Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min vwer er fuldstændig død. Hva

Tags:
No tags yet.

(permalink) Olds_cool Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

JEg kom ned her idag og så ville den ikke starte. Den ville ikke engang blinke med lygterne eller bevæge vinduesviskerne.

Så skyndte jeg mig, at købe et nyt batteri. Det løste umiddelbart ikke problemet. Den var stadig død.

Nu blev jeg virkelig ked af det. Jeg har tjekket forbindelserne om der skulle hænge en løs ledning eller være en løs forbindelse, men nej. Så nu er jeg virkelig lost... Vognen kørte fint dagen før.

Kan det være noget med, at pluslednigen ikke føder hovedrelæet? Eller noget andet. Kan det være tændinge?, i så fald, kan lyset så ikke tænde alligevel.

Hjææææææææææææææælp.

Lars
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du prøver at tage stelkablet af og "daske" ned ned på batteripolen kan det give et hint.. Hvis der springer en gnist er der en kortslutning, eks. hovedkablet går til stel..
Hvis der ikke gør, er det nok en helt afbrudt forbindelse.. Men stadig hovedkablet vil jeg mene..

Go jagt..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Steven Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Lyset skal tænde selvom tændingslåsen er brændt af.
Det kan muligvis også være dynamoen eller laderelæet, men så burde der være lidt strøm på.

Hilsen Steven.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis den slet ingenting vil eller kan, må det være hovedkablet. Eller hvis det er en af de modeller hvor der sidder en sikring på tilgangen til sikringsboksen så tjek den. Eller måske dit stelkabel som der er forslået. Det KAN osse være din dynamo der er kortsluttet. Men så burde du kunne lugte "varme "kabler.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det plejer at være kablet fra batteriet omme bag på starteren. Her er den store kabelsko irret over.
Hvis din bil har laderelæ under bagsædet er det nok der den er gal.
Sjovt nok på en bil med laderelæ under bagsædet, går ledningen fra relæet og op på lyskontakten og derfra til sikringsboksen.
Jeg tror du skal lede disse steder.
Hvis bilen har været igennem mange ejere, der hver især har bygget radioer i og taget dem ud igen. Så start med at "bygge tilbage" til det originale, ellers får du mange af den slags "mystiske" fejl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
HEj

Det er en tolv volts med vekselstrømgenerator med indbygget relæ. Jeg kigger på det...

Lars
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder måske lidt dumt....... men umiddelbart synes jeg bare det lyder som om du har købt et batteri der ikke er ladet op endnu! har du målt spændingen på det nye og gamle batteri.

Jeg vil da ikke mene at hverken stelforbindelsen eller hovedbaklet kan "falde/knække" af natten over - men et batteri kan da godt dø hen natten over!

kørte bilen som den skulle da du parkerede den ???

Her melder der sig så et nyt spørgsmål::::
Kan det godt lade sig gøre at starte en motor op, og så hive hovedkablet af ved + polen... mens motoren stadig kører videre vha. generatoren/dynamoen ? tændspolen skal jo stadig have spænding!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Matthias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tænkte præcist det samme.... er der strøm på det nye batteri? 8O

Hvad sker der hvis du giver den et skub..... dvs starter den? kan den så køre med lys og det hele??
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg giver jer fuldstændig ret.

Jeg købte batteriet på GørDetSelv-værkstedet i sydvest. Det har jeg nu afleveret tilbage og fik returneret min penge.
Imorgen tager jeg ud og køber et andet nyt batteri der bliver ladt op mens jeg ser på. Mere for, at udlukke det med batteriet og den tabte pol. Jeg er enig i, at den ikke bare kan tabe polen. Og ja, den kørte fint inden jeg parkerede den.

Lars
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
som frank skriver så kan den store polsko godt irre af. det er sket 2 gange for mig. Godt nok mens jeg kørte, men er det skoen fra batteriet så kan man jo godt køre videre til man stopper motoren. så kan man jo ikke starte igen. Så prøv at tjekke det

lennart
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
generatorer brænder af hvis de kører uden at være tilsluttet batteri...
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1381a8259d="Rasser"]

Jeg vil da ikke mene at hverken stelforbindelsen eller hovedbaklet kan "falde/knække" af natten over - men et batteri kan da godt dø hen natten over!

kørte bilen som den skulle da du parkerede den ???

[/quote:1381a8259d]

[quote:1381a8259d="Oldscool"]Jeg er enig i, at den ikke bare kan tabe polen. Og ja, den kørte fint inden jeg parkerede den.

Lars[/quote:1381a8259d]

Rasser hvorfor kan det ikke lade sig gøre????

Det er sket for mig engang :( !!!
eller nåh nej det kan jo ikke ske så jeg må have taget fejl :wink:

Hvorfor er der så mange ideér og så mange men'er og nej'er og måske'er??
Det er ikke så'en at man gør det men man gør så'en istedetfor......

Jeg kan godt forstå hvis der er nogen der bliver træt af at komme med deres bud på hva problemet måske kunne være, hvis det er sådanne svar der kommer til deres hjælp.


Olds_cool:

Jeg har prøvet at det var ude ved starteren, altså den store kabelsko på starteren...

Jeg har også prøvet at ledningen på pluskablet inde ved batteriet næsten var iret over men ikke helt, men kunne ikke levere nok strøm til starteren....

Har også prøvet det på min nuværende 6V type1'er og da den er fra sverige og der kører mange af bilerne med en hovedeafbryder/nødstopsafbryder....min sidder under bagsædet ved batteriet og der har jeg også prøvet at kablet var iret over....Og der kom fejlen i løbet af natten over...så kunne ikke starte næste morgen...

[quote:1381a8259d="Olds_cool"]Hej

Så skyndte jeg mig, at købe et nyt batteri. Det løste umiddelbart ikke problemet. Den var stadig død.

Lars[/quote:1381a8259d]

Kontrolerede du ikke dit gamle batteri inden du sprang ud og købte et nyt??

Held og lykke

Og lad os endelig hører hva du finder af fejl
Anders
(permalink) Cosmo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har været udsat for at hovedkablet der går op til lyskontakten og videre over til sikringsboksen har været så løs i klemmeskoen at den åbenbart dallert af da jeg smækkede døren.
Det tog ret lang tid før jeg fandt hvor fejlen lå. :(
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Anders:
Jeg er slet ikke uenig med dig i, at det kan være kablet der er irret.... jeg mente blot, at sandsynligheden for at batteriet var dødt - var større!

Men vi må jo vente og se hvad problemet viser sig at være.

Jeg mener dog ikke der er noget galt i at foreslå, at det kan være batteriet der er dødt..... Det var jo allerede foreslået med irrede kabler!

ps. næste gang du citerer ..... kan du så ikke citere alt det personen har skrevet - Det du gør er lidt "Ekstra Bladet/BT"-agtigt !!

godt vejr igen skipper... og tør så lige urinen af den sukkermad! :-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Rasser

Der var nu ingen der havde urineret på min sukkermad.... :D

Der skal meget mere til at gøre mig pissed :wink:

Og jeg ville ikke til at citerer alt det du skrev eller som folk skriver, kun lige det som jeg vil kommentere mit til eller som var/er relevant for emnet.

Forstår du hvad der er jeg mener???

Det kan godt være du synes det virkede BT agtigt, men jeg syntes nu det gjorde det mere overskueligt.

Og jeg læste det faktisk som om du direkte skrev at det Frank skrev, det kunne ikke lade sig gøre......eller at det mente du ikke at det kunne lade sig gøre....

Jeg er sikker på at det ikke var det du mente, men det er ikke sikkert at der er andre der gør.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej igen

Nu har jeg skaffet et måleinstrument. Og jeg kan oplyse, at det var fuldstændigt unødvendigt, at anskaffet et nyt batteri. Den måler 12,25 volts på batteriet og detsammen på dynamoen/generatoren. Ledninger der løber direkte fra batteriet og føder hovedrelæet måler 12,25 volts.

Nu er jeg virkelig på herrens mark.

Okey men har jeg forstået det rigtigt...Jævnfør diagrammet

Batteri-Starter-Generator/dynamo-Tænding-Hovedrelæ (grove træk). Derudover løber der en direkte ledning fra plus på batteriet og op og føder hovedrelæet.

Hvis man kan måle direkte på generatoren, at der er 12,25 volt. Kan man ikke konkludere, at stateren er tilsluttet.

Der sker stadig ikke noget...

Tak for de gode forslag - alle sammen!

Lars
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:06f85875bb="vwmorten"]generatorer brænder af hvis de kører uden at være tilsluttet batteri...[/quote:06f85875bb]

Det har du ret i, men hvis man køre med lyset tændt sker der ikke noget

Lennart
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lennart kan du uddybe... Jeg forstår det ikke rigtigt med lyset.

Lars
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lad os sige at det er kablet fra batteriet til starteren der er knækket mens motoren køre, så er der ikke etr forbrug på generatoren og den vil derfor brænde af. Men hvis du tænder for lyset så er der et forbrug af den strøm som generatoren genererer og den vil derfor ikke brænde af.

Lennart
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det er noget underligt noget med biler. Der er aldrig noget i vejen, før de går i stykker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mål hvor mange Ampære du trækker i startøjebliket (eller.. det er det jo så ikke, men du forstår forhåbenligt). Du kan sagtens måle 12.4V på batteriet uden det kan levere Ampære nok til at tænde olielampen (ok. overdrivelse fremmer... bla..bla..)

Ampære måles parallelt.

Mvh Rasmus E Nielsen.
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey REN

Nu arbejder jeg godt nok med stærkstrøm til daglig. Ved stærkstrøm skal du fandme måle i serie!! :evil: Hvis det er strøm du vil have at vide.
Ved strækstrøm kan det gå grueligt galt hvis du gør det forkert!!

Er det anderledes med svagstrøm??
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
sføli..serie.. my bad.. Godt der var en vågnen tilstede..sorry..

Mvh Rasmus E Nielsen
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har fulgt med i denne tråd. Det er simpel fejlfinding. Når fejlen nu ligger i ledningsnettet, skal man bruge et multimeter/måleapp. Kan man ikke bruge et sådant, skal man ikke forsøge at bruge det.
Spænding / strøm er lunefuld ting, kan ikke lugtes, ses, kan kun måles.

Forstå mig ret, man kan hurtig komme galt afsted med et måleapp. Med hensyn til Stærkstrøm/svagstrøm. Ampere måles altid serielt, spænding måles parallelt. Effekt afsættes i en komponent.

Men hvilken årgang er det, bor du på fyn, vil jeg gerne komme forbi med et multimeter og måle for dig.

Jesper
(permalink) Djernis Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvor bor du henne????
Hvis det er paa sjaelland saa vil jeg godt tilbyde dig hjaelp til at faa liv i bilen igen. Giv mig et ring 20460203.

Mvwh
Claus :D
-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.

Reply »

You must log in to post.