Hej igen...
Nu ser det ud til at 1303eren kommer ud at køre til foråret så inden jeg sætter tunet motor i, må jeg hellere få lavet noget bremsehalløj og undervogn der passer til... (motoren skulle gerne bliver en 120-130hk type4)
Hvad angår undervognen har jeg tænkt mig at købe skrueundervogn fra Spax... Duer det?
Hvad angår bremser, har jeg hørt at tromler fra en bus(vistnok type3??) skulle virke godt bagpå men hvad skal jeg gøre foran?
Jeg ville meget gerne have 5-huls på bilen i samme str som nyere VW og Audi.
Jeg har set nogle sætte kæmpestore Porschebremser på, så hvis i kommer med foreslag i den stil må også gerne fortælle hvordan man for sån nogle til at side på en boble...
Bare kom med foreslag og gode råd... Jeg er lutter øre!
:D
På forhånd en milliard million tak.
Dan Søholm
mht bremser foran kunne du jo sætte skivebremser på. det var der fra fabrikken på 1302 - 03S så det er bare at finde sådan nogen
Sådan nogle har jeg... Men jeg er bange for at de ikke er særlig gode til den store motor? De er jo hverken ventilerede eller noget og jeg har lidt dårlig erfaring med for varme bremser(dog ikke på boblen)
Køb et sæt "dobbelt" ventilerede skiver m. caipere til forenden. (
Her er et ex. på hvordan jeg har gjort på min oval.....
Porsche 944 Turbo kalipere og Kersher vent.skiver
Skiverne passer lige på!, så skal du bare lave en holder til kaliperen....
[img:9d25258203]http://medlem.spray.se/danborn/4pot-1.jpg[/img:9d25258203]
[img:9d25258203]http://medlem.spray.se/danborn/4pot-2.jpg[/img:9d25258203]
Du kan jo også sætte type-3 bremser på de er en del større..
Jeg har et sæt hvis det sku' ha' nogen interresse
Jesper 23201389
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
Inden du nu bruger en million-millard på bremser, så afhænger det jo også lidt af hvordan din kørestil skal være.
Har du tænkt at ligge og spille smart og lave boulevard race hele tiden, ja så vil det jo være hurtigte acc. og mange nedbremsninger, der stiller krav til dine bremser.
På min 03 har jeg kørt med standard skivebremser på foran, kaliber med klodser til 1 hul (de små), og standard 03 bagbremser bag i.
Bremsede ganske fint til dagligt brug og også til noget race. Kunne også bremse ned fra 180 på motorvejen uden problemer, men ikke lige 2 gange i rap. Motoren er 1910 T4 med 118 hk
Sætter nu 19mm hjulcyl på bagbremserne, givere mere bremsekraft på baghjulene, men gør det egentligt kun fordi der alligevel skal nye hjulcylindre på.
Så mulighederne er mange, men afhænger også af din højre fod 8)
Bremserne og undervogn skal laves så bilen kan klarer at blive kørt hårdt...
Ikke fordi jeg ligger og køre sidelæns hele tiden, men fordi jeg gerne vil vide at det VIRKELIG er iorden! Bremser er sgu vigtige...
... Og så ser det også for cool ud med nogle store skiver på! Men det er jo ikke det det kommer an på.
Jeg vil da KLART indrømme at det ser fedt ud med de store calipere derinde, men det bremser ikke nødvendigvis bedre af den grund (!) No shit !!!
Det er fordi "vores" biler vejer ikke så meget som f.eks en 944, og derfor kan vi heller ikke udsætte bremserne for de samme belastninger, og så kan man faktisk ! risikere ikke at kunne varmew skiven tilstrækkelig op til at den virker optimalt. Og så kan man faktisk gå hen og få "gammelmandsbremser"
En anden sideeffekt er, at man osse nemt kan gå hen og få den der irriterende hylen ved bremsninger, fordi belægningen har en tendens til at glasere, men det har nu osse noget med fabrikat af bremseklodser og gøre.