Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  straight cut cam gear

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
CB straight cut cam gear type 1 kørt 9000 km. 500 kr.
morten 23436398
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
:(
(permalink) Fredes Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hvad er det for en ting et straight cut cam gear. bare nysgerrig
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
straight cut camgear = ligeskåret knast drev
(permalink) Fredes Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hvad får man ud af at montere det. og er det besværligt..
godt at vide
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg vil ikke hænges op på det.. men umiddelbart vil jeg da mene, at man får mindre friktion = Flere kræfter overført til dækkene (men det er vist minimalt her).

Men samtidig får man så også et "støjende" gearsæt. Det er derfor alm. gearsæt er "skævtskærne"... de støjer mindre !

Det er vel nærmest "racing"-tilbehør...

Er jeg helt galt på den ????

samme montering som alm. !

ps. Har du nogensinde prøvet at køre på nogle af de skamtunede scootere der kører rundt... gearingerne på de scootere er også ligeskårne, og de nærmest hviner når det går rigtigt stærkt.....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Straight cut kan også klare flere hk, Det kan jeg da huske fra da jeg legede med mascot. Der var straight cut drop gears og gearkasse nødtvendigt hvis man legede med mange heste.. hyp hyp..
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:eca75d6dbb="Teodor_Faelgen"]straight cut camgear = ligeskåret knast drev[/quote:eca75d6dbb]

Ja cool nok som Teodor_Faelgen skriver..........

Men hva snakker I andre om??
Jeg læser måske forkert :?: , men det lyder som om i snakker om ligeskåret gearing i gearkassen......der er en smule forskel :)

Men det er helt sikkert at begge slags er støjende :wink:
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg snakker da om ligeskåret knasthjul !!!!

Jeg mener blot man kan sammenligne støjen fra ligeskårne gearing/tandhjul med andre lignende tandhjuls setup.
dvs. ligeskårne vs. skævtskårne tandhjul generelt (de ligeskårne vil altid støje mest).... correct me if i´m wrong !

Er der ikke også mindre friktion ved ligeskårne ????

Er jeg galt på den her Anders ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey Rass

Nope.......

Jeg havde ret.....så misforstod jeg jer 8) og læste det forkert
Sorry :D
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Godt vejr igen skipper-........ :-) :D

fandt følgende inde på http://www.CBPerformance.com .....

"The use of heavy dual valve springs and stock helical cut camshaft gears results in excessive side load on the cam bearing thrust shoulder. Straight Cut Cam Gears run without side load and solves the problem of early wear to cam bearing thrust surfaces. Steel on steel straight cut cam gears are an absolute must to stop cam bearing thrust wear when Chevy type racing valve springs are used. An added bonus is that Straight Cut Cam Gears run with less friction than helical cut gears and produce more power."


Så har jeg jo også lært noget mere idag..... De meget hårde ventilfjedre der er påkrævet ved høje omdr. giver en øget belastning på knastlejerne, og dette slider selvfølgelig lejerne meget.. dette kan afhjælpes ved at montere ligeskårne knasttandhjul.
Og så er der selvfølgelig det med mindre friktion = mere power.

Sådan læser jeg det i hvert fald.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.