Hej alle,
Efter en tur til
Inden du kører mere så skal du have fat på en mekaniker eller en anden der har forstand på det.. :?
Et konisk leje som det du taler om skal spændes korrekt op, og det foregår per "gefühl"..
Efter lejet sider en stor skive, og derefter to møtrikker som skal spændes kontra med et låseblik imellem... Det fremgår af tegningen.
Og altså, medmindre du har haft en god håndfuld værktøj med, så skal du ikke være i stand til at skille det ad på motorvejen. Så har det ikke været samlet ordentligt..
Få orden på det inden du kører ud af garagen.. Det er så trist at tabe bremsetromle og hjul i farten..
lidt vildledelse: min fatter fortalte mig i sommers hvordan det
skulle "spændes" - man skulle spænde op og så dreje "lidt" tilbage pga. at
der er "slør" i en møtrik pga gevindet - herefter skulle den anden møtrik
spændes. hvis man gjorde det for hårdt ville lejet brænde af pga.
gnidningsvarme og sager
men få det hellere "gjorn ornlig" - det her er bare pral :lol:
Når det er justeret korrekt, skal du kunne flytte den store skive med en stor skruetrækker uden modstand.
Eller de skal have 0,07- 0,12mm. aksialt slør