Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ekstern oliefilter og slanger....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg sidder ude ved siden af bilen og lurer lidt på hvor jeg skal placere oliefilterholderen, og hvilken vej jeg skal føre slangerne omkring.

Umiddelbart synes jeg det vil være dumt at trække slangerne imellem udst. rørene og ud til kofangerbeslagets befæstigelse, idet slangerne kommer for tæt på rørene fra headeren. Jeg overvejer at føre dem under stødstangsrørene og frem mod gearkassen og så finde et sted derfremme og montere filter+holder. Jeg skal alligevel have monteret thermostat og køler senere hen.

Men hvad siger eksperterne ... hvor "plejer" i at sætte filteret, og hvilken vej fører i slangerne.

Bilen er en type1 62´ og motoren er lavet til fulflow.

Er der mon samtidig nogen i nordjylland der har 2 stk. 90 graders 3/8 NPT gevindstykker ????? ASAP... call me! (29723399)

Takker og bukker
Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Rasmus,

Jeg er ikke ekspert, men i min 356'er sidder det ekstrene eftermonterede oliefilter på et stykke vinkeljern ude i venstre skærmkasse, det virker ganske udemærket. Nemt at komme til, men får dog lidt smuds på ydersiden ligesom resten af skærmkassen men det er vel okay.

Tænkte at der måske var plads ude i skærmkassen på en boble også, så kunne man fastgøre jernet på bagsiden af baglygtefæstet.

Mht slangernes løb kan jeg ikke lige huske det pt men kan evt tage lidt pix senere idag ude i garagen hvis det skal være.

mvh
JAKOB
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan også sagtens montere det ude ved venstre bagspids... der sidder det såmænd fint, jeg spekulerer bare på hvordan slangerne føres bedst herud til, og hvad med stenslag??

Jeg overvejer at føre slangerne under stødstangsrørene og så montere filter + holder oppe ved siden af gearkassen et sted.

men ja tak.. billeder vil være fint
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo altså, se billede og kombiner med min beskrivelse:

1. Her sidder mit nye oliefilter og hygger sig i bagskærmen. Begge slanger går nedad.

2. Den ene buer og kommer op imellem motor og karosse i revnen.

3. - hvor den fortsætter (rød/sort) herhen til...

4. Den anden (også rød/sort) går neden under til bunden - henover en varm kasse og 5 cm over et super hedt udstødningsrør og ind hvor det skal.

Sådan har den kørt de sidste 7000 km cirka - og klarer fuld gas og belastning i timevis (meget varme motordele).
Mht stenslag var mit gamle filter (har lige skiftet) hverken bulet eller hullet, og en gummislange kan vel også klare at blive ramt af sten, så det tror jeg ikke er den vilde risiko.

Håber vi blev lidt klogere idag :-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okay... takker og bukker mange gange for den fine beskrivelse.
Din slange går jo netop mellem de 2 rør fra headeren, og hvis det virker fint uden at brænde slangen, så kan jeg vel også sagtens bruge den løsning. Slangen skal jo selvfølgelig være fastgjort således at den ikke kan bevæge sig alt for meget mellem de 2 rør.

Jeg vender tilbage med billeder når jeg engang har fået installeret motor og filter.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.