Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Større bremser på ´03eren???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej igen...

Nu ser det ud til at 1303eren kommer ud at køre til foråret så inden jeg sætter tunet motor i, må jeg hellere få lavet noget bremsehalløj og undervogn der passer til... (motoren skulle gerne bliver en 120-130hk type4)

Hvad angår undervognen har jeg tænkt mig at købe skrueundervogn fra Spax... Duer det?

Hvad angår bremser, har jeg hørt at tromler fra en bus(vistnok type3??) skulle virke godt bagpå men hvad skal jeg gøre foran?
Jeg ville meget gerne have 5-huls på bilen i samme str som nyere VW og Audi.

Jeg har set nogle sætte kæmpestore Porschebremser på, så hvis i kommer med foreslag i den stil må også gerne fortælle hvordan man for sån nogle til at side på en boble...

Bare kom med foreslag og gode råd... Jeg er lutter øre!
:D
På forhånd en milliard million tak.

Dan Søholm
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 21 years siden | | | |
mht bremser foran kunne du jo sætte skivebremser på. det var der fra fabrikken på 1302 - 03S så det er bare at finde sådan nogen
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Sådan nogle har jeg... Men jeg er bange for at de ikke er særlig gode til den store motor? De er jo hverken ventilerede eller noget og jeg har lidt dårlig erfaring med for varme bremser(dog ikke på boblen)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Køb et sæt "dobbelt" ventilerede skiver m. caipere til forenden. (
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 21 years siden | | | |
Her er et ex. på hvordan jeg har gjort på min oval.....
Porsche 944 Turbo kalipere og Kersher vent.skiver
Skiverne passer lige på!, så skal du bare lave en holder til kaliperen....
[img:9d25258203]http://medlem.spray.se/danborn/4pot-1.jpg[/img:9d25258203]
[img:9d25258203]http://medlem.spray.se/danborn/4pot-2.jpg[/img:9d25258203]
Du kan jo også sætte type-3 bremser på de er en del større..
Jeg har et sæt hvis det sku' ha' nogen interresse
Jesper 23201389
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Inden du nu bruger en million-millard på bremser, så afhænger det jo også lidt af hvordan din kørestil skal være.

Har du tænkt at ligge og spille smart og lave boulevard race hele tiden, ja så vil det jo være hurtigte acc. og mange nedbremsninger, der stiller krav til dine bremser.

På min 03 har jeg kørt med standard skivebremser på foran, kaliber med klodser til 1 hul (de små), og standard 03 bagbremser bag i.

Bremsede ganske fint til dagligt brug og også til noget race. Kunne også bremse ned fra 180 på motorvejen uden problemer, men ikke lige 2 gange i rap. Motoren er 1910 T4 med 118 hk

Sætter nu 19mm hjulcyl på bagbremserne, givere mere bremsekraft på baghjulene, men gør det egentligt kun fordi der alligevel skal nye hjulcylindre på.

Så mulighederne er mange, men afhænger også af din højre fod 8)
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Bremserne og undervogn skal laves så bilen kan klarer at blive kørt hårdt...
Ikke fordi jeg ligger og køre sidelæns hele tiden, men fordi jeg gerne vil vide at det VIRKELIG er iorden! Bremser er sgu vigtige...

... Og så ser det også for cool ud med nogle store skiver på! Men det er jo ikke det det kommer an på.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg vil da KLART indrømme at det ser fedt ud med de store calipere derinde, men det bremser ikke nødvendigvis bedre af den grund (!) No shit !!!
Det er fordi "vores" biler vejer ikke så meget som f.eks en 944, og derfor kan vi heller ikke udsætte bremserne for de samme belastninger, og så kan man faktisk ! risikere ikke at kunne varmew skiven tilstrækkelig op til at den virker optimalt. Og så kan man faktisk gå hen og få "gammelmandsbremser"
En anden sideeffekt er, at man osse nemt kan gå hen og få den der irriterende hylen ved bremsninger, fordi belægningen har en tendens til at glasere, men det har nu osse noget med fabrikat af bremseklodser og gøre.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.