:roll: når jeg engang skal ha koblet min 62er. uførte gerkasse på wasserboxeren er der så ikke noget med et lille nåle leje i svinghjulet, jeg kan se der allerrede sidder et men passer det til t1 og hvis ikke skal der så drejes ud for at gøre plads til et andet leje.
jo hullet i wbxsvinghjulet skal drejes/bores op til 21mm, og nålelejet fra enten en type1 svinghjulsbolt eller en wbxkrumtap skal presses i
når jeg skal dreje ud til nålelejet skal kraven hvor filtringen så også fjernes
skal der et andet nåleleje i enden af krumtappen.
og så lige et spørgsmål til: der er til min store skræk gravrust på svinghjulet`s koplingsflade, kan det drejes væk eller....:roll:
ja kraven og filtringen skal fjernes, hullet skal være gennemgående
nålelejet i krumtappen bruges ikke når motoren skal på en type 1 gearkasse
jeg ved ikke om du kan dreje fladen plan, det er støbejern, normalt bliver de vist slebet
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Man kan sagtens dreje koblingsfladen ren.
Det er bare ikke helt optimalt, eftersom når du drejer det
kommer mønsteret til at løbe med koblingen.
Det blev vist lidt kryptisk. Når du drejer laver du et "gevind",
som følger omdrejnings retningen.
Derfor mister du lidt greb.
Når man sliber et svinghjul, kan man lave et "kryds mønster", Som vil løbe på tværs af omdrejnings retningen.
Så er der større modstand og bedre greb..
Det ses også på bremse skiver, altså at de er slebet..
Håber det er forståelig..
Plum