Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strømfordeler spg

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har som I ved, fået monteret min dellorto karbs i denne weekend. De skal justeres imorgen (håber jeg det bliver) bl.a. i tændingen. Nu er mit spg:

Jeg har en strømfordeler (std) med vakoom advancering. Den passer til den karbs std som sad på.
MEN den kan jeg da ikke bruge til mine dellorto. Det der sker er at ved tomgang fungere det rimelig ok. Den tænder lidt ujævnt og skyder engang imellem, men det er meget tæt på.
Når jeg så sætter omdrejninger på, så går den helt død. Den kvæler simpelt hen krafterne. Det er kun lige knap nok jeg kan køre 4. gear.
Jeg er godt klar over at det selvfølgelig bliver bedre efter en justering af tændingen, men er det nok?

Jeg har lige søgt og har fundet ud af at de bedste strømfordelere er Bosch 009 eller Bosch 094.
MEN er det også med vakoom advancering eller hvad?

Det kan godt være mig der er helt galt på den her, men det ser da for mig ud som om det er der problemet ligger.

S
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Duus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nej 009 og lign. fordelere har ikke vakuum advancering, kun centrifugal advancering.
Jeg tror også det er der dit problem ligger, men det er nu ikke fordi jeg har den store erfaring.
Ifølge How to Hotrod andvancerer 009'eren for langsomt - men den kan vel ikke være helt skidt eftersom man nærmest ser den overalt på luftkølede vw'er...
Jeg har en 009 fordeler tilsalg hvis det er.

Duus
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for tilbudet, duus, men jeg skal bruge den allerede imorgen:( Jeg skal jo flytte til Dk i næste uge, og der skulle det gerne være i orden.

Men tak for svaret. Du siger at 009 er for langsom. Skal man så bruge en 094? Er den hurtigere?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Duus Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Med langsom mener jeg at den advancerer ved for høje rpm. Mener en 009 har maksimal advancering ved 3500rpm på 17 grader.
Jeg kan ikke rigtig finde den der 094 i mine bøger... Der er helt sikkert en herinde der ved hvilken fordeler der vil være mest optimal for din motor, men hvis du skal bruge den imorgen, så er tiden jo knap.
Jeg ved man kan få eks. Mallory fordelere med justerbar advancering...
Jeg tror nu en 009 vil virke fint på din motor. Jeg har kørt med en 1600 med 284grades knast, 009 fordeler mm, og det spillede fint sammen.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ikke strømfordeleren der er dit generelle problem, men højst sansynligt et brændstofproblem. Den er tilstoppet et eller andet sted. Eller osse suger den falsk luft.
Vacumavanceringen kan du koble på den venstre karb. Der er et udtag til det. der skal en pulsdæmper imellem for at det funker 100, men du kan sagtens køre hjem med det. Bare sørg for at indstillingen er korrekt.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Kanon T. Tak for svaret. Jeg prøver det imorgen tidligt inden jeg skal på arbejde.

Lige for at se det på et billede. Det er på A B eller C du tænker på at forbinde vakoomadvanceringen?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
"B"
t.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad er dysse A og C så til???

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er det ikke "by-pass" justeringer, så man kan justere luftmængden på hver eneste indsug helt præcist?!
Med tomgangsskruen ændrer du jo luftmængden på begge indsug, med A og C kan du regulere dem enkeltvist så du er sikker på de har samme sugeevne... Hvis jeg husker rigtigt...

BB.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Man kan ikke justere noget på A og C. Men man kan montere en "firetester" på dem og så de to i modsatte side. så løsner man den lidt. så kan man se om den trækker ligemeget på alle 4. Bypass skruen sidder ved siden af.
Den skal som udgangspunkt være lukket.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) ploug Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:c74c999b91="Mbechmann"]Tak for tilbudet, duus, men jeg skal bruge den allerede imorgen:( Jeg skal jo flytte til Dk i næste uge, og der skulle det gerne være i orden.

Men tak for svaret. Du siger at 009 er for langsom. Skal man så bruge en 094? Er den hurtigere?[/quote:c74c999b91]

en 094 er en chromet udgave af en 009'er ellers ingen forskel
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12

Reply

You must log in to post.