Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  old school tuning, hvordan?

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej

er der nogen her på vwnettet, der i store træk, kan fortælle mig hvad porsche gjorde ved deres boxer motor i 356erne, i forhold til dem i boblerne?

Evt. et link til en hjemmeside med noget "old school" tuning, ville også være super cool
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
De allerførste 356 motorer var egentligt 30hkmotorer med porsches egne dobbeltportede topstykker og dobbettkarburatorer (solex 32 pbic ligesom okrasasættene) - jeg ved ikke om der også var en anden knast/finere krumtap i

Jeg har et billede af sådan en i Pål Ruis monstercoole bus, men jeg skal lige have fundet det...

[edit]der var det..[/edit]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, men jeg mener osse de var på 1300 cc. Måske endda 1380. Det er jeg nu ikke helt sikker på.
Hvis vi ser bort fra de allerførste var "basis" ugaven en 60 hk´s.
De helt tidlige kender jeg som nævnt ikke rigtig noget til.

Men bare rolig, vi arbejder påed, engang imellem, når der lige er lidt tid.
30 hk basis, og så 1286 eller 1380 cc. "heavily modified !" std topåstykker.
Ca. 55 hk og et seriøst moment af sådan en lille en.
Hvem ved måske næste vinter. Når der blir penge nok i kassen.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
mht oldschool tuning så må en 25 hk med Juson da lige være sagen

Lennart
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jah, je´ve´ikke . jeg har aldrig været så imponeret over der der kompressormotorer, udover at de da er ret fede rent nostalgisk set.
Men Pladen er ved at lave sin om, og der vil vi prøve at forbedre bl.a. tændingen for at se om ikke det kan få den til at vågne lidt mere op, og samtidig få sænket topstk temperaturen lidt.
Kompressormotoren gir selvfølgelig noget mere moment i bunden, men en OKRASA motor derimod kører ganske fortrinligt.
Jeg havde den ære at få lov at være passager i en 55ér med en 1286 cc OKRASA motor her i efteråret. Mødte ham nede hos CSP. DET DUR! - Men er jo heller ikke ligefrem billigt (Sådan en har mere mellemområdemoment end en std 1600 T1 motor)
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) klokmose Member
Skrev for 20 years siden | | | |
kender godt bussen, og det var lige sådan noget jeg havde i tankerne. mener det kunne være super cool. med en 356 superA motor/bremser, i en bobbel med masser af patina. en motor med judson eller okrasa, kunne også være fedt. men om det judson,okrasa eller gamle porsche stumper. er det hele jo lidt svært at få fat i ($$$$)

Så tænkte lidt på muligheden for at lave en "look a like" motor med lidt ekstra punch... nogen der har en god ide?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det der Carrera blæsehus er ved at blive produceret til T1 motorer nu. Men det mangler at blive fintrimmet og testet.
Men det bliver DYRT ! $ 900.- komplet.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
900$ hmm Hvad koster et komplet nyt alm. porscheblæser system med generator,mølle und alles i forhold? Er vi ikke oppe i den samme prisklasse?
Carrera modellen er da langt federe hvis ikke vi er ude i noget German look..
Er der nogle udmålinger på hvor mange HK en alm. 5vinget blæser/generator snupper kontra en 11vinget?

Og lige til sidst hvor mange hk tager et sent T1 std blæsehus?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Arhh, det er nok på den knappe side Kasper.
En 11 vinget tar op til ca. 17 hk afh. af gearing.
en 5 vinget typisk 2-3 hk mindre. En alm T1 blæser trækker typisk 11-13 hk v. 6000 omdr. på motoren.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er jo en smule interessant men den slags information. Altså kan man finde 6 "gratis" hk ved at skrotte sit 11vingede porsche system til fordel for et std.. Det er da værd at tage til efterretning :lol:
Hvis man skal stole på Raby`s målinger køler porsche systemet jo ikke meget bedre end et STD blæsehus.... Men så igen skal man vel trække lidt fra hist og pist når amerikanerne snakker deres salgssnak.. :twisted:

Det var så lige en afviger fra emnet (Beklager).. Men ellers værdifuld information..

Men nu vi er igang så vil jeg da lige komme med et tumpet spørgsmål.. Min 1500 skal have et lille overhaul da den har det lidt dårligt i toppene.. Overvejer at smide dob. portede toppe på men er ikke klar over om jeg kan bruge 1300cc toppe "bolt on". Jeg har hørt lidt hist og pist men der er ikke rigtigt nogle der har kunne svare så nu hører jeg sgu her.. ;)

Det ender sgu nok med at jeg skifter styr på den men det ville da være nemmere lige at drøne et sæt andre toppe på.. Dem har jeg jo på lager ;)

Ellers må den jo have nye styr + et par ICTèr og 1-1.25 vippearme

/Kas
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
1500 cylindere har samme yderdiameter som 1600 cyl.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvordan lød udstødningen på bussen?

Og lige et relevant link: http://imageevent.com/mrokrasa
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060

Reply

You must log in to post.