Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Highway Problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har et lille problem:
Når jeg kører på motorvej ca en 80-100 km med en konstant hastighed på en 95-100 Km/t begynder motoren at gå "mærkeligt" som om den tændingsbanker/vibrerer og gir man gas er det helt tosset og den accelerer ikke som normalt... Hmm!?
Kører så ind på en rasteplads.. motoren lyder forkert og "plinger" som ikke er helt normalt.... Går så ud og tjecker tændkabler etc. Spiser noget medbragt kage og drikker en cola og 20 min efter kører den igen uden problemer......
Min foreløbige teori er at jeg kører med forkerte tændrør med forkert varme-tal der forårsager noget banken/fejltænding... Kan det være hold i den teori??? Andre teorier??
Det er en 1776, 8,1 CR med Bosch W8CC tændrør...

Gode råd modtages........ FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Karburatoris ?
Men du burde jo nok køre med W7xx
Eller prøv med noget japansk tændrør
Plinger ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
havde hældt en liter karburatorsprit i tanken inden jeg tog hjemmefra...
Ja en særdeles mærkelig "plingende" lyd... men den var faktisk allerede væk da jeg steg ud af bilen på rastepladsen og åbnende motorklappen.... og allerede her snurrede motor super igen og ville tage gass uden probs.

jeg prøver med nogen W7CC.... (Eller mener du noget andet når du skriver W7xx?)

CSP har bla. følgende i derrs dortiment:
W7CC
W7AC
W7DC
W7CCO
W7DTC
W7DCO

Hvilke japanske tændrør kan jeg prøve med? Er der et sted på nettet hvor jeg kan finde oplysninger om de forskellige koder på tændrør og hvad de betyder, så jeg kan omsætte eks. W7CC til et andet mærke???....
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad står CC for ? Jeg skrev xx bare for at fortælle at det var glødetallet jeg var ude efter. Hvordan du vil resten af tændrøret ved jeg jo ikke.
NGK bruger vist glødetal der ligner Bosch.
Jeg har altid selv brugt Nippondenso.
W16 til std. W20 til 8,5:1 og W22 til 9+:1
Jeg holdt op med at bruge Bosch for 25 år siden da jeg havde et der ikke virkede. Men det er måske at bære nag ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det tror jeg det er :wink:
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com

Reply

You must log in to post.