Der er noget galt med motoren i mi
Hvis det er en strømfordeler fra en type3 kan det godt lade sig gøre at vende den forkert.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
den skulle vende rigtigt, for ellers kunne den vel slet ikke starte? Det er fra en type 1
kan formentlig godt starte, men går ad lort til og skyder...
det er hvis den får hurtigt gas at den skyder, enten op af kaburatoren eller ud af udstødningen.
det kunne tyde på et hul i udstødningen et eller andet sted (muligvis i forvarmerøret)
Det kan være flere ting. Men jeg holder en Citronmåne på at du enten har en utæthed et eller andet sted, eller dine ventiler står forstramt .
Prøv at ringe til Lars H.
Jeg sender lige hans nummer på pm.
Han bor kun ca 25 km fra dig. Han kan nok finde fejlen.
T.
burde den stadig ikke tænde regelmæssigt?
Hvis ventilerne er indstillet så stramt at de ikke lukker helt tæt så kan der jo ikke laves fuld kompression.
det er jeg klar over men, blinket på tændingspistolen springer over eller eller udebliver helt op til flere gange i træk?
havde i vendt den induktive klemme rigtigt. Den skal vende rigtigt, ellers blinker den kun nogen gange
det er jeg ret sikker på og man kunne også høre at motoren ikke tændte alle de gange den burde.
Har du mærket efter om der var unaturligt meget slør i den aksel som rotoren sidder på (pga slidt leje). Det kan også få en motor til at gå mærkligt da afstanden mellem kontaktsættet (platiner) så vil variere.
Nu vil jeg gå iseng. Godnat
Lennart
det har været oppe og vende, akslen blev skiftet ud med en fra en kørende 1303, uden resultat.
Hvis du er 100 på at tændingssystem er OK, ligeså men ventil indstilling og utætheder, så vil jeg vende tilbage til tændingsrækkefølge. Jeg tror du skulle ta og rykke kablerne af og begynde helt forfra.
Pil venstre ventildæksel af og drej så motoren indtil du har "overlap " på cylinder 3. (Den forreste) Så får du osse tdc mærket op på plads.
Det er "1" Og husk så at rækkefølgen skal gå MED uret.
Prøv så igen.
T.
Jeg begynder også selv at tro at jeg er komplet tosset, men stadigvæk, selvom kablerne skulle sidde forkert, så skulle der jo da komme en gnist for hver omgang motoren kører?
Glem nu den tændingspistol i første omgang. Den kan sagtens vise lidt ustabilitet, hvis det hele ikke sidder 100. Og motoren vil ikke skyde og prutte etc. bare fordi den skulle springe over en gnist eller to.
Start nu HELT forfra en gang til.
T.
Jo, men et udangspunkt er altså at du er 100 % sikker på tændingsrækkefølgen er korrekt, 1-4-3-2, ventiler står korrekt i indstilling, platiner er korrekt indstillet, tændingstidspunkt lige så, du behøver ikke nødvendigvis tændingspistol til dette, kan gøres med en prøve lampe.
Når du så ved de ting er ok., kan du søge videre på fejlen.
Hvis du er tvivl om der er stabil strømforsyning til din tændspole, så kan du evt. prøve at tage en ledning fra generatorens + og forbinde til tændspolens +, mener det er klemme 15, men det plejer også at stå der på, så er strømmen stabil.
Hvornår er fejlen opstået ???. Har du været ved at skifte viske/blinkekontrollen ??, fordi så kan du være kommet til at pille ved ledningerne til bundstykket i tændingslåsen, så de måske sidder løst = dårlig forbindelse til tændingen.
Held og lykke med fejlfindingen... Det er skønt at køre gammel vw trods alt
mvh
Henrik
Jo, men et udangspunkt er altså at du er 100 % sikker på tændingsrækkefølgen er korrekt, 1-4-3-2, ventiler står korrekt i indstilling, platiner er korrekt indstillet, tændingstidspunkt lige så, du behøver ikke nødvendigvis tændingspistol til dette, kan gøres med en prøve lampe.
Når du så ved de ting er ok., kan du søge videre på fejlen.
Hvis du er tvivl om der er stabil strømforsyning til din tændspole, så kan du evt. prøve at tage en ledning fra generatorens + og forbinde til tændspolens +, mener det er klemme 15, men det plejer også at stå der på, så er strømmen stabil.
Hvornår er fejlen opstået ???. Har du været ved at skifte viske/blinkekontrollen ??, fordi så kan du være kommet til at pille ved ledningerne til bundstykket i tændingslåsen, så de måske sidder løst = dårlig forbindelse til tændingen.
Held og lykke med fejlfindingen... Det er skønt at køre gammel vw trods alt
mvh
Henrik
Hej
Ang. problemet med tændingspistolen. Det kan også være fordi du monterer den nede ved fordelerdækslet, hvor tændkablerne sidder tæt. Det hjalp på min pistol da jeg rykkede føleren længere op på kablet. Der sidder kablerne mere spredte og påvirkningen fra de andre tændkabler er mindre.
Lars H, Fraglen og Pizzamann har været på besøg idag, det kom der dog ikke det helt store ud af, desværre :twisted: :twisted: :twisted:
Idag har motoren så fået den idé at den slet ikke vil starte, der er gnist og den får benzin, men ingen prut, ingen ingen ting! :twisted: :evil: :twisted:
Er der nogen der har en billig motor der ikke er noget pis med :?:
citromånen kan du godt holde klar.
ventilerne har vi kke tjeket inu. men kompression er der ik ret meget af.
vi har prøvet med en 009 og ignitor uden prut i a pot nu næste gang tager vi en rigtig tændspole med og tjækker a ventil for kage skal vi ha ha ha ha
ps.Galaxie tager du ikke tændrørne ud og hænger dem til tører til søndag morgen for så kikker vi lige forbi igen.
hilsen
bøllerne fra fyn
Claes (Fraglen) var her igen søndag, efter at have rodet lidt med ventiler og monteret en kraftigere tændspole så kom der liv i svinet.
Dog går den stadig ujevnt og det var ikke noget en justering af kaburatoren kunne gøre noget ved.
Så nu er sidste mulighed at skifte kaburatoren for at se om det er den der laver balade.
Hvis det ikke er det må jeg råbe, R
Så har jeg haft prøvet med en anden kaburator, det hjælp faktisk, men der er stadig noget bøvl med den.
Den står tomgang.... slår en lille prut, så slår den en til, så slår den nogle flere og går ud...
Den mangler kompresion og det er sikkert en ventil der er brandt på den.
Så konklusionen er, at den er erklæret D
skod... min laver faktisk det samme... slår et par prutter og dør i tomgang... men jeg ved at der er kompression på den, og da jeg hev carb'en af var der ret meget grums i den... så mit bud var lidt for meget lort i idle-dyssen...
Er det helt galt, så vil jeg godt ha det at vide :o)
(og så lige undskyld for at jeg misbruger din tråd, galaxie)
/Party