Jeg er jo igang med at bygge mig en 1914 på en T-blok, altså en 1600 type3-blok, men her har jeg opdaget nogle afvigelser fra type1éren...:
1. Hvor sidder oliepinden på en type3-blok? Skal jeg nu til at bore, eller hva´...
2. Hvordan får jeg ført olien videre fra blokken til min køler der sidder i et "hundehus" på type1køleren? Kan man få nogle vinkelmonteringer der går gennem blæserhuset, eller hvordan gør jeg?...
Tak.
BB.
Oliepinden går ind i blokken ned til højre for oliepumpen. På type 3 går den i et langt rør med en flage som bliver boltet på blokken. Man kan få et kit til ombygning der..
Med hensyn til oliekøleren, så er det det samme på blokkene så du skal bare have en type 1 køler på..
Men som sagt før og nu endnu engang.. brug en type 1 blok... :cry: Type 3 motorer hænger efterhånden ikke på træerne mere..
Ang. oliepinden:
Så skal jeg altså ikke bore nogle huller, så pinden kan komme ind til oliebrønden? Den passer ind et sted!? Er der nogle der har pics?
BB.
ring til mig og jeg skal guide dig til nærmere forståelse :D :D :D :D 26492575
Tak for tilbuddet...
Men jeg skal bare vide om jeg skal BORE i blokken, for hvis jeg skal, så skal det jo gøres F
8) Du behøver ikke at bore..
du kan købe en oliepindrørsadabtor eller hvad vi nu skal kalde den til at bolte på så du ikke behøver at bore.
den monteres ved det store hulnederst bagerst til højre hvor type 3 oliepinden og oliepåfyldningen var skruet på..
Jeg vil tro at csp har den til små penge
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
hvis ikke du bruger en type 3 oliekøler bliver du nødt til at bore og skære gevind til olietrykskontakten
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Mange tak! Det var alt jeg ville vide...
BB.