Hvad kompressionsforhold mener i ville være fornuftigt på flg. setup !
Motoren skal i min 62´ ragtop.... og skal kunne leve op til standard egenskaber.
1914 motor bygget på en AS-1600 motor. Alt køling på motoren bliver standard (dvs. jeg beholder doghouse oliekøleren og monterer ingen eksterne oliekølere- det samme gælder selvfølgelig blæserhuset :-) )
Toppene er de org. DB (dog let portede)
Karburatoren beholder jeg også standard (Solex 34 pict - omdyset).... men motoren bygges med henblik på senere at montere noget mere fornuftigt karburatorværk (2x40 weber el.lign.) - men den bliver kun lavet med std. karb. til at starte med (af økonomiske årsager).
Udstødning.... ikke bestemt endnu... men noget tarmslyng (1 3/8 el. 1 1/2)... og så evt. en hide-a-way potte hertil.
Knast - 276 g
Hvilket kompressionsforhold vil i mene jeg kan snige mig op på uden at løbe ind i alt for mange problemer (varme osv.)
Hvad siger jeres erfaring jer er fornuftigt på en sådan motor, og hvad skal jeg regne med at få ud af det effektmæssigt (60-70Hk ???) ??
Håber at kunne trække på nogle af jer erfarnes erfaringer med sådanne motor opbygninger.
/Rasmus Thomsen
Motoren skal i min 62´ ragtop.... og skal kunne leve op til standard egenskaber.
1914 motor bygget på en AS-1600 motor. Alt køling på motoren bliver standard (dvs. jeg beholder doghouse oliekøleren og monterer ingen eksterne oliekølere- det samme gælder selvfølgelig blæserhuset :-) )
Toppene er de org. DB (dog let portede)
Karburatoren beholder jeg også standard (Solex 34 pict - omdyset).... men motoren bygges med henblik på senere at montere noget mere fornuftigt karburatorværk (2x40 weber el.lign.) - men den bliver kun lavet med std. karb. til at starte med (af økonomiske årsager).
Udstødning.... ikke bestemt endnu... men noget tarmslyng (1 3/8 el. 1 1/2)... og så evt. en hide-a-way potte hertil.
Knast - 276 g
Hvilket kompressionsforhold vil i mene jeg kan snige mig op på uden at løbe ind i alt for mange problemer (varme osv.)
Hvad siger jeres erfaring jer er fornuftigt på en sådan motor, og hvad skal jeg regne med at få ud af det effektmæssigt (60-70Hk ???) ??
Håber at kunne trække på nogle af jer erfarnes erfaringer med sådanne motor opbygninger.
/Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia