Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  nåleleje

Tags:
No tags yet.

(permalink) karmannjepster Member
Skrev for 21 years siden | | | |
:roll: når jeg engang skal ha koblet min 62er. uførte gerkasse på wasserboxeren er der så ikke noget med et lille nåle leje i svinghjulet, jeg kan se der allerrede sidder et men passer det til t1 og hvis ikke skal der så drejes ud for at gøre plads til et andet leje.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jo hullet i wbxsvinghjulet skal drejes/bores op til 21mm, og nålelejet fra enten en type1 svinghjulsbolt eller en wbxkrumtap skal presses i
(permalink) karmannjepster Member
Skrev for 20 years siden | | | |
når jeg skal dreje ud til nålelejet skal kraven hvor filtringen så også fjernes

skal der et andet nåleleje i enden af krumtappen.

og så lige et spørgsmål til: der er til min store skræk gravrust på svinghjulet`s koplingsflade, kan det drejes væk eller....:roll:
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
ja kraven og filtringen skal fjernes, hullet skal være gennemgående

nålelejet i krumtappen bruges ikke når motoren skal på en type 1 gearkasse

jeg ved ikke om du kan dreje fladen plan, det er støbejern, normalt bliver de vist slebet
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man kan sagtens dreje koblingsfladen ren.
Det er bare ikke helt optimalt, eftersom når du drejer det
kommer mønsteret til at løbe med koblingen.
Det blev vist lidt kryptisk. Når du drejer laver du et "gevind",
som følger omdrejnings retningen.
Derfor mister du lidt greb.
Når man sliber et svinghjul, kan man lave et "kryds mønster", Som vil løbe på tværs af omdrejnings retningen.
Så er der større modstand og bedre greb..

Det ses også på bremse skiver, altså at de er slebet..

Håber det er forståelig..

Plum

Reply

You must log in to post.