Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  er 1300 topstykker de samme som 16

Tags:
No tags yet.

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej mit spørsmål går på om 1300 toppe dobbeltportet er de samme som 1600 på nær ventilerne som vel er større eller er jeg helt forkert på den!
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
det er stort set de samme toppe..

boringen til cylindrene er forskellig da der er forskel på 1300 og 1600 cylindres diameter. man kan nemt få foret 1300 toppe op så de passer til 1600 cyls.

de har samme str ventiler
35,5mm & 32mm
(der findes 1600 toppe med mindre ventiler "nailheads", jeg mener det er 35,5 og 30mm)

Forbrændingskamene er en anelse forskellige
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9e48a9b705="vwmorten"]det er stort set de samme toppe..

boringen til cylindrene er forskellig da der er forskel på 1300 og 1600 cylindres diameter. man kan nemt få foret 1300 toppe op så de passer til 1600 cyls.

de har samme str ventiler
35,5mm & 32mm
(der findes 1600 toppe med mindre ventiler "nailheads", jeg mener det er 35,5 og 30mm)

Forbrændingskamene er en anelse forskellige[/quote:9e48a9b705]

kan det da svare sig at få dem boret op til 94mm til en 1914 motor og sætte større ventiler i dem .

Den anelse som du skriver vil den evt blive fjernet ved lidt flowwork!!!

I givet fald hvad koster ventiler og en evt opborring.
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja der findes 1600 toppe med mindre ventiler.. så pas på når i køber!

Morten: det er 33 - 30mm og så vidt jeg har kunnet finde frem til er de kun anvendt på indsprøjtningsmotorer.

Jeg har to sæt liggende... hurra hurra
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:349fce0b80="dennis_rol"][quote:349fce0b80="vwmorten"]det er stort set de samme toppe..

boringen til cylindrene er forskellig da der er forskel på 1300 og 1600 cylindres diameter. man kan nemt få foret 1300 toppe op så de passer til 1600 cyls.

de har samme str ventiler
35,5mm & 32mm
(der findes 1600 toppe med mindre ventiler "nailheads", jeg mener det er 35,5 og 30mm)

Forbrændingskamene er en anelse forskellige[/quote:349fce0b80]

kan det da svare sig at få dem boret op til 94mm til en 1914 motor og sætte større ventiler i dem .

Den anelse som du skriver vil den evt blive fjernet ved lidt flowwork!!!

I givet fald hvad koster ventiler og en evt opborring.[/quote:349fce0b80]
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De 1600 topper med små ventiler, sad typisk på de sene type2. De hedder vist 040 eller 043- i starten af nummeret.
Et "rigtigt" 1600 topstykke hedder 211 eller 311-
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:f113cd0b88="Frank_Andersen"]De 1600 topper med små ventiler, sad typisk på de sene type2. De hedder vist 040 eller 043- i starten af nummeret.
Et "rigtigt" 1600 topstykke hedder 211 eller 311-[/quote:f113cd0b88]


jep.... 043.. nemlig

og så ender de vist på 275b eller sådan noget -
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:5d8792b337="Anonymous"][quote:5d8792b337="Frank_Andersen"]De 1600 topper med små ventiler, sad typisk på de sene type2. De hedder vist 040 eller 043- i starten af nummeret.
Et "rigtigt" 1600 topstykke hedder 211 eller 311-[/quote:5d8792b337]


jep.... 043.. nemlig

og så ender de vist på 275b eller sådan noget -[/quote:5d8792b337]


Ja det var så mig uden logind
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.