Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1600 i 1200 lovligt ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) birke Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har tjekket gamle indlæg, csp, klub-nord, Haynes-manual osv..
Er lidt forvirret af modstridende oplysninger.

-Har en 1200 motor altid max. 34 HK ?

-Er det lovligt at bruge en 1600 motor i en 1200 type 1 ?
(Jeg mener lovligt, punktum-slut. Ikke noget med at være heldig at liste igennem syn).

Har selv en 1200, 1974 med 1600 motor...
Hvis det ikke er lovligt vil jeg gerne opstøve en 1200 motor.
Kan forstå af gamle indlæg at 1200 motorer i starten af `70erne (hvornår præcis ?) gik over til samme motorblok som 1300/1600.

-Kan man mixe dele imellem dem ?

-Hvordan kender man dem fra "tidlige" 1200 motorer.
(hvis jeg har forstået det ret, så hedder de alle "D" ?)

-Kender du en der har sådan en motor jeg kan købe :D , til brug til syn.
( evt. en der skal/kan renoveres)

P.S. Det undrer mig at dette spørgsmål ikke ligger i FAQ, da det vel må være den mest oplagte måde at "peppe" sin 1200 op på....

Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis jeg forstår reglerne korrekt så er der 2 ting der gør sig gældne:

1. Hvis det er den originale 1200 motorblok som du har bygget om til en 1600, ja så ER det lovligt.
2. Hvis det er en 1600 motor som du har sat i bagefter, så er det IKKE lovligt, fordi du så har hævet motorydelsen med mere en 20%.

Kan dog være jeg ikke har forstået det korrekt.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal finde D-motorer med 2 oliereduktionsventiler. 73-
Du kan gøre det lovligt med 1600 ved at montere skivebremser foran. Jeg mener i øvrigt at 1600 er lovligt fra 68- med tromlebremser. Eller hvis man bygger om til samme bremser.
Problemet er jo egentligt at du ikke kan overholde 20% reglen. Men det er jo en toldsag.
Det hele bliver så indviklet og dyrt når de skal blandes ind i det. Lad være med at være så ærlig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo men hvis man skifter cyl., topstykker og krumtap er der faldet dom for at så er det en komplet motorombygning og der skal falde afgift.
Men hvem bliver lykkeligere af det ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er monteret skivebremser på min 1200 boble.
Så er det altså lovligt ?
Hvad skal jeg henvise til hvis synsmanden ikke er enig ?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) VW har velnok en godkendelse på skivebremser og 1600 motor.. Kontakt SMC.

Men nu vi er ved det..

Det har må du vide, Frank.. Hvem er det der har bevisbyrden hvis synsmanden påstår at noget ikke er godkendt, og man selv mener at det ER godkendt.

Skal synsmanden dokumentere at det er ulovligt, eller skal man selv dokumentere at det er lovligt..?

Jeg spørger fordi jeg har fået fortalt at alle den slags godkendelser på diverse biler er i synshallernes "arkiver" eller hvad vi nu skal kalde det.. ?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) MKM Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Min Bil... En 1960, gik ikke igennem syn med csp skive bremser. Det hele er komplet nyt i den bil ... 1600 motoren sagde han ikke noget til... Han forlangte orginale papier fra vw, at bremserne var lovlige. Tüv var ikke nok.. Idiot!!! Jeg hader synsfolk.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Frank Andersen, som jo selv er synsmand :) , har skrevet i et andet indlæg at bobler med den nye forbro (efter aug. 65) sagtens kan godkendes med skivebremser, men din er jo med den gamle forbro, så det er jo nok derfor :)

Lennart
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
T
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c88aacd031="Mikkelsen"]Min Bil... En 1960, gik ikke igennem syn med csp skive bremser. Det hele er komplet nyt i den bil ... 1600 motoren sagde han ikke noget til... Han forlangte orginale papier fra vw, at bremserne var lovlige. Tüv var ikke nok.. Idiot!!! Jeg hader synsfolk.[/quote:c88aacd031]
Var det i
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MKM Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Farmer.

Bilen blev kaseret ved B.S. Automobiler i Tjele, tæt ved Viborg.... Jeg skal skam nok lære papierne udenad...

Reply

You must log in to post.