Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Et par grimme overraskelser

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har lige været nede for og rode med bilen. Jeg skulle finde ud af hvorfor den var begyndt at blive lugte af benzin når tanken var fuld.

Der opdagede jeg flere overraskelser af de grimme slags.

Den første var at der under tankmåleren slet ikke var brugt pakning. Dvs at det var bare skruet fast metal imod metal. Det er jo utrolig svært at få tæt.

Men hvad værre var er at jeg opdagede at der nok har siddet et fyr i før, fordi samtlige slanger var trukket til det. Det er i sig selv ret godt eftersom jeg skal have det i igen, men de var så møre at de nærmest smulrede væk da jeg fik fat i dem. Tilmed så var der ikke nogen "slutning" på.
Dvs at benzinen faktisk havde frit løb direkte ud foran. Lige ud hvor 90% af ledningsnettet ligger. Det forklare jo også en hel del om hvorfor mit elnet har opført sig meget underligt.

Som den sidste grimme overraskelse så er der ledningsnettet i sig selv. Det er en ordentlig omgang fusk der er lavet. Der har siddet en forstærker i, og alle kabler ligger der endnu. Flere af dem går ind under tanken, så de er svære at komme til. Der hvor ledningerne er samlet er de samlet med tape. Ikke noget med samlemuffer eller hele kabler. Nej hellere 10 stumper samlet med tape. Og tape bliver som sagt opløst af benzin. Hmmmm.

Jeg regner med at tage et billede af den del af ledningsnettet jeg kan se direkte i aften efter arbejde som jeg så poster. Jeg er nok lidt rystet over hvor meget fusk der er lavet.
HVORFOR IKKE G
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
nu ved jeg ikke hvor længe du har haft bilen - MEN - jeg plejer da at gå mine benzin slanger efter jævnligt- dengang i halvfjerserne da der kørte flest vw rundt var den mest udbredte årsag til totalskader på dem, at de udbrændte, dels pga utætte benzinslanger og dels at karberatoren var utæt og sidder og drypper lige ned i strøm fordeleren - jeg kører aldrig nogen steder i en vw uden der er en pulver slukker der VIRKER.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har haft bilen i 1 år. Dengang jeg købte den var den totalt nyrenoveret i alting. Det var min kollega som havde lavet den, og han havde brugt 2 år på først at skille den totalt ad. Så lave rust. Derefter ordne alt i den.

Den køre meget godt. Har lidt problemer med at starte når det er koldt, men det er nok pga min choker.

Det der undre mig i det hele her er at han da han har samlet bilen igen, har brugt de gamle slanger. Jeg mener, hvad koster 2 meter benzin slange? 20kr? Det er da et must at man køber dem. Og hvis man så piller gasvarmeren ud, så laver man da en stopper af en slags så benzinen ikke bare løber frit ud. Det skal også siges at det faktisk ikke er de store slanger der var møre. Det er de små som fx overløbsslangen og slangen til gasvarmeren. De andre ser ret nye ud.

Det virker lidt tyndt i mine øjne. Halvt arbejde er ikke færdigt arbejde.


Men du har ret. Jeg har selv haft en gammel kadett der brændte pga utæt slange ved karberatoren. Der var min pulver slukker ikke stor nok. Jeg havde "kun" en 1kg og den kunne ikke gøre det. Idag køre jeg med en 2½kg i min bil.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Her er så de billeder jeg snakker om. Dette er blot toppen af isbjerget.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) MitchBuccannon Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det ligner sgu da en krage rede...Meen har set noget som var meget værre.. Har selv haft en gammel opel med helt rødt ledningsnet.. Det var ikke særligt fedt at reparere på! Start forfra.. skift EN ledning af gangen.. Så skal det nok gå altsammen... Ellers har du jo vwnettet og lur mig om der ikke er nogle negle herinde som har et ledningsdiagram.. Held og lykke Michael!
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jo tak. Og du har ret. Det er en total krage rede. Det der gør det værste er at det er samlet med tape. Det er ligesom der det går galt.

Jeg har vist i øvrigt set et ledningsnet på nettet et eller andet sted. Det er i hvert fald nødvendigt:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har, over the years, desværre set meget af den slags ledningsnet. Og jeg vil vædde på at Morten kan sige det samme.
Problemet er nok et eller andet sted at det tar TID at lave rigtigt. Det kan/vil folk ikke vente på, de skal ud og køre, eller bilen skal sælges og det skal være nu !
Og så bliver den klampet sammen.
Jeg hat P.T. en vogn stående på værkstedet. Vognen er rigtig fin lavet. Men ledningsnettet ! - HUUHADADADA 8O Så nu har vi bestemt at der skal trækkes nye, sådan at den side af sagen osse virker.

Og Kasper, det der med all red eller all black, er noget visse autoelektrikere er helt vilde med. Så nummererer de ledningerne istedet. - fint nok. Men hvad så den dag numrene falder af ? eller at en lægmand bliver nødt til at lvae noget på nettet. - Så er man squ på´dn
Lesson: Brug farver, og helst de rigtige. Så er det 10 gange nemmere at finde rundt i.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er helt enig Farmer. Man skal holde sig til de rigtige farver og man skal følge de forskellige diagrammer.

I må undskylde hvis jeg var lidt oppe at køre, men det gør mig utrolig harm når tingene ikke bliver gjort rigtigt første gang. Det har godt nok fungeret indtil nu (med et par underlige hændelser fra tid til anden) men det er stadigvæk ikke godt nok.

Der findes ingen genveje. Genveje=halvt arbejde=dobbelt arbejde i det lange løb.

Anyway, der bliver noget at lave i vinter.:) Regner også med at jeg skal have anskaffet en færdig t4 motor, som så skal i bilen til foråret.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) MitchBuccannon Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja Michael.. Du har ret.. Der findes genveje.. CTRL-ALT-DEL! :P HEHE
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
LOL det er så rigtigt. Men det er stadigvæk kun en halv løsning:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
VW fabrikken havde lavet det for jer. Hvorfor laver I det om, når det bliver så dårligt ?

Reply

You must log in to post.