Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udskiftning af ventilstyr

Tags:
No tags yet.

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nogle der kan beskrive kort hvordan man skifter ventilstyr i en 412 s top?

Er det ikke noget med man borer ned igennem styret til der står en centimeters penge tilbage i bunden og så slår man dem ud med en dorn, Men fra hvilken side?

Og hva med montering af de nye styr, ska man bruge overstørelse? ska de bare bankes i med en hammer, eller presser man dem i? og fra hvilken side?

håber der er nogen der kan hjælpe


Vh spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 20 years siden | | | |
sorry, dette indlæg sku selvfølgelig ha været under tekniske vw spg :oops:
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Jens_Oggesen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Spring

Det er rigtigt at du skal bore ventilstyret ud som du beskriver - du skal bore fra den "indvendige side" så du slår ventilstyret "op" af topstykket. Topstykket skal vinkles (9 grader vist) når du borer, så her må du være lidt kreativ (dette er den sværeste del af operationen). Brug 10mm bor og en 10mm dorn.

De nye ventilstyr ligger du i fryseren natten over og tager dem op lige inden de skal monteres. Topstykket ligger du i ovnen på komfuret og bager dem ved 150 grader i en halv time (husk at rense dem først ellers tror naboerne du er ved at stege en kat)

Nu monterer du de kolde ventilstyr i de varme topstykker fra oven - altså fra den side hvor vippetøjet monteres. Du slår dem helt i i med en hammer og det burde gå meget let.

De nye ventilstyr (ikke overstørrelse) du får har sikkert en krave så du ikke kan komme til at slå dem for langt ned - ellers må du være forsigtig og måle mens du monterer dem (mål hvor meget der stikker op på de gamle styr)

Når de nye styr er monteret skal de rives op til korrekt størrelse - jeg bruger faktisk bare et 8mm bor som jeg meget forsigtigt (med hånden) fører ned igennem ventilstyret.

Hilsen Jens
(permalink) Jens_Oggesen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg vil lige bemærke at jeg kun har prøvet operationen på et Type 1 topstykke - men metoden burde være den samme.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 20 years siden | | | |
takker mange gange for svaret Jens.

Vh spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) BOBLE Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Går i kolde

Ja så kan jeg klare både type 1 (også 30 hk )og type 4 toppe

Bruger dog en Hydralisk presser til mont. af styerne
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når du nu presser styrene i, varmer du så stadig toppen og køler styret?

Vh spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man skal bore og slå fra "fjedersiden" ellers kan knolden omkring styret let brække med af.
VW foreskriver at man driver det nye styr i med 1,5 tons.
På et 9mm. styr skal man bore med 11mm.
Få fremstillet et par dorne med et langt styr til at slå dem i med.
VW foreskriver ikke at man varmer og køler.
Jeg tror heller ikke det hjælper, for styret optager hurtigt varmen og bronzen udvider sig mere end topstykket.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skriver vw foreskriver at man skal presse styrene i, men du skriver også at man skal fremstille en dorn med et styr og slå dem i.. Man kan altså godt slippe afsted med at slå dem i, er det det du mener?

Undsyld hvis det er mig der misforstår :roll:

Vh spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HVis det her nogen interesse med et svar til et 4 år gammelt indlæg, så hjælper det 100% sikkert at varme/køle. Processen hedder at "krympe" ting sammen og er en gammel velkent montage form.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej Jeg skriver "driver" Det betyder slår med en hammer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kunne måske være en god ide til FAQén..

Reply

You must log in to post.