Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køler foran, hvordan?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har den dejlig køler, som jeg vil montere på min forbro.

Hvordan kommer jeg hen til den? med slange til rør til slange eller slange hele vejen?
Hvor placerer man bedst slanger/rør.
Er der nogen der har billeder?
-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er ikke det billigste at købe som metervarer - men et jern / alu rør i tunellen er set på mange germanlookerer
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hydraulikrør i eller på siden af tunnellen. Så kan du osse få nogle fittings der holder tæt.
Nemt og billgt.
Brug så feks. BERG´s det røde slange fra motoren og hen til rørene. Jeg plejer yderligere at trække en alu-termotingest rundt om slangerne der hvor de går tættest på udst. etc. Det er måske lidt overkill, men det virker.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Køb 22½m slange og glem køleren.........

Nææ du, Rør er noget lort, de rasler og knækker...
Ned til hydraulik manden og få lavet to slanger, jo færre overgange jo bedre....

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmm har din jagtvogn ikke også varmerør inde ved tunnellen? Træk olieslangerne derigennem og så er den potte ude.. Men hvorfor skal den ud foran?? Hvorfor ikke op over gearkassen med en blæser på istedet?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er et problem at få slange til at holde. Det kan sagtens holde til olietrykket, men det kniber med at holde til den varme luft fra udstødning og luftkøling.
De sidste par gange har jeg fået lavet to slanger i 5/8" teflonslange med rustfrit flet udenom, bare lige på 1m. så de kan nå væk fra motoren.
Jeg kører ned til et firma der laver hydraulikslanger. Der køber jeg to "samlestykker" til 5/8 teflon. Så kører jeg ud til et maskinværksted og få den ene ende drejet ned til en 1/2" slangestuds. Tilbage hos hydraulikfirmaet laver de slangerne. Husk at købe 2 brystnipler der passer i motoren i den ene ende.
På denne måde kan man bruge almindelig billig olieslange under bunden, ud til køleren. Og oppe ved motoren kan teflonslangen tåle varmen. Grunden til at jeg bruger 5/8", er at disse fittings er meget kraftige og ikke har ret stort hul. Så for at få noget hul går jeg en dimension op.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I kitcarklubben anbefaler vi mejerirør i rustfrit stål ø 32mm (dyrt) kan købes feks. hos Düwer maskinfabrik i Kastrup eller Sass & Lassen i Bagsværd.
Disse kan skrues på med nogle påsvejsede beslag på hver sin side langs med centralrøret ! (skal bores en del huller !) Nogle køber kraftige jernrør og svejser dem på !

mvh kitcarlasse

Så kan man nøjes med at lave en samling for+bag pr. rør !
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK, Tak.

Jeg har allerede Teflonslange ud fra motoren til filter/thermostat, så jeg kører sgu nok bare en alm hyd. slange frem inde i bilen til køleren.
-------------------------------------------
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tja, så er der jo også varme til vinter :D hvordan vil du lufte systemet ud :?:
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lufte ud?? Det havde jeg egentlig ikke tænkt mig, sker det ikke af sig selv?
Jeg vil tørne motoren med returslangen afmonteret og uden vippetøj og tændrør, indtil der kommer olie.
Eller noget....
-------------------------------------------
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:06ba3133ef="Teodor_Fælgen"]tja, så er der jo også varme til vinter :D hvordan vil du lufte systemet ud :?:[/quote:06ba3133ef]

kommer det ikke ud af sig selv???

når den er varm :roll:

JB
(permalink) Rolf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:fd9f9538cb="kitcarlasse"]I kitcarklubben anbefaler vi mejerirør i rustfrit stål ø 32mm (dyrt) kan købes feks. hos Düwer maskinfabrik i Kastrup eller Sass & Lassen i Bagsværd.
Disse kan skrues på med nogle påsvejsede beslag på hver sin side langs med centralrøret ! (skal bores en del huller !) Nogle køber kraftige jernrør og svejser dem på !

mvh kitcarlasse

Så kan man nøjes med at lave en samling for+bag pr. rør ![/quote:fd9f9538cb]

Tror Rune mener oliekøler (dog uden at vide det) og så er 32mm rør godt og vel overdrevet :wink:
32 mm rør til køleren på vandkølede motorer virker derimod meget overbevisende når man sammenholder dimensionerne på kølerørene på en T3 Transporter.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.