Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  31 Pict-4 Ukendt "dims"

Tags:
No tags yet.

(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad er funktionen af den messingdims, der sidder på svømmerhuset på vedhæftede billede. Den yderste del kan drejes.
Dimsen findes på begge mine karburatorer.

Hjælp 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der må da være nogen, der kender funktionen af denne "dims" 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Kilgod Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:5ef6178340="OrangeBug"]Der må da være nogen, der kender funktionen af denne "dims" 8O[/quote:5ef6178340]
Jeg mener det er en vandudskiller studs i tilfælde af vand i svømmerhuset.

Kilgod
-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har aldrig fået det bekræftet, men jeg tror det er et forsøg på at lave accellerationspumpen temperaturstyret. Eller afhængig om du vil.
Eller går kanalerne til hoveddysen ? I så fald det jo så til hoveddysen.
Drejes ? Drejer du den så med en tang ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har aldrig interesseret mig for den, -har altid forsøgt at undgå 31pict4 karburatorer..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1afd8e6bfe="Frank_Andersen"]Jeg har aldrig fået det bekræftet, men jeg tror det er et forsøg på at lave accellerationspumpen temperaturstyret. Eller afhængig om du vil.
Eller går kanalerne til hoveddysen ? I så fald det jo så til hoveddysen.
Drejes ? Drejer du den så med en tang ?[/quote:1afd8e6bfe]

Jeg har set tegninger af andre Solex med sådan en type automatik, men det var vist til at kompensere for den tyndere luft når man bruger bilen i bjerge. De så dog større ud, men kunne dog også justeres udefra.

Der er mærker på den som efter en vandpumpetang eller lignende.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1519cd05a6="vwmorten"]Jeg har aldrig interesseret mig for den, -har altid forsøgt at undgå 31pict4 karburatorer..[/quote:1519cd05a6]

Hvad er der galt med den ?? - er det bare uheld at jeg er faldet over 2 stk. af den ??
Jeg har brugt den ene i nogle år nu og kørt 70-80.000 km med den. Det eneste problem jeg har haft er en vis tøven ved gasgivning. Det er lidt ligesom at køre med turbo 8)
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tror det er fordi Morten er mere til kompressor.. Han tænder ikke på turbo.. :P
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvilke (standard) karburatorer kører i andre med ?? :?:
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg prøver altid at gøre det så enkelt som muligt for mig selv..

31pict4 karburatoren som vist kun sad på ´74 AR 1300cc motorene virker fint men 31pict3 er langt mere enkel -> færre fejlmuligheder
30pict2 er endnu mere enkel

31pict har en masse justeringsmuligheder på især accelerationspumpen som de andre ikke har

VW kørte selv videre med 34pict3 som er meget lig 31pict3 på 1600motorer i busserne fra så jeg forstår det som om VW også fandt ud af at xxpict4 karburatorerne var mere komplicerede end nødvendigt

K.I.S.S.
(keep it simple stupid!)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så må jeg have fat i sådan en hund. Jeg er lige kørt på arbejde med en nyrenoveret og topgejlet Pict4, som bare ikke fungerer i forhold til min gamle - ingen accelleration og næsten ingen topfart - så den gamle ryger på igen i aften.

Tak for tilbagemeldingen til Morten og i andre. 8)
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har købt en 31 Pict 3 på vej hjem fra arbejde, så må vi på den igen. Den skal renoveres og monteres, så bilen er klar til indsats igen i morgen tidlig.
Somme tider kan man drømme om at droppe idealismen og købe sig en AUDI-kloning (læs Golf) eller lignende til daglig transportmiddel.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1cd94354d7="OrangeBug"]Har købt en 31 Pict 3 på vej hjem fra arbejde, så må vi på den igen. Den skal renoveres og monteres, så bilen er klar til indsats igen i morgen tidlig.
Somme tider kan man drømme om at droppe idealismen og købe sig en AUDI-kloning (læs Golf) eller lignende til daglig transportmiddel.[/quote:1cd94354d7]
eller bare købe 2 nye 34 mm Solex m. choker og hele moletjavsen, til 3300 kr. (eller 34 mm ICT uden choker til 3K PT.)
No more tøven ,
Mere effekt,
Mere moment,
Blødere motorgang,
Sansymligvis bedre brændstoføkonomi.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er også en mulighed - er der noget hentet ved at montere disse på en 1300 motor ?
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Arh. Hvis det er en 1300 cc så skal det nok være 34 mm Solex modellen, for den kan få´s med flere forskellige venturistørrelser. Eller osse et sæt renoverede T3 32 mm karbs. "Problemet" er bare, at inden jeg har dem renoveret og fået tilpasset noget ordentligt speedertræk og tilkøbt manifolde i den rigtige højde så det hele bare spiller, er der kun 8-900 op til et nyt sæt med den $ kurs vi har ligenu.
Men ja, der vil være en del gevinst. Både mht kørbarhed, effekt og - lidt økonomi.Jeg har lavet nummeret på en del 1302 motorer, som netop led af dette førnævnte syndrom. Og jeg ved at Frank Andersen osse har gjort det mange gange før i tiden.
De fleste troede ikke rigtig på os, før de kom ud at køre med de andre karbs. S
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu kom jeg afsted med en 31 Pict 3, men det er ikke helt perfekt endnu.
Ved koldt motor og fuld choker vil den ikke rigtigt tage gassen, men det bliver bedre når motoren er varm og chokeren er slået fra.
Accellerationen er meget fin uden tøven, men den vil ikke rigtigt tage fuld gas - der mangler lidt på toppen, når der er fuldt åben for spjældet - ligesom at den ikke får benzin nok.

Karb er nyrenoveret med nye pakninger etc., alle dyser og kanaler er renset. Hoveddysen er 130 - hvad kan der være galt ?? - nogen bud ??
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
har du checket alt andet..?

Ventiler..
indsugningspakninger
tænding
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu har jeg monteret min gamle 31 Pict 4 igen efter at have renset og renoveret den med nye pakninger og membraner. Den blev også finindstillet i accelerationspumpen og det har sammen med de nye membraner tilsyneladende givet gevinst.

Den trækker fornuftigt og topfarten er kommet igen, så det er en fornøjelse at køre i den igen.

Jeg satte et brugt tarmslyng med dobbelt turbopotte på for nogen tid siden og er imponeret over, hvor meget skub det giver i en ellers standard 1300 motor. Det er godt nok ingen raketmotor, men det er meget bedre end med standardudstødning.

Tak for de gode ideer. 8)
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ahh. Der er garanteret derfor du døjer med diverse smånykker. De udstødninger varmer ikke indsugningsrøret nok op > kondensering af brændstoffet med efterfølgende tendens til tilisning.
Kører du med Stålluftfilter ?
Hvis ja, så tag og svejs en 8X10 bolt m. møtrik på flappen der bestemmer hvormeget varmluft der skal igennem filteret. Så tvinger du den til at suge mere luft fra opvarmningsrøret. så kan du få den til at gå mere blødt og rent. Men den vil stadig kunne suge ren kold luft v fuldgas.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak Farmer, jeg har ikke fået monteret opvarmningsrøret endnu, men det får jeg gjort og prøver dit trick.
Jeg kører med originalt luftfilter, men har fjernet indmaden og monteret et K&N agtigt filter i stedet inde i boksen.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn

Reply

You must log in to post.