Jeg er i forhandlinger om en type 1, men der er tilsyneladende ikke noget motornummer (ikke det sædvanlige sted ihvert fald) hvor kan det så sidde?
Det kan være fordi det er en type3 blok, som sidder i bilen... Så sidder motornummeret under blæserhuset...
Det kan også være en ombytnings motor... Det har jeg ihvertfald fået at vide... I min Jagtvogn var der heller ingen motornummer, hvilket jeg undrede mig over og fik dette at vide hos Jan i
8) En ombyttermotor har som regel også fået slået et lille VW-logo i ved siden af der hvor nummeret skal sidde. Så var det meningen at værkstedet der skiftede motoren skulle hugge det rigtige nr over i den nye motor..
Ja og det gamle nummer var blevet fræset væk, ikke?
det kan jo godt være det er en type 3 motor så. vi får se :)
Hvis det er en ombygget Type 3 til Type 1, er det jo rimeligt nemt at se. Oliepinden vil jo så være "ombygget".
Hvis det er den motor der er på billedet, er det vist ligemeget hvad det er for en.
En VW motor der er så svinet af olie skal vel ikke koste noget ?
8) Men hvorom alting er... Så er det vel ligemeget med det motornummer.
Det er vist mange år siden at der er nogen der har brugt det til noget.. Synsfolkene har sikkert også smidt bogen væk med motorkoder..
jeg bød også kun 1000 kr. for bilen. Hun blev godt nok noget paf. Den var gennemtæret flere steder i karrossen og taget havde en stor bule efter at nogen havde tabt noget oven på den mens den stod i et maskinhus. Nu skal de have en brugt brændeovn og jeg får bilen og kr. 1500
[quote:d97a69ba7b="vwanders"]8) Men hvorom alting er... Så er det vel ligemeget med det motornummer.
Det er vist mange år siden at der er nogen der har brugt det til noget.. Synsfolkene har sikkert også smidt bogen væk med motorkoder..[/quote:d97a69ba7b]
NEJ.
Jeg var til syn engang med T3 motor ombygget til T1 og den havde ikke noget motornummer. Synsmanden var helt oppe at køre over det og slog op i diverse bøger m.v.
Jeg så lige at vide at der skulle fremskaffes dok. for motorforøgelse på motoren. Jeg havde fortalt ham at det var en T3 motor, og hans svar var at han kunne forlange at jeg fremviste ham motornummeret, det var ikke hans problem at motoren skulle skilles ad for dette.
Fik så efterfølgende lavet en lille plade som blev popnittet på motoren under generatorkonsollen, så det lignede en ombytningsmotor, og så var det det.
Men lad da være med at tage chancer med dette, når det kan forebygges.