hej mit spørsmål går på om 1300 toppe dobbeltportet er de samme som 1600 på nær ventilerne som vel er større eller er jeg helt forkert på den!
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail :
dennis@guwi.dk
det er stort set de samme toppe..
boringen til cylindrene er forskellig da der er forskel på 1300 og 1600 cylindres diameter. man kan nemt få foret 1300 toppe op så de passer til 1600 cyls.
de har samme str ventiler
35,5mm & 32mm
(der findes 1600 toppe med mindre ventiler "nailheads", jeg mener det er 35,5 og 30mm)
Forbrændingskamene er en anelse forskellige
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
[quote:9e48a9b705="vwmorten"]det er stort set de samme toppe..
boringen til cylindrene er forskellig da der er forskel på 1300 og 1600 cylindres diameter. man kan nemt få foret 1300 toppe op så de passer til 1600 cyls.
de har samme str ventiler
35,5mm & 32mm
(der findes 1600 toppe med mindre ventiler "nailheads", jeg mener det er 35,5 og 30mm)
Forbrændingskamene er en anelse forskellige[/quote:9e48a9b705]
kan det da svare sig at få dem boret op til 94mm til en 1914 motor og sætte større ventiler i dem .
Den anelse som du skriver vil den evt blive fjernet ved lidt flowwork!!!
I givet fald hvad koster ventiler og en evt opborring.
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail :
dennis@guwi.dk
Ja der findes 1600 toppe med mindre ventiler.. så pas på når i køber!
Morten: det er 33 - 30mm og så vidt jeg har kunnet finde frem til er de kun anvendt på indsprøjtningsmotorer.
Jeg har to sæt liggende... hurra hurra
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:349fce0b80="dennis_rol"][quote:349fce0b80="vwmorten"]det er stort set de samme toppe..
boringen til cylindrene er forskellig da der er forskel på 1300 og 1600 cylindres diameter. man kan nemt få foret 1300 toppe op så de passer til 1600 cyls.
de har samme str ventiler
35,5mm & 32mm
(der findes 1600 toppe med mindre ventiler "nailheads", jeg mener det er 35,5 og 30mm)
Forbrændingskamene er en anelse forskellige[/quote:349fce0b80]
kan det da svare sig at få dem boret op til 94mm til en 1914 motor og sætte større ventiler i dem .
Den anelse som du skriver vil den evt blive fjernet ved lidt flowwork!!!
I givet fald hvad koster ventiler og en evt opborring.[/quote:349fce0b80]
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail :
dennis@guwi.dk
De 1600 topper med små ventiler, sad typisk på de sene type2. De hedder vist 040 eller 043- i starten af nummeret.
Et "rigtigt" 1600 topstykke hedder 211 eller 311-
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:f113cd0b88="Frank_Andersen"]De 1600 topper med små ventiler, sad typisk på de sene type2. De hedder vist 040 eller 043- i starten af nummeret.
Et "rigtigt" 1600 topstykke hedder 211 eller 311-[/quote:f113cd0b88]
jep.... 043.. nemlig
og så ender de vist på 275b eller sådan noget -
[quote:5d8792b337="Anonymous"][quote:5d8792b337="Frank_Andersen"]De 1600 topper med små ventiler, sad typisk på de sene type2. De hedder vist 040 eller 043- i starten af nummeret.
Et "rigtigt" 1600 topstykke hedder 211 eller 311-[/quote:5d8792b337]
jep.... 043.. nemlig
og så ender de vist på 275b eller sådan noget -[/quote:5d8792b337]
Ja det var så mig uden logind
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia