Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til tuning af boxer motor..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej folkens..

jrg ville høre om nogle af jer ville hjælpe mig med nogle ideer og tips til tuning af en 4cyl boxer fra en vw transporter den er vandkølet håber dog i vil hjælpe alligevel... håber det lykkes mig at få fat i en 2.1L ellers bilver det jo nok kun en 1.9.. men princippet er vel det samme om den er 1.9 eller 2.1 men ville gerne høre om erfaringer hvad der virker godt og såden på en boxer.....

hilsen sonny..
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Er det en DG eller DF?
Hvis det er en DF så glem at tune på på den, men en DG'er skal bare ha' en 284 knast, et par Webere, tarmslyng så har du ca. 100 heste!!

Meeen, det er ikke bare lige...... Ring! det kan være jeg har noget du kan bruge!!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Generelt kan man sige at det tit er bedst at finde den største udgave af en motorfamilie.
I dette tilfælde er de sidste 200cc vist nok hentet ved en slaglængdeforøgelse. Det er jo altid godt for bundtrækket. 2,1L har også større ventiler/kanaler. Alt sammen bedre som tuningsopjekt.
Men ellers tuner man jo alle motorer på samme måde: Det drejer sig om at få den til at suge så meget luft til sig som muligt og tilsætte brændstof i passende mængde undervejs.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
håber meget på jeg for fat i en mv eller aller helst en dj med 112 hk da den også er uden kat så har man da ikke det at bøvle med..
men de en men indsprøjtning er det rigtigt indsprøjtning som på en gti eller er det deres monopoint kab de kalder indsprøjtning..???

skal gerne ha den løsning der giver godt bundtræk og nm da det aldrig bliver sjovt at køre vildt stærkt i en trans...

mvh sonny håber på flere ideer fra jer...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De er "rigtigt indsprøjtning" Altså multipoint.
Hvis du vil køre med det, skal du nok nøjes med at finpudse det originale. Måske med en god udstødning og hævet komp.
Du skal ikke bruge knastaksel med mere en 1,2-1,5mm. løft ved OT
Jeg ved godt det ikke er noget man normalt taler om, men mange tyske fabrikanter opgiver dette mål.
En 112HK kører i øvrigt også kanongodt som. Som original. Så pas på at du ikke ødelægger det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej frank

høre jeg dig sige at jeg ikke skal pille meget ved den? må indrømme jeg var igeng med planlægning af at skulle ha den seriøst tunet så man lige kunne sidde på hjul i optrækket ved de små brianer i deres golfer og kaddet´er.. så de tænker gamle trans kan nok...

men hvis det nu var dig der skulle lave det ville du kun bruge en mild knast og hæve komp og lige trimning af det org. indsprøjtning???

jeg var igang med planer om den held vilde tur. derfor ville jeg lytte til jeres erfaringer..

mvh sonny
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Det originale indsprøjtning (Digijet) har sine begrænsninger, du har ikke rigtig selv muligheder for at tune på det, i hvert fald ikke uden rullefelt...

Og en DJ har allerede 10.5:1 i komp såå.. Du kan sætte 1.25:1 vippetøj på og en god udstødning
det ville give dig en motor med en 120-125hk..

Dyserne har også en begrænsning, de levere kun benzin nok til ca. 125-130 heste...

Så find du en MV eller DJ og lad den være std, de har næsten det samme bundtræk og så kan en MV køre på 92okt benz en DJ skal have 98okt...

Eller hvad med en 1.9DG med turbo!!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En 112hk's i en tom kassevogn forskrækker altså en og anden "brian", jeg er kørt fra flere af slagsen. Man skal bare lade den trække godt ud i gearene, ml. 6 og 6.5K.(den var lånt )
Den var ovenikøbet med højt tag.
Den eneste ændring var en W-110 knast.
Iøvrigt samme motor som Danborn senere havde i ovalen.
-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det var da også en heftig knast til det brug
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Eller var det en W-100? det ved jeg først når han skiller motoren ad.
Den går ihvertfald rigtig godt. Især i boblen...
-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er vist en W100 at dømme efter mpåden den trækker på.
Men en "std" 2,1ér trækker da nemt 130-135 hk med lidt finlir. (Dette skal i KUN gøre hvis i er så heldige at rende over en low mileage 2,1ér !!!)
1,4-1 vippetøj Scat type. Bergs løfter for meget.
God full merge header.
Power chip eller trimme det eksisterende anlæg. E´voila. Og så rykker den osse lige i nærheden af 200 NM moment.
t.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Torben, du ved sgu da ikke hvordan den trækker vel! så hvordan du kan sige det er en W100????
Det ku være en masse andre ikk!

Og min har mindst gået 170000 og den yder stadig 125hk!! Den kan ikke yde mere med std. Dyser de giver 167ccm, hvilket svarer til ca. 33hk per dyse!! Vel og mærke ved fuld tryk!
Og en chip duer kun på en MW digifant og kun hvis du laver en masse andet der matcher,

men man kan da nemt få en masse heste ud af sådan en svend med et andet sprøjt, knast og lidt sjov!!

I øvrigt skulle du ha' det der sprøjt?

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg dømte ud fra den måde den trak på da den var på rullen i Sverige, selvom han stoppede for tidligt med den.
hvis jeg er forkert på den, må du slå mig over nallerne næste gang vi mødes.
Mht. ydelsen og indspr. Det ved jeg for lidt om til at gå i en regulær diskussion om det. Jeg ved kun at en god bekendt af mig i Hamburg har lavet nummeret med hans 2,1ér. Og den går som en skoldet trold. Jeg har ikke hørt om at han skulle have skiftet dyser for at gøre det. Men derfor kan han da godst have gjort det.
Kræfterne er der, det vil jeg hvertfald godt skrive under på. Og det er en std (indvendig) 2,1 DJ)

og jada,selvfølgelig skal jeg have sprøjtet. Sender lige Gejr forbi engang han skal til staden. Er det OK ?
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så det vil sige en anden knast hvilken en den w-100 eller w-110 og hvor finder man den??
og skal man ha et andet sprøjt på eller kan det der sidder på omtimeres nok..

(bilen skal ikke slæbe noget bare gå som en havne luder med kløen i dåsen)

så et helt detalieret projetk med de stumper jeg skal finde ville være lækkert...


(forresten så i den hurtige bobel ved dhb respekt)
(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sonny Jensen skriv til mig på l@rs.ly, det kan være jeg kan hjælpe dig med en DJ motor

Reply

You must log in to post.