Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1303 & Knast???

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw1303 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der specielle ting jeg skal være opmærksom på hvis jeg skal købe en skarp knast til min 1303 (1679ccm), hvilke grader er at foretrække??

Jeg skal også have monteret dob weber og csp competion kopi udstødning.

vh.

Mikael
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, ¨hvordan er resten af din tuning planlagt ? Det er ofte nemmere at købe knasten først og så opbygge motoren efter den. Det kan være meget indvolveret at skifte knast.
Ting som kompression, ventilstørrelser, udveksling anvendelse af bilen. Hvad forventer du af hestekræfter, holdbarhed ?
Hvor mange penge vil du bruge ?
Ligeså snart du skifter fra std. knast, kommer du til at skifte fjedre og stødstænger. Lave ændringer på vippearmsakslerne osv.osv.
Til gadebrug er en SCAT C35 god. Den er knap så hård ved grejerne som en Engle W110
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw1303 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Frank

Der skal ikke ske det helt vilde. Jeg vil bare gerne have noget mere bundtræk så jeg bedre kan trække combi-campen. Er det nødvendigt at skifte ventilløftere og stødstænger??

Motoren er bygget op med 1679 cyl. 1600 dob portet topstykke med standard ventiler. Topstykkerne er lettere planet.

mvh.

Mikael
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal altid skifte løftere. Ellers er der ingen garanti, overhovedet, på en knast.
Til dit brug ville jeg lave den med højtløft vippetøj, to kadrons og en god udstødning. Og hold den under 4700 omdr.
Hvis du ikke har optimeret ventilsæder og skiftet styr og udstødningsventiler ville jeg gøre det.
Sørg for at den får noget kold luft når du slæber. Det sænker olietemp. 10 grader at åbne bagklappen i underkant.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Skal man skifte løfterne? Hvilke skal jeg vælge til min 1600 ccm med 2 x weber og engel 276 knast? Får også tarmslyng på.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder ikke som om I er klar over hvad løfterne er ?
Man skal bare bruge originale løftere eller dem der kom med knasten, hvis der kom nogen.
Men de skal være nye på en ny knast, ellers kan det let ske at den nye knast kun holder 5 minutter.
Ja så holder den jo reelt ikke, men det tager vel 5 min. at gnave den i stykker.
Og smør de nye dele rigeligt med molybdæn-fedt eller teflonfedt til formålet. Men kun på knast/løftere. Og tomgang er forbudt den første halve time. Og en motor der ikke springer igang og kører er forbudt. Altså man har fyldt karburatorerne op og konstateret at accelerationspumpen sprøjter og der er gnist mellem platinerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu er det sådan at jeg er ny inden for faget, men jeg har en VW eksperts stående på sidelinien til, at guide mig. Men du kan måske fortælle mig hvad løftere er.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:3fd9864ba8="Frank_Andersen"]Du skal altid skifte løftere. Ellers er der ingen garanti, overhovedet, på en knast.
Til dit brug ville jeg lave den med højtløft vippetøj, to kadrons og en god udstødning. Og hold den under 4700 omdr.
Hvis du ikke har optimeret ventilsæder og skiftet styr og udstødningsventiler ville jeg gøre det.
Sørg for at den får noget kold luft når du slæber. Det sænker olietemp. 10 grader at åbne bagklappen i underkant.[/quote:3fd9864ba8]
eller brug en Scat C25 knastaksel. Perfekt til en motor der skal arbejde på moment.
Har du købt cylindersæt ? - Det lyder som om du er ved at falde for fristelsen til at købe "slip-in cylindere" - Lad være med det. Dem + slæb + ekstra C/R = KORT levetid :!: Hold dig på maximalt 1641 cc slipins. (87 mm.)
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vw1303 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Torben

Hvad koster en god knast og nogle nye løftere til mit formål??

Hvad med 1303 og knasthjul??

Jeg beholder bare mine 2 år gamle 1641ccm på motoren og glemmer de nye 1679ccm.

Er der andet jeg skal anskaffe mig inden jeg igen er kørende ???

ps. Har købt 28mm tragte og oo9 fordeler

mvh.

Mikael
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Løfterne er den del der "gnider" op ad knastakslen og den skubber så stødstangen op der så vipper vippearmene og åbner ventilen.
Ja måske C25, men så er du ude i at du skal køre med kraftige enkeltfjedre, shimme/bolte vippearmene og måske stålstødstænger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja. opstramning af de originale (nye) fjedre eller HD enkelte er et must, men det er det nu osse med udvekslingsvippearme og dobb. karbs anyway.
en C25 med takthjul oig std løftere koster kr. 1250. - du kan blive nødt til at investere i en anden oliepumpe når du skifter knast De koster 240 -300 kr.
sigt efter ca. 8,4 - 1 CR (95 okt)
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.