Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T3 automat i en T1?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har idag haft utroligt ondt i mine fingre, skuldre og knæ, pga slidgigt i disse led. Det fik mig til at tænke på hele problem stillingen vedr automat gearkasser.

Derfor dette spg.
Jeg ved at der "kun" findes saxomat gearkasser til T1, hvilket jo ikke er en rigtig automat gearkasse. Det findes til gengæld til en T3.

Kan man bygge en sådan automat gearkasse fra en T3 over i en T1? Hvad kræver det for at bygge en automat gearkasse deri? Skal man fx også bruge en T3 motor?

Anyway, det er som sagt kun en tanke lige nu.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tag en snak med dennis fra bug service, han er eller har vist været igang med et sådant projekt

Lennart
(permalink) munken Member
Skrev for 20 years siden | | | |
....eller snak med Thomas fra Gearheads...han har sådan en gearkasse og har så vidt jeg har forstået lidt de samme planer....

Dog ikke pga. slidgigt :P

God bedring med det!

Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er umiddelbart umuligt, men BugServiceDennis har gjort det alligevel. (Han kan trylle..!)

Jeg håber at han får taget nogle gode billeder af det inden han afleverer bilen til kunden..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
håber da ikke det er umuligt - jeg vil gerne ha det i bussen - jeg har sclerose og vil gerne kunne blive ved med at fræse i gammel bus - så det skal sgu kunne laves ... :P men der er vist ved at være hård kamp om de gearkasser der findes :idea:
er der iøvrigt nogen der ved noget mht til regler om håndbetjent drift bremse og gas - nu når vi er ved de spasser biler der ??
[img:74527b3527]http://images.google.com/images?q=tbn:xH-qHewtl7UJ:www.danhostelhorsens.dk/handicapskilt.[/img:74527b3527]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg havde nok en fornemmelse af at det var et meget stort projekt. Det er også kun en tanke - i hvert fald endnu. Nu skal jeg først lige have bygget bilen færdig inden jeg begynder på den slags. Men nu må vi se. Det kan jo godt være at det er der jeg ender.

Ib, findes der ikke en automat gearkasse direkte til en bus? Det mener jeg da at have hørt/læst et eller andet sted.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nej men så må det jo opfindes - der skal jo også bygges irs på, fra en T3(311) med manuel gear først, det er nemt nok , - det er en kombination af en undervogn fra en early bay med en T3 gearkasse , - når det så viker som manuel - var det planen at konventere det til automatgear med en gearstang fra en latebay/ t3 bus(211 T3) automatic og en T3(311) automatic gearkasse - så der er mange ting der skal undersøges og tilpasses - og kommer det til at virke er det vel nok også nærmest den eneste splitbus med automatgear jeg kender til - også kommer vi så til godkendelsen - ????? jaaaah - der er jo efter planen ikke en eneste reservedel uden org vw logo i - så i teorien er det jo org nok - men jo - det blir en udfordring - men nu laver jeg lige bussen først - så må vi se - der er jo også lige det, om at det hele kan holde til en 2007 ccm kværn med 130 hk - men det virker vist fint nok i willys - så mon ik ?

det er ikke sikkert det nogen sinde blir til noget, eller nødvendigt - men det kunne være sjov at lege med - for udfordringens skyld

[b:11a00121a7]kommentar til hr bilinspektør :[u:11a00121a7]Warum nicht ??? -- alles sind doch orginal fau wee teile mein herr[/u:11a00121a7] :P [/b:11a00121a7]

jaja frank det er langt ude - men når det nu er nødvendigt er der jo nok ikke andre måder at hustle sig igennem på - desværre - eller hvad ??? :wink:

også er det iøvrigt pisse forvirrende at skive om en T3 (311) og en type3 bus (211 T3) i en og samme artikel når det overhovedet ikke er den samme bil man snakker om - hvem fan har opfundet det latterlige ens system når det er samme bilmærke ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja ok. Så er det også en ligeså stort projekt som hvis jeg skulle have det i min bil.

Anyway, det er som sagt kun en tanke i hvert fald i første gang:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Leonard Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:12201b1c92="Bornholmer"]er der iøvrigt nogen der ved noget mht til regler om håndbetjent drift bremse og gas - nu når vi er ved de spasser biler der ??[/quote:12201b1c92]
Jeg er jo ved at samle sammen til en buggy med semi-automatik og håndbetjent speeder og bremse.
Jeg var lige forbi hos http://www.handi-mobil.dk og snakke om projektet.
Det er tilladt at bygge det hele selv, der findes ikke typegodkendelser el.lign.
I en periode skulle det ikke engang synes, men det skal det nu igen. Det er mest kompliceret, hvis der skal noget bremseforstærker i.
Det er ikke nødvendigt med pedaler i, så min bliver ren håndbetjent.

Det største problem er nok kørekortet.
Når det på et tidspunkt bliver nødvendigt med håndbetjening, så skal man en tur forbi en bilinspektør, der vurderer hvormeget kraft man har, måler måske på det og skriver nogle koder ind i kørekortet.
Det mest almindelige er at der kommer til at stå krav om servostyring, automatgear og højrehåndsbetjent bremse og speeder.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Min far har invalidebil. Der skal være servo og automat samt justerbar sæde. Dertil er hans bil bygget en smule om så den passer helt nødagtigt til ham.
Han har også stående i hans kørekort at han ikke må køre andre biler med mindre de opfylder disse krav.

PS. Han har også slidgigt, så jeg ved hvad vej det går:(
-------------------------------------------
Michael

Reply

You must log in to post.