Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  karosse:metallisering ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tænkte på og nogle af jer kender en metode til at metalisere hele karossen, så alle hulrummene også får et beskyttende lag.

Galvanisering var min foretrukne. Men da karossen ikke tåler galvanisering, spekulerede jeg på om der er andre metoder der er ligeså effektive?

Bugs.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:? Ja du nævner det jo selv -- Metallisering!

Du siger da bare til sandblæseren at den skal have hele dynen..
At finde en maler der så vil røre den med en ildtang bagefter, er en længere historie..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Få pulverlakeret hele dynen, og kør med den som den er.. :lol:
(permalink) anrs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
>>At finde en maler der så vil røre den med en ildtang bagefter, er en længere historie..<<

kunne vi ikke få bare lidt af historien..... er det et problem for maleren?
anrs
-------------------------------------------
Anrs - Randers - 20724416
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg havde tænkt mig at lade den rå karosse, med begynderfejl i rep-stykkerne, være matsort-metal med påtegnede flammer hen ad siden. Ligesom Jesus build my Hotrod :twisted:
Men det er ikke emnet :?:
jeg ville vide hvilke "metal-ion-værk-agtig-annode-metode" man kan vælge for at få lagt et korisionshæmmende metal på den bare karosse, hvis man dypper den i et katode-kar.


Ps: noget i stil med phosphor behandling, bare uden strøm :cry:

Ps: viste i at 1 L 80 %phosphor ved materlisten koster 1300,-
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d23b904642="anrs"]>>At finde en maler der så vil røre den med en ildtang bagefter, er en længere historie..<<

kunne vi ikke få bare lidt af historien..... er det et problem for maleren?
anrs[/quote:d23b904642]


Kig godt på dette billede, og forestil dig så at være maler. den er ikke sjov at få lige igen.
Beklager kvalitetten af billedet, men jeg tror godt det kan ses der er en del spartelarbejde.

-mvh Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg syntes at metalisering som finish er fed rag-stil 8)
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tonny L, ved du om bussen er galvaniseret?
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:09db20e101="bugs"]Tonny L, ved du om bussen er galvaniseret?[/quote:09db20e101]

Hvis Du tænker på den på billedet, så er den så vidt jeg ved "kun" sandblæst.
Jeg har selv fået sandblæst og metalliseret mit rugbrød. men kun de steder hvor karrossen er stiv nok til det, ikke på de store flader.
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Altså, følgende er sakset fra Jyderup Sandblæseris hjemmeside: "Det skal også nævnes, at metalliseringens svaghed forhold til varmgalvaniseringen er, at man ikke kan metallisere indvendig i hulprofiler, lukkede kassekonstruktioner o.l."

http://www.jyderup-sandblaeseri.dk/guide.htm#Metallisering

Baseret på mine egne erfaringer med en metaliseret Nimbus og en kammerats Triumph TR6 vil jeg sige, at metalisering virker fint i praksis, men at det har den mangel, at der kan være steder, hvor man ikke kan komme til at metalisere. Generelt kan man ikke metalisere steder, hvor man heller ikke kan komme til at sandblæse. Men ellers er det nemmeste vel, at kontakte et firma, der kan metalisere og galvanisere, og høre hvad de foreslår af løsninger.

Reply

You must log in to post.