Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  diagram til tilslutning af amperer

Tags:
No tags yet.

(permalink) CB Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er der nogen der ligger inde med et diagram eller kan beskrive hvordan jeg tilslutter et amperermeter.
MVH
CB
(permalink) jpwest Member
Skrev for 21 years siden | | | |
meget kort fortalt sættes amperermeteret i serie med det man vil måle på
dvs.man sætter det i mellem enten på plus eller minus ledningen,det gør sådan set ikke den store forskel,skal bare vendes rigtigt, der findes også amperermetere som er forsynet med en klemme som så sættes på plus ledningen,bruges på værksteder som fejlsøger,hvis det du har skal sættes på for at måle om bilen lader eller aflader skal den i mellem på den ledning der går fra dynamo eller generator til batteri
jpwest
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
man er gået væk fra at bruge amperemetre, fordi det er for farligt at trække så store +kabler igennem bilen.

Desuden fortæller et amperemeter ikke rigtigt noget brugbart om elsystemet, et voltmeter er meget bedre (og meget nemmere at tilslutte)

Med et voltmeter kan du checke battereriets tilstand, samt at dynamoen og laderelæet arbejder som de skal.

Et amperemeter kan kun vise om du forbruger mere strøm end bilen producerer

Amperemeteret tilsluttes iøvrigt imellem batteriet og resten af bilens elsystem, dvs. man skal trække to kraftige lange kabler
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Blob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Morten har fuldstændig ret!!
Man skal passe helvedes meget på med de store strømme. Når kablerne så derudover og bliver lange vil der jo også være noget tab som man skal til tænke en smule over.
Man skal være 100% sikker i sin sag inden man bare montrer det idet at forbindelser skal være fuldstændig i orden og og afskærmet, således der unden ingen omstændigheder kan forekomme kortslutninger.
Det er jo ikke nok med bare at trække en 1,5mm2 og så sætte en bette sikring ind.

Mvh Jakob
(permalink) CB Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:3c5a257fa0="vwmorten"]man er gået væk fra at bruge amperemetre, fordi det er for farligt at trække så store +kabler igennem bilen.

Desuden fortæller et amperemeter ikke rigtigt noget brugbart om elsystemet, et voltmeter er meget bedre (og meget nemmere at tilslutte)

Med et voltmeter kan du checke battereriets tilstand, samt at dynamoen og laderelæet arbejder som de skal.

Et amperemeter kan kun vise om du forbruger mere strøm end bilen producerer

Amperemeteret tilsluttes iøvrigt imellem batteriet og resten af bilens elsystem, dvs. man skal trække to kraftige lange kabler[/quote:3c5a257fa0]
det er i forbindelse med stort anlæg, og så ville det være rart at se hvor meget strøm der blev brugt, men jeg nøjes med et voltmeter og en stor kondensator så burde det ikke gå helt galt...
MVH
CB

Reply

You must log in to post.