Igen en Ny BUGGY EJER
Ja, jeg har godt hørt hvad du blev udsat for. Men vi kunne faktsk godt ha´fået din lirket igennem, hvis vi havde gjort det rigtigt. Jeg ved ikke hvad det er for nogle papirer han havde mht den 1500 motor. Det har jeg aldrig set (?)
Men en svingaksel, buggy eller ej, kan "altid " godkendes med optil 85 hk.
med skivebremser på forakslen. Med specielle metoder kan der osse godkendes mere end det. Men så må muldvarpen ud i dagslys 8O Det er ikke helt billigt.
derfor er en 2,0 bus motor ideel, for den har kun 71 hk. std. MEN det kan der jo gøress noget ved. GNNNNH
Det bliver vidst en længere sag tror bare jeg beholder den 1300 i til toldgodkendelse, og så pepper jeg den op når den er synet,,, det kan være der er en synsmand der kan bestikkes :wink:
[quote:b07090351e="DAnieltsd"]Det bliver vidst en længere sag tror bare jeg beholder den 1300 i til toldgodkendelse, og så pepper jeg den op når den er synet,,, det kan være der er en synsmand der kan bestikkes :wink:[/quote:b07090351e]
det ville da være syndt.....
du skal regne med at hvis du vil have godkent den en gang ud i fremtiden med lidt større kværn skal du betale kassen for det....
jeg var nede fra et par år siden og snakke med T&$ omkring at lovligøre min med en 1700cc T4 i.....
det skulle koste 15k.... 8O ....!!!
fuck sagde jeg til ham.... vi snakker her med om en forøgelse på sølle 100cc og 30 hk.....
ja sagde han...
men nu ligger det sådanne at man beregner fra hvad det oprindeligt var og til hvad det bliver....
jamen buggy afgiften er jo betalt...
ja sagde han.... men den skal du skam betale engang til.... man beregner jo fra en vw T1 1200cc og så til en buggy 1700.....
og hvad den har været i mellemtiden er vi skam ligeglade med.....
men tilgængæl kunne jeg jo søge om at få afgiften retur..... ja karl smart... der er betalt 5300 kr engang i 70`erne og hvor meget af det kan man måske få retur....
så grinede han og sagde.... ja det er jo sikkert et godt spørgsmål.....!!
så hvis jeg var dig ville jeg lige stikke en finger i jorden og tænke over det en gang til....
jeg er gået igang med min anden buggy som der ikke er betalt afgift af, det er meningen at den skal igennem turen på et tidspunkt..... og det bliver helt sikkert med en 2,0 T4 i røven.....
det andet kan man kun få lange nosser af efterfølgene.....
bare min mening.....!!
mvh leo-pol
[quote:0831a84b8d="DAnieltsd"]Det bliver vidst en længere sag tror bare jeg beholder den 1300 i til toldgodkendelse, og så pepper jeg den op når den er synet,,, det kan være der er en synsmand der kan bestikkes :wink:[/quote:0831a84b8d]
NEEEEJ !!! Ta´nu tyren ved hornene første gang! ellers har du bøvlet hver gang den skal synes. La´nu vær og skyde dig selv i foden. gør det EEEn gang. Det er meget billigere i længden.
T.
:?: Men et eller andet sted har jeg hørt at man kan godt betale afgiften for en 2,0 men den kaan ikke synes der må max sidde en 1500 på synes jeg har læst det et sted på denne hjemmeside.... det jo lidt dumt at betale afgift for noget man alligevel ikke kan bruge... am i right...
[quote:891af6d07e="DAnieltsd"]:?: Men et eller andet sted har jeg hørt at man kan godt betale afgiften for en 2,0 men den kaan ikke synes der må max sidde en 1500 på synes jeg har læst det et sted på denne hjemmeside.... det jo lidt dumt at betale afgift for noget man alligevel ikke kan bruge... am i right...[/quote:891af6d07e]
[i:891af6d07e][size=18:891af6d07e]Sludder ! :!: [/size:891af6d07e][/i:891af6d07e]
Som jeg har nævnt mange gange før, så kan den, med skivebremser foran og Svingaksel bagi altid synes og godkendes med 85 hk. OSSE i DK.
Jeg har da selv været involveret i 3 nu, som er kørt igennem efter ovenstående opskrift. Ingen problemer der, udover at vognen selvfølgelig - stadig - skal være 100% ok.
Og vi har da papirer fra JTI på at kitcars, som jo er mere eller mindre samme opbygning, kan synes og godkendes med den slags kræfter på svingaksel. Så på med vanten. Og skulle der mod forventning stå en synsmand som absolut ikke vil køre den igennem, så ringer du bare til mig, Så skal jeg gøre det for dig.
T.
8O Jamen Hvad kommer det til at koste at lave skive bremser foran og motor det kommer jo til at løbe op i flere tusinde, samtidig med at jeg skal betale mere i afgift, det meget nemmere bare át købe en større motor pumpe den op og hver gang den skal til syn skifter jeg den bare om med den 1300 jeg har. :roll:
Lige en indskydelse her i diskutionen.
Det lyder lidt som om du allerede har besluttet dig til at gøre det sådan.
Jeg ville selv IKKE under nogen omstændigheder gøre det på den måde. Jeg vil have det rigtigt fra begyndelsen. Og som Farmer skriver, så er det altså ikke det store problem.
Skivebremser foran samt den extra afgift koster jo end ikke i nærheden af hvad du skal give for at have en extra motor stående konstant opmarkesineret.
Og hvad gør du den dag, du ryger i en politi kontrol. Så kan du pænt stille bilen der hvor du er, samt betale afgift plus strafafgift.
Jeg ville til hver en tid følge Farmers råd. Det er det eneste der holder i længden.
-------------------------------------------
Michael
[quote:c9f00d0fb5="Anonymous"]8O Jamen Hvad kommer det til at koste at lave skive bremser foran og motor det kommer jo til at løbe op i flere tusinde, samtidig med at jeg skal betale mere i afgift, det meget nemmere bare át købe en større motor pumpe den op og hver gang den skal til syn skifter jeg den bare om med den 1300 jeg har. :roll:[/quote:c9f00d0fb5]
HUHUHUHHH PIVPIV Nu skal muldvarpen op af lommen hva ?
Du vil hellere spare 3-5K nu, og så køre men undedimensionerede bremser med en senere kommende større motor (?) Og så iøvrigt ligge og skifte hver gang du skal til syn !!!?
Der er squ noget her jeg ikke har fået fat i - Slå mig lige i hodet og forklar mig, hvor det er jeg er galt på den.
t.
Ambition kontra økonomi - ak ja
En stor motor MED tilhørende bremser - respekt !
En stor motor med lamme tromlebremser - det ska´ der næsten en våbentilladelse til - tænk på din egen sikkerhed, og osse lidt på vores !!
Det er ikke kun et spørgsmål om penge - der står også liv, førelighed og kørekort på menuen.
Du har fået nogle særdeles gode råd af Farmer m. fl.
Vi glæder os til at se dig på vejen :D
Med venlig hilsen
Biffo
:D Det er også rigtigt, men hvor meget skal lige laves om for at der kommer skive bremser på, og hvis det kommer til det stykke med større motor er der nogen der har en liggende, vil ikke have alfa motor er blevet tilbudt en men der må vel være en der har en ordentlig kværn liggende.!!!!!!
Og lige en anden ting hvad med seler skal der være det i buggyen,,, og må jeg køre uden styrtbøjlerne???? de er kun til besvær for jeg er for lang i benene til at være i bilen..
Det er egentlig mest et spørgsmål, men det er meget vedrørende denne diskussion:
-Er der eksempler på at forsikringen ikke dækker, hvis man laver ulykker med en bil, der er "gjort stor" efter syn? Det er en vandrehistorie gamle mennesker altid fortæller, men er der eksempler fra virkeligheden??
Mvh
Anders
-Jeg ved godt at Frank har fået synet nogle biler med T4'er bagig, og at man med TüV papir kan få synet en bobbel med en 914 2.0 T4 med porscheblæser og skivebremser foran.....-Men det er jo ikke sådan folk normalt gør!?
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
Du ka´ være sikker på, at din lovpligtige ansvarsforsikring dækker skader på både personer og ting :D
Du ka´ være ligeså sikker på, at dit forsikringsselskab tørrer skadesbeløbet af på dig bagefter - og det ka´ uhyggeligt nemt ende med konkurs og en økonomisk håbløs fremtid :cry:
Selvom modparten bliver pålagt 100 % skyld for en ulykke, er den hellige grav ikke velforvaret hvis du kører i et ulovligt køretøj. Det ka´ nemt ende med en større eller mindre skyldsprocent, med deraf følgende økonomisk uføre og civilsager.
Uanset forsikringsselskabernes reklamebrøl - de udnytter kynisk enhver chance for at slippe for udbetalinger - jeg ved det af BITTER erfaring :evil:
mvh
Biffo
Ja, Biffo har ret. Når så det er sagt skal det osse nævnes, at når vognen er i forskriftmæssig stand (der kom ordet igen) og man er så uheldig at blive indvolveret i et uheld, Så skal den altså være tunet ud over det man kalder "normalt" - for at forsikringsselskabet kan tørre den af på jer.
Hvad er så normalt. Se det er et vidt begreb.
Eksempel. for mange år siden fik jeg en "dame på skødet" so to speak. Hun så sig ikke for og kørte ud foran mig og min ret fine 1303 turbolook. Hvilket resulterede i at jeg fik den smadret i ventre forhjørne og bilen blev skæv.
Jeg blev kendt "ikke skyldig" men forsikringen ville ikke give mig andet end et symbolsk beløb for min vogn idet "den jo var ulovlig, men alt for stor sporvidde og for stor motor" og det var altså kun en tunet 1300.
Dengang kendte jeg ikke reglerne så godt, men jeg kæmpede [b:dc7febe1e8]i 3 måneder!!![/b:dc7febe1e8]med dem. Det lykkedes mig så osse at få yderligere 10K hevet ud af dem , men det var stadig omkr. 20 K for lidt. Men det sidste vurderingsmanden sagde til mig inden han, iøvrigt godt irriteret på den lille møghvalp (mig) lagde røret, var at hvis der var mere vrøvl med mig så ville han slæbe mig og bilen for told og skat til vurdering. ! Så blev jeg jo lidt tam :!: Men hvis jeg havde vidst hvad jeg ved i dag, havde han fået kamp til sit hår. Så havde jeg simpelthen tørret hans næse med regelsættet om hvor og hvornår der kan gøres krav på fortoldning af en ombygning :twisted:
Men jeg var jo bare en møghvalp der ikke kendte reglerne og derfor lykkedes det ham at tørre den af på mig i stedet.
DERFOR Når i laver sådan nogle ting som så absolut ligger indenfor og måske osse i gråzonen for lovlighed, på jeres biler, TAG KONSEKVENSEN og få en fornuftig DIALOG med jeres pågældende bilinspektører. De fleste af dem er osse mennesker, og kan se fornuften i det hele, hvis de får det forelagt på en sober øg teknisk velfunderet måde. Når så i har fået dem overbevist om at det er jo egentlig godt nok det her, så få det skrevet ind i jeres registreringspapirer under "tekniske ændringer" dette gælder mest for allerede registrerede og afgiftsberigigede biler. Vogne som f.eks buggyer der skal til førstegangssyn og afgiftsberigtigelse, skal have noteret den rigtige str. (motorkode) i papirene. alt mht bremser og diverse eventuelle forstærkninger som er lavet på bilen skal IKKE stå der, MEDMINDRE det er påkrævet for at få den pågældende motorstr . eller anden ombygning godkendt.
t.
Som jeg forstår på dig kan jeg så ikke syne min buggy med en 1300 motor når der står på papiret at det er en 1200?????? eller har jeg misforstået? Hilsen Daniel.
[u:0a0025838c][i:0a0025838c]TEORETISK SET ! [/i:0a0025838c][/u:0a0025838c]
jo det kan du godt, men de vil da nok undre sig over hvorfor det ikke er i overensstemelse med de indsendte papirer.
OG Det skal være en 40hk´s altså en alm. 1300 sgl.port . Ellers overstiger du allerede der de lovlige 20% effektforøgelse, som er tilladt når man lægger en større motor i end den vognen er toldbehandlet med. Du må ikke engang lægge en 44 hk´s 1300 i, for så er du over det tilladte i henhold til loven om "fremmede " motorer.
T.
[quote:734b621a74="DAnieltsd"]:D :D :D Ja som vi snakkede i går kom svaret i dag fra told og skat den foreløbige værdiansættelse er hold fast drenge og piger.......9732,- :roll: så nu håber vi bare på den ikke bliver højere... og er der nogen der vil have en kopi kan dette nok lade sig gøre... ses til sommer[/quote:734b621a74]
Hej
Kunne meget godt tænke mig en kopi har lige fået papirer på min idag 22317,- i depositum :(
på forhånd tak!!
Ja det var sgu noget der ville noget,,, jeg skal lige have dem kopieret så sender jeg dem til dig... skriv din adresse så sender jeg dem... og hvis der noger der intereseret så har jeg en 1200 motor incl den udstødning der sidder på buggyen til 1000 kr og sæderne kommer også til salg, og er der nogen der ligger inde med nogen andre gerne lave sæder eller recaro med h sele så skriv endelig.
Det er bare kanon har sendt dig en PM Besked med adresse...
Hvad skal du have for udstødningen alene har nemlig selv en 1914 motor til min i forvejen så motor kan jeg ikke rigtig bruge. hvad skal du have i din egen så om man må spørge?
Jamen indtil videre er det lidt på tegne brættet,,, men overvejer at tune en motor men hvad det kommer til at være og blive aner jeg ikke endnu,,, men indtil videre betyder topfarten ikke så meget for mig men mere optrækket ville gerne have den til at lette på forhjulene, hvad med din skal den 1900 motor på eller hvad? og hvad sidder der på nu, hvor bor du henne siden afgiften er så høj på din, hvad har du givet for den og fundet den henne??? 8O forudstødningen det ved jeg ikke den koster 2000 fra ny, og jeg ville bare gerne af med motor og udstødning samlet for det fylder op herhjemme,,, så helst samlet men den lyder fanme godt det ligesom en harley HEHE...
Ja den skal på efter alt det told pjat og så lige et syn og en lille maling og nogle andre kosmetiske småting :lol: , jeg har en 1300 på nu lidt tunet men rykker ok men den anden her skulle gå rigtig godt siges det...det er en svensk buggy den jeg har nu men den er vurderet på TS kbh men det burde ikke have det store og sige ville jeg mene... men nu skal jeg jo lige have leget færdig med dem hos TS
Hvad gav du for den?????? og hvor fandt du den henne?? hvis du har en internet side ville jeg gerne have den... skal have importeret endnu en buggy til en kammerat
købte den af en der havde hentet den hjem fra sverige men ikke havde tid til og lave den så jeg hentede den ovre i jylland kan sku ikke huske hvad det var jeg gav for den det var sammen med en masse andre ting også.... men har du kikket på
http://www.blocket.se der er en del til en fornuftig pris ellers har jeg måske en anden side men den skal jeg lige finde så sender jeg den til dig senere... fik du besked med adresse?