Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tuning af bus. 1600 let tun eller

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er den lykkelige ejer af en 78ér bus, men jeg ville meget gerne have lidt ekstra hypper at gøre med.

Bussen kører lige nu med en rimelig frisk standard 1600. Ifølge "Kit og buggy" vil en gang tarmslyng og to 40 mm solex med kadron give i omegnen af små 20 heste og en fornemmelse af at køre 2 liter i ikke lastet tilstand.

Alternativt skal jeg på jagt efter en 2 liter ?

Hvilke erfaringer har i med motorer til busser ? Hvad er der mest fornuft og økonomi i, når nu det SKAL være lidt friskere ?
Hvor god en brændstoføkonomi kan i opnå i sådan en bus. Bussen ruller som hverdagsbil 5 - 10000 km/årligt.

MVH.

Preben
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er nogen meget små heste, hvis man skal kunne tælle 20 af dem. Men 15 hk er meget normalt. Og det vil give en noget bedre momentkurve i forhold til std.

En 2,0 T4 er som udgangspunkt meget svær at finde, i ordentlig stand. Det næste man skal gøre sig klart er, at en T4 er væsentlig dyrere at arbejde på end T1/2 motorer.
Så hvis du ikke er ude efter "klatre op ad bjergvægge moment", og left lane kørsel på motorvejen, og din motor er frisk nu, så få en erfaren til at skille den ad nu, og optimere den, både indvendigt og udvendigt, f.eks sammen med et sæt Kadron karbs. Så kan du for forholdsvis få penge få op til 30 hk mere, sammen med en fornuftig brændstoføkonomi. - Noget der ligner ca. 10 km/l v. 90-100 km/t.
Vil du derimod gerne hjem i en fart når du har været på weekend, så bid i det sure æble og få bygget en T4 med det samme. Det bliver så nok osse den sidste du behøver at lave, hvis du får det gjort godt.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for svar Farmer :-)

Jeg har besluttet at starte med tarmslyng på min standard 1600.

Hvis nogle af jer ligger inde med 2 stk. 40 mm Solex med kadron eller tilsvarende kaburatorer, så giv lyd !

Ville du "Farmer" eller en "anden" kunne "hjælpe" med en optimering på min 1600 så giv lyd !

Jeg går ud fra vi snakker en let portning, lidt afbalancering og sådan eller hvad ??

MVH. Preben
66110388 / 28608778
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
NO PROBLEMOS ! Men først efter 15 feb. 2004. Vi har lidt travlt lige nu.
Kan osse klare udst og karbs hvis du er int.
Ring 20888030.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.