Jeg overvejer at bygge en teststand til mine motorer, således at jeg kan afprøve og justere dem inden jeg monterer dem ind i bilen.
Er der nogen der har nogle gode forslag?
Mekanisk skal jeg nok bruge en gamel gearkasse til at henge motoren op i, men hvad med alt det andet?
Nogen gode forslag?
-------------------------------------------
Har haft 1303, vw 181, T1 1965
men kører nu Camper T2
tlf. 22 77 24 21
hvoffor ikke starte dem op i bilen..? -at starte dem i en prøvestand er da dobbelt arbejde..??
Hvis der er dobbeltkarburatorer på, skal de alligevel justeres efter de har været af- og på monteret for at montere motoren i bilen..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Jeg har lige haft min første hjemmbygget motor startet :D . Jeg hævede motoreren ca 5 cm så den stod på nogle brædder, så monterede jeg en gearkasse (frigear !) og en startermotor - Først tørnede jeg motoreren i nogle gange uden tænding for at få olien rundt i blokken så kom der strøm på tændspolen, magnetventil på karb'en og så til sidst på startermotoreren. vrummm, vrumm i 10-15 minutter ved ca. 2500-3000 omdr/min - no problem :lol:
Jeg har i øvrigt spurgt om proceduren her på nettet - søg på milton så finder du det.
Og Morten svarede i øvrigt det samme :wink: Men jeg har endnu til gode at prøve at montere en motor, men det ser ikke sååå svært ud og så har Morten ret i at man slipper for bøvlet med strøm til dit og dat - det hele er der !
-------------------------------------------
Vh. Allan
Hej Milton og andre.
Bare lige husk at hvis i gør sådan og der er generator på motoren, så sørg for at den kan komme af med strømmen , eks. v.h.a. en pære, ellers kan man brænde generatoren af.
Men det ses jo først når motoren er i bilen :lol: :cry: