Der er noget galt med motoren i mi
Motoren i min 1303 går ad h til.
Symptomer:
Den vil ikke tage gas.
Den skyder op af kaburatoren.
Den skyder ud af udstødningen.
Går meget ujævnt i tomgang.
Når man sætter en tændingspistol på et vilkorligt tændkabel, blinker den uregelmæssigt og holder i perioder helt op med at tænde.
Hvad har vi gjort:
Skiftet ALT hvad der har med tænding og gøre, platiner, tændrør, tændkabler, rotor og rotordæksel, kondensator.
Vi har prøvet at skifte strømfordeler og tændspole fra en kørende bil, uden resultat.
Vi har undersøgt indsug for utætheder med dieselstart, og fandt ingen utætheder.
Justeret på benzinblanding, uden resultat.
Prøvet at lave en ekstra stelforbindelse, uden resultat.
Hvad kan det være, jeg hører meget gerne fra alle der har det mindste forslag, jeg er desperat!
Og du er 100 på at tændrørskablerne sidder rigtigt...?
Det lyder som om der er rustet eller brændt hul fra indsugningsrøret og ind i forvarmerøret der er støbt sammen med.
Jeg kan ikke lide at du ikke kan få din tændingspistol til at blinke jævnt, men det er vel ikke pistolen ?
Og ja, sidder tændkablerne rigtigt ? Sommetider kan man jo tabe hovedet helt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Husk at din vw ikke har samme tændingsrækkefølge som den sure gamle escortmotor der stod på teknisk skole.
rækkefølgen står under generatorfoden - kan du ikke finde det så bare spørg en motorcykelbetjent efter motornummeret de pejer på den hver gang...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
pres den sammen og RYG den... 8)
Har du forresten kontrolleret at det lille kul der skaber kontakt mellem dæksel og rotor på det midterste kabel ikke er defekt eller mangler?
Har prøvet det en enkelt gang og jeg var ved at blive sindsyg...
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Tændingsrækkefølgen er med sikkerhed også på plads!
Hvis der er hul i indsuget, burde den vel ikke springe en eller flere tændinger over?
Har du justeret ventiler og taget en komp.-prøve ? Motoren skal jo du, mekanisk.
Er det OK, så er det som jeg plejer at sige:"alt det uden på der får den til at køre"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har du checket vacumdåsen og slange/rør op til karbonaden? Kan ikke få tændingspistolen til at drille men bilen kører sgu ikke særlig jævnt hvis det er utæt.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Vi har ikke justeret ventiler og vi har ikke prøvet om der er kompresion på den, men det virker det til at der er når man drejer motoren med håndkraft.
Har "kloge åge nede fra tanken" haft nikketøjet pillet af den?
Måske der er noget galt der... en stødstang eller nikke-fidus der er defekt.
Har ringe forstand på det - "brainer" bare lidt
check lige det kul i dækslet - det var også et nyt dæksel der drillede mig.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Det er jo lige meget om motoren ingen kompresion har eller om der er alt muligt andet galt,, skulle den så ikke tænde hver gang???
Jeg havde netop de problemer da det kul var skredet. Jeg stiller tænding med prøvelampe - har ikke andet og den var også "sketchy".
Det var den sidste fejl jeg havde tænkt på da det jo var helt nyt.
Men "lille guk på stor fabrik" går hjem når fløjten lyder og havde glemt at sætte kullet i.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
jeg vil kigge efter det i morgen når jeg kommer på værkstedet, men jeg tror det nu ikke, for den kørte også dårligt med det platinsæt der sad i den før.
Tror du misforstår mig..
Tag dækslet af...
Vend det på hovedet...
Kig op i det midterste hul...
Der skal sidde et lille kul der rør ved rotorens midte...
Er det manglende eller defekt tænder motoren stadig men meget ringe og mystisk
Er du med?
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Hvis jeg er helt lost må Frank gerne punke mig.. jeg kan lide det!
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
jeg er med, den har jeg også rørt ved og den er der, men om den er defekt? Dækslet er også nyt, men jeg undersøger det.
der er et klogt hoved der har foreslået at der mpske ikke kommer strøm nok til tændingen, i morgen vil jeg prøve at måle systemet igennem om den får den strøm den skal have.
Held og lykke...
sidder 1 og 15 rigtigt på spolen?
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Ja jeg er ude på dybt vand men klemme 1 og 15 (+ og -) kan byttes om lave mærkelige ting og sager - du har fået alle mine ideer så jeg håber du får held med det.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
mht. at tændingspistolen opfører sig underligt... Det blev tidligere skrevet at det evt kunne være pistolen.. Hvis der ikke er ordentlig forbindelse mellem kæberne på tangen du sætter på tændrørskablet, vil den blinke uregelmæssigt. Sæt den på tændkabel 1 eller 4 ved justering.
forresten...på nogle biler er det muligt at vende strømfordeleren 18+ grader forkert, når man sætter den i. Jeg ved ikke om det er muligt på en vw...bare en tanke
det var så 180 grader :oops:
Mht. tændingspistolen skal den der induktive føler vende på en bestemt måde. Har prøvet at vende den forkert og så blinkede pistolen vildt uregelmæssigt
Lennart