Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skivebremser??

Tags:
No tags yet.

(permalink) 1200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Hvad hedder en 1969 med skiver i for hvis man kan få det..
Den jeg har hedder en type 111.
Det er fordi jeg vil have skiver i for i stedet for tromler, og jeg har hørt
noget om at det skulle være afgifts fri fordi det ville være en forbedring af bremserne. Så jeg har været ved at forhøre mig ved en ven jeg har
der er synsman.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
der er ingen problemer men at bygge skivebremser på din ´69ér

det sad orig. på 1500 modellerne, men du kan købe et komplet nyt sæt hos dem der annoncerer her på siden for ca. 3000,- (mener jeg)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) 1200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
svarer det til det man kan købe hos csp-shop. de sælger er ombygnings sæt med det hele man skal bruge.
Hvad hedder 1500 modellen?
(permalink) hustler Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej mr 1200
jeg er ikke så meget inde i hvad de forskellige modeller hedder men på min registeringsattest står der 113 som model betegnelse og det er en 1500 fra 67.

Hvis jeg var dig ville jeg tænke mig godt om og købe et sæt skiver og kaliber der er nye eller som er tjekket igennem for du kan være uheldig at kaliberne trænger til den store tur.

Må man spørge hva du skal ha i røven siden du lige pludselig skal ha skiver på ?? og skal vi ikke snart handle om den omdr. tæller :D
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bent fra Kit og Bugge service har konplette sæt til ombygning til skivebremser. Jeg har et sæt på min 1200'er og det kan klart anbefales også selv om du ikke sætter en strammere elastik i bilen 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) 1200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Goddag HR Hustler.

Det er længe siden. Når jeg ikke skal bruge den omdr tæller mere er du den første der får budet.

Min boble skal have en 1776 ccm, med modvægtet krumtap, 044 eller 041 toppe, 2 styk 40 weber, jeg har en 1200 kasse med store olie kanaler jeg skal bygge på, og jeg har lige købt en 1500 gearkasse.

jeg skal have Kristian fra klub århus til at hjælpe mig, så jeg ikke får sat nogle dele i som er dårlige.
så ham skal jeg lige have snakket med inden jeg køber noget. indtil videre er jeg oppe på ca 19500 kr og jeg mangler stadig og finde nogle priser på dele til motoren
(permalink) Kristoffer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
i september sidste år købte jeg et ombygningskit til skiver foran til prisen 2.240,- hos KB service
(permalink) Jens_Oggesen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har for kort tid siden fået en pris på lige omkring 2800 kr fra K&B

Jens
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis I bygger skivebremser på en bil der er født med tromler, skal I lige huske at fjerne en evt. fortryksventil til forreste kreds.
Den er bygget på hovedcyl. og kan let kendes på at det er skruet en ekstra sekskant ( 17mm. nøgle hvis ikke den er meget rusten ) ind i hovedcyl. og derefter er bremserøret skruet i.
Hvis bilen har disse ventiler, skruer man dem ud og brækker den tynde metalhætte af der sidder indeni. Så falder der en fjeder og en kugle ud. Væk med dem og i med selve niblen igen. Man kan nemlig ikke skrue bremserøret direkte i hovedcyl.
Det er kun nødvendigt på forkredsen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej
Betyder det at det er et problem at bygge tromlebremser på en bil der normalt kører med skivebremser og altså kører med hovedcylinder til skiver.

Min ovaler skal til syn og jeg tror ikke de er så vilde med CSP sættet, så jeg havde bare tænkt mig at montere tromler på igen.

Så skal jeg måske også skifte hovedcylinderen ? Til den gode gamle 1 kreds.
Ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej det er ikke et problem. Disse fortryksventiler var noget man kørte med 67-73. Tror jeg. Det var vist et forsøg på at gøre tromlebremser selvjusterende. Hvis man bruger dem på skivebremser kommer de til at hænge.
Din ovaler kan godkendes med skiver hvis den er ombygget med rammehoved og foraksel fra 66-
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej

Nej, min ovaler er ikke ombygget, det er jo fordelen ved CSP's skivesæt.
Så jeg må hellere montere min tromler igen, hvem ved måske bliver jeg
helt nostalgisk og beholder dem på :wink:

Mødte en fyr forleden, der solgte Porsche bremseskivesæt til splitbusser, tysker selvfølgelig, næ tak vi bor jo i Danmark.

Tak for svaret jeg vil så prøve at køre med tromler og 2k hovedcylinder.

Ronnie
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det her falder nok lidt uden for katagori.. men..

Sad lige og læst et ældre Bilsport, da jeg så en annonce for skivebremser til en af de nye Porsche modeller (993), annoncen lød som følger:

---

Porsche 993 C2/C4, kraftige 6-stemplede calibre med hulborrede skiver.

Foran findes to størrelser på skiverne, de mindste på 322x32 mm koster 18.375 skr og den kraftigere variant på 380x32 koster 56.500 skr ( 8O )

---

Nu er det jeg sidder og tænker lidt over hvordan det kan være at prisforskellen er så stor på et produkt, som blot er kraftigere..

Fremstillings metoden er vel stort set den samme?

Nogen der har en god forklaring på hvorfor sådanne ting egentligt er så dyrt som det er? (udover at hvis man har en porsche 993, så har man råd)

p.s dette er ikke ment som et indlæg, hvor der pives over at det er dyrt at lave fede biler.. :wink:
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det betyder nok noget at der står "Porsche" på kassen det kommer i. Omvendt er der jo også noget der hedder kvalitetskontrol og ikke mindst kvalitet. Og mængde.
Hvis man så fremstiller en kopidel, kan man jo også få noget mere for den, når den originale er så dyr.
Der bliver jo nok sorteret flere dele fra i kontrollen og så kan jeg huske at da jeg var i lære i 1975-78, da kostede en org. bremseskive til en type1 1500kr.
Men de var også målt og vejet og udglødede, og hærdede og afstressede og kontrolleret og drejet og slebet, osv.
I dag får vi bare noget bras der er fremstillet på Taiwan, i Grækenland, sommetider står der bare EU, eller i Mexico. Så må vi selv foretage de processer medens vi kører. Derfor får man så mange skæve skiver. Jeg brugte 4 sæt i 2003 på min Polo. Til sidst købte jeg et sæt ATE Power disc. Så blev der ro.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har også haft problemer med skæve skiver på min polo (er det ikke også en 2´er du havde frank...??)

jeg var hos højer (sidste gang jeg køber skiver der), og prøvede også hos B&U, men de blev også skæve efter et par uger. Jeg kørte videre på dem og nu efter ca ½år er de ikke skæve længere (man kan vel sige de er blevet drejet tilpas ned nu).

Men er problemet ikke at de billige skiver man køber ikke er blevet ordentlig hærdet igennem inden de drejede skiverne af og solgte dem..... den rigtige måde med disse skiver er vel at montere dem, køre indtil de bliver skæve - og så pille dem af og få dem drejet til! ?????
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:56e4784a8f="Anonymous"]jeg har også haft problemer med skæve skiver på min polo (er det ikke også en 2´er du havde frank...??)

jeg var hos højer (sidste gang jeg køber skiver der), og prøvede også hos B&U, men de blev også skæve efter et par uger. Jeg kørte videre på dem og nu efter ca ½år er de ikke skæve længere (man kan vel sige de er blevet drejet tilpas ned nu).

Men er problemet ikke at de billige skiver man køber ikke er blevet ordentlig hærdet igennem inden de drejede skiverne af og solgte dem..... den rigtige måde med disse skiver er vel at montere dem, køre indtil de bliver skæve - og så pille dem af og få dem drejet til! ?????[/quote:56e4784a8f]


ja det var så mig der ikke var logget ind .... hurra
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo det jo netop det jeg mener. Altså ikke at man skal pille dem af og efterbearbejde dem, men at det er noget billigt skidt. ATE´s kan godt ryste lidt sommetider. Men det er vist nok når jeg har kørt konen på arbejde i nogle dage. Så skal de lige bremses igennem. Et par gange ned fra 180 plejer at hjælpe, men hun hyler jo op når jeg kører så hurtigt.
Jeg har købt ventilerede. Egentligt til Golf2 GTI og så brugt caliberen fra samme. I øvrigt samme som på Polo G40
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, lige til Poloen o.a. modeller ved jeg ikke så meget. Men jeg synes egentlig at Sebro skiver er rimelige til VWér. Især de enkelt ventilerede. (Måske fordi de er blevet afstreesede efter bearbejdning)
Høyer, T.Hansen etc. er jeg HELT F
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.