelt karburatorer - Driftsikre

Tags:
No tags yet.

(permalink) Milton Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg menar at have læst et indlæg (vwnettet) om forskellen på Weber IDF, IDA, DCNF osv, men jeg kan ikke finde det igen :cry:

Men spørgsmålet er hvad der egentlig virker (driftsikre!) og måske nok så interessant hvad der ikke virker optimalt som karburatorer på en vw t1 motor.

Så hvis I ved noget eller har en henvisning til en hjemmeside eller lign. så "post it " Pleeeaase.


Til Admin. af nettet :
Kunne vi ikke kopiere nogle af de gode svar fra "Oraklerne" ind i FAQ'en - der er så tomt :?: :?:
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Allan

Jeg synes det vil være en god ide at kopiere nogle af de bedste indlæg i Faq.. Blob (mener jeg det var) skrev forleden et indlæg hvor han roste et andet indlæg han mente skulle i faq. Mit forslag er: hvis I støder på et indlæg I mener kunne ligge i faq, så tilføj et link i blob's indlæg.. Mon så ikke det kunne være der kunne blive kigget lidt på faq sektionen på de lange vinter aftener..
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
De er alle "driftsikre".
IDF og IDA er nært beslægtede.
DCNF er en helt anden karburator.
Hvis du med "driftsikker" mener vedligeholdelsesfri, så nej, alle og jeg mener alle karburatorer skal nulres og finlires lidt en gang i mellem. Der bliver så lidt flere fejlmuligheder når der er 4 af alting.
Altså hvis du bare har en karb. så går motoren i stå hvis tomgangsdysen f.eks. er tilstoppet. Hvis du har 2 dobbelte, så er der 4 dyser. Så halter motoren bare videre på de andre 3. Det er det du hører når der kommer en tunet bil på et træf der ikke kører ordentligt tomgang og ikke kan tage gassen. But who cares, så længe blæserhuset er forkromet.
Fiat, Alfa Romeo, BMW osv. har kørt med dobbelte karburatorer på deres std.modeller før i tiden.
Ingen problem, ud over mekanikerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
:lol: [size=18:99e92f203a]But who cares, så længe blæserhuset er forkromet.
[/size:99e92f203a] Fede ord Frank :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.