Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Et gearkasse spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg skal ha skiftet gearkasse,det er en svingaksel,hvis jeg nu vil undgå at skille det hele ad bremser osv,så ville jeg løsne de to store sidedæksler på gearkassen,der hvor akslerne går ind i gearkassen.er det nemmere,og sider der en pakning eller en o ring ved de dæksler og hvis der gør det kan det så fås indnu.
Har prøvet kb idag men fik ikke fat i ham,så derfor spørg jeg her.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det letteste er at afmontere dine bremser medens din gamle gearkasse stadig sidder på bilen og lægge dem til side.
Tag gearkassen ud med aksler på.
Sæt den nye i med aksler på. Hvis der sidder bremser på den, så vent med at afmontere dem til den sidder i bilen. Det er meget lettere at løsne rustne bolte når den sidder i bilen.
Der er Oring og pakninger ved dækslerne. Der er flere pakninger som tilsammen gør det ud for afstands-shims. Besværligt og kræver indsigt og følelse.
KB ? Det ved han sku´da ikke noget om. Han har måske hørt om det, men han er jo musiker og forretningsmand, vær ikke i tvivl om det.
Han ville engang sælge mig et forstærket udrykkerleje til mig, fordi et almindeligt ikke kunne holde, sagde han.
Det undrede jeg mig over, for det var da ikke en del jeg nogensinde havde hørt var et problem.
Det viste sig at de almindelige var fra Taiwan og det "forstærkede" var et originalt Sachs.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak!, det er godt at der er nogen som Frank (som ligger inde med så meget viden) gider at belære nye som gamle på VW-nettet, om hvordan sagerne skal være, eller løsningen på problemerne.
Jeg læser alle Franks inlæg med den største fornøjelse.
Fridolin................ :D
-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Daddy_Cool Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja enig, en stor hjælp.
Tak Frank.
-------------------------------------------
René
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg takker også for svaret Frank,så piller jeg hele gearkassen ud.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:4d68032cdd="Frank_Andersen"]Det letteste er at afmontere dine bremser medens din gamle gearkasse stadig sidder på bilen og lægge dem til side.
Tag gearkassen ud med aksler på.
Sæt den nye i med aksler på. Hvis der sidder bremser på den, så vent med at afmontere dem til den sidder i bilen. Det er meget lettere at løsne rustne bolte når den sidder i bilen.
Der er Oring og pakninger ved dækslerne. Der er flere pakninger som tilsammen gør det ud for afstands-shims. Besværligt og kræver indsigt og følelse.
KB ? Det ved han sku´da ikke noget om. Han har måske hørt om det, men han er jo musiker og forretningsmand, vær ikke i tvivl om det.
Han ville engang sælge mig et forstærket udrykkerleje til mig, fordi et almindeligt ikke kunne holde, sagde han.
Det undrede jeg mig over, for det var da ikke en del jeg nogensinde havde hørt var et problem.
Det viste sig at de almindelige var fra Taiwan og det "forstærkede" var et originalt Sachs.[/quote:4d68032cdd]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c90aa6108e="Frank_Andersen"]Det letteste er at afmontere dine bremser medens din gamle gearkasse stadig sidder på bilen og lægge dem til side.
Tag gearkassen ud med aksler på.
Sæt den nye i med aksler på. Hvis der sidder bremser på den, så vent med at afmontere dem til den sidder i bilen. Det er meget lettere at løsne rustne bolte når den sidder i bilen.
Der er Oring og pakninger ved dækslerne. Der er flere pakninger som tilsammen gør det ud for afstands-shims. Besværligt og kræver indsigt og følelse.
KB ? Det ved han sku´da ikke noget om. Han har måske hørt om det, men han er jo musiker og forretningsmand, vær ikke i tvivl om det.
Han ville engang sælge mig et forstærket udrykkerleje til mig, fordi et almindeligt ikke kunne holde, sagde han.
Det undrede jeg mig over, for det var da ikke en del jeg nogensinde havde hørt var et problem.
Det viste sig at de almindelige var fra Taiwan og det "forstærkede" var et originalt Sachs.[/quote:c90aa6108e]

Det ved han sku`da ikke noget om ! / Hvad ved du om det ! Jo jeg er ganske rigtigt også musikalsk, kan endda takt/tone ,- og spille på trommer , har været ude mange weekender og dyrket denne interesse og endda fået penge for det .
Forretningsmand/? ja, er alle ikke det der har en forretning ? - ligesom alle andre leverandører!
Hvilket ærinde er du egentlig ude i ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lader til at der er lidt probs med uploads funktionen.. Eller også er det bare mig.. Slet gerne mine tidligere indlæg der.. Men som sagt ser det ud som om der er lidt forskel på anlægsfladerne.. Men om det har ret meget at sige kan jeg såmænd ikke udtale mig om..

[img:1e2fdb8ea3]http://muchos.co.uk/members/mitchbuchannon/leje.jpg[/img:1e2fdb8ea3]
(permalink) HEKN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:5983e25e64="Frank_Andersen"]Det letteste er at afmontere dine bremser medens din gamle gearkasse stadig sidder på bilen og lægge dem til side.
Tag gearkassen ud med aksler på.
Sæt den nye i med aksler på. Hvis der sidder bremser på den, så vent med at afmontere dem til den sidder i bilen. Det er meget lettere at løsne rustne bolte når den sidder i bilen.
Der er Oring og pakninger ved dækslerne. Der er flere pakninger som tilsammen gør det ud for afstands-shims. Besværligt og kræver indsigt og følelse.
KB ? Det ved han sku´da ikke noget om. Han har måske hørt om det, men han er jo musiker og forretningsmand, vær ikke i tvivl om det.
Han ville engang sælge mig et forstærket udrykkerleje til mig, fordi et almindeligt ikke kunne holde, sagde han.
Det undrede jeg mig over, for det var da ikke en del jeg nogensinde havde hørt var et problem.
Det viste sig at de almindelige var fra Taiwan og det "forstærkede" var et originalt Sachs.[/quote:5983e25e64]

Hej Frank
Jeg har læst rigtig mange af dine kanon gode indlæg her på nettet. Og de har været til stor hjælp. Men med hensyn til at svine en af VWnet sponsorerne til sitet til, er det så ikke på et lidt tyndt grundlag? Vi kan vel allesammen have mindre eller mere gode erfaringer med butikker ind imellem. Jeg må sige, at de gange jeg har besøgt Bent har jeg altid fået en service der er i top, og han har (på trods af en evigt ringende telefon) altid tid til at give råd og tips. Selv da jeg en dag tilfældigt troppede op iført mørkt jakkesæt, hvid skjorte og slips kunne han lade være med at grine. Selvom han så skeptisk ud, da jeg forklarede ham, at jeg selv ville svejse mine varmekaneler i.....:-) Så jeg kan ikke genkende det du siger. Om jeg har forstand på VW dele? Sikkert ikke, men jeg er født med en sund skepsis og plejer at gennemskue useriøse sælgere. Så jeg handler gerne hos Bent igen - også et udrykkerleje hvis (når) jeg får brug for det...
/Henrik
(permalink) 1200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:3cfa8eaf02="HEKN"][quote:3cfa8eaf02="Frank_Andersen"]Det letteste er at afmontere dine bremser medens din gamle gearkasse stadig sidder på bilen og lægge dem til side.
Tag gearkassen ud med aksler på.
Sæt den nye i med aksler på. Hvis der sidder bremser på den, så vent med at afmontere dem til den sidder i bilen. Det er meget lettere at løsne rustne bolte når den sidder i bilen.
Der er Oring og pakninger ved dækslerne. Der er flere pakninger som tilsammen gør det ud for afstands-shims. Besværligt og kræver indsigt og følelse.
KB ? Det ved han sku´da ikke noget om. Han har måske hørt om det, men han er jo musiker og forretningsmand, vær ikke i tvivl om det.
Han ville engang sælge mig et forstærket udrykkerleje til mig, fordi et almindeligt ikke kunne holde, sagde han.
Det undrede jeg mig over, for det var da ikke en del jeg nogensinde havde hørt var et problem.
Det viste sig at de almindelige var fra Taiwan og det "forstærkede" var et originalt Sachs.[/quote:3cfa8eaf02]

Hej Frank
Jeg har læst rigtig mange af dine kanon gode indlæg her på nettet. Og de har været til stor hjælp. Men med hensyn til at svine en af VWnet sponsorerne til sitet til, er det så ikke på et lidt tyndt grundlag? Vi kan vel allesammen have mindre eller mere gode erfaringer med butikker ind imellem. Jeg må sige, at de gange jeg har besøgt Bent har jeg altid fået en service der er i top, og han har (på trods af en evigt ringende telefon) altid tid til at give råd og tips. Selv da jeg en dag tilfældigt troppede op iført mørkt jakkesæt, hvid skjorte og slips kunne han lade være med at grine. Selvom han så skeptisk ud, da jeg forklarede ham, at jeg selv ville svejse mine varmekaneler i.....:-) Så jeg kan ikke genkende det du siger. Om jeg har forstand på VW dele? Sikkert ikke, men jeg er født med en sund skepsis og plejer at gennemskue useriøse sælgere. Så jeg handler gerne hos Bent igen - også et udrykkerleje hvis (når) jeg får brug for det...
/Henrik[/quote:3cfa8eaf02]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okey Bent.
Der gik jeg over stregen. Undskyld, men jeg er bare så forbandet bitter over at se den udvikling der sker med de fine gamle biler og hvilken kamp det er at finde ordentlige stumper. Jeg har jo også selv givet op.
Du kan jo selvfølgelig ikke gøre for hvad Bugpack og andre vælger at putte i kasserne. Vi skal jo også 40-50 år tilbage og begynde med vores forældre og bedsteforældre. Hvis de for pokker bare havde set lyset, så havde hele den industri med uoriginale dele aldrig fået fodfæste. Men det kører jo videre med Højer, Krogslund og THansen.
Nej jeg gik over stregen og det er vel faktisk umuligt at undskylde. Jeg er ikke ude på at nedgøre dig eller ødelægge din forretning.
Jeg må set at lære noget takt og tone.
Rent faktisk var det jo nok dumt at jeg gav til at skrive herinde igen. Jeg kan åbenbart ikke styre mig, beklager meget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nej bliv endlig ved med at skrive. Selvom temperamentet løber af med dig en gang imellem så skriver du jo mange guldkorn som vi andre kan nyde godt af

Lennart
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke fordi jeg skal ta frank i forsvar , men Bent du kunne måske også sende bolden viderer - det er jo egentlig ikke din butik der blir angrebet her - den er danmarks bedste med størst udvalg det er vi alle enige om og sevicen er i top , men det er din levenrandører der ikke leverer dig den ønskede varer som dine kunder ønsker, dette gælder iøvrigt også alle dine konkurrenter - og da vi ikke har mulighed for at henvende os direkte eller vælge andre - går det desværre nok ud over dig - det er naturligvis beklageligt - men vi ønsker jo bare at kunne købe det allerbedste til vores kære biler- dog ved jeg at det desværre sjældent findes - men er der ingen der klager bliver varene aldrig bedre- tværtimod - derfor er det fremmende for os alle med lidt positiv kritik - det fremmer handlen og kvaliteten for alle parter til alles fordel - selvom jeg godt ved at lille danmark er en meget lille brik i dette store spil..

jeg er sikker på at kunne du leverer NOS dele til os alle til samme pris havde du gjort det - men det er desværre ikke muligt i alle tilfælde - men du gør et godt arbejde og vi er glade for du er der- og at du personligt også involverer dig i vores hobby og ikke bare kører din forretning som en købmandsbutik med alm dagligvarer på ta selv hylder - men som en profesionel specialbutik med rådgivning og udsøgt service - keep up the good work :D

og jeg ved også at hvis du kun handlede med udsøgte kvalitetsvarer til lidt dyerer priser ville der stå en ny forretningsmand klar og ånde dig i nakken for at sælge de biligere varer - for det er jo dem de fleste vil ha når alt kommer til alt - sån er danskerer og det blir nok aldrig anderledes - så må frank og vi andre jo lave de specielbestillinger som vi har behov for - og det kan jo også la sig gøre - så alle er jo tilfreds når det kommer til stykket :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor mange herinde køber vinkelslibere i Harald Nyborg til 69,-??

Hvor mange af jer bruger den så hver dag??

En Harald Nyborg vinkelsliber er sgu fin til at hænge på sømmet i hobbyrummet og måske lige til at skære et søm over med.. Så holder den såmænd helt fint. Og skal du en dag bruge den og den ikke virker.. Nå ud med den nu har den også holdt i 3år.. Ja eller 30minutter sammenlagt..

Harald Nyborgs værktøj er til hobbymanden som godt vil have værktøjet men ikke vil bruge pengene på noget han jo ikke rigtigt bruger!.. Til gengæld ved smeden godt at han skal købe kvalitet ellers kan de rende i Harald og bytte tingene konstant!

Det er sgu det samme med VW stumper.. Der er for mange der vil have tingene til nettopriser og dette sænker niveauet over hele linjen..

Ja og Smeden han ved stadig godt hvor han skal købe sagerne.. Det gør Harald Nyborg også men det kan ikke betale sig at have hjemme når der går 1stk bosch på 1000stk powercraft!
Men jeg er ret sikker på at hvis smeden også købte sine varer i Harald Nyborg så ville der være andre varer på hylderne.. Udbud og efterspørgsel!

[quote:5291ce5a7d] Citat:Bornholmer men Bent du kunne måske også sende bolden videre [/quote:5291ce5a7d]

Hvad tror du selv det hjælper at Bent skriver til Bugpack at de godt kunne tage at lave nogle varer af bedre kvalitet??

De firmaer er sgu godt klar over kvaliteten af deres varer men de skal tjene penge og jeg tror faktisk de er ret ligeglade hvis en forhandler i Dk skulle brokke sig..

Det skal da også lige siges at hvis jeg har været ude at handle hos Bent har han nu altid været flink til lige at gøre opmærksom på hvis reservedelen fåes i 2 eller flere forskellige kvaliteter.. Og selvfølgelig prisforskellen.. Og så har det jo været op til mig om jeg følte det var nødvendigt at ofre det ekstra for en højere kvalitet!

Nogle steder er det nødvendigt og andre steder komplet overflødigt! Brug jeres fornuft når i køber ind og lad være med ALTID at købe det dyreste og tro at det er bedre..

Hvis jeg vrøvler så bær over med mig.. Det er enten fordi jeg er øllebrødssnakker eller træt.. Burde nok være gået i seng for længe siden..

Forresten er denne her WC børste bedre end så mange andre???

[img:5291ce5a7d]http://www.derkleinetorpedo.com/fertig/besen.jpg[/img:5291ce5a7d]

GODNAT!
(permalink) HEKN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:4d5c04660d="Frank_Andersen"]Okey Bent.
Rent faktisk var det jo nok dumt at jeg gav til at skrive herinde igen. Jeg kan åbenbart ikke styre mig, beklager meget.[/quote:4d5c04660d]


Hej Frank
NEJ, bliv endelig. For en "bevidst inkompetent" VW entusiast som mig, er gode gedigne og tekniske indlæg en af de bedste måder at lære på - også af andres fejl. Så bliv endelig ved - så skal vi andre nok hjælpe med takt og tone (at sætte ulven til at vogte får)...... :wink:

/Henrik

Reply

You must log in to post.