Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  så har nuser brug for hjælp igen

Tags:
No tags yet.

(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har sat karossen på min buggy dd, MEN koblingsarm kan ikke være der uden at jeg skal lave et dybt spor i glasfiberen, hvad gør I andre buggy folk, kan koblingsarm kortes op???, er nemlig ikke meget for at lave et hul i fiberen, selvom pigerne nok vil være "vilde" med at være på bagsædet :wink: , hvis arm kan kortes, så søger jeg en på fyn der kan hjælpe, solen skinner og det kribler i hele kroppen for at få min buggy ud at køre, så HJ
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmm det er ikke muligt at hæve karossen med et par cm?? Hvis du korter koblingsarmen ændrer du lidt på udvekslingen så den vil blive hårdere. ( ved ikke om det reelt har nogen betydning ).

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg ved at svingel har/har haft det samme problem, og fik at vide af kit&buggy bendt at han bare kunne hæve karrossen lidt ved at lægge noget imele bund og fiber. alternativt kan du gøre som Buggymikael og kappe bagenden af og vinkle den lidt op ad, men det er jo en lidt større operation

Lennart
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hmmm, vil sgu nok heller have en "hård" kobling hvis det kan lade sig gøre :)
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hæv karossen! Det andet bliver noget lort.. Især hvis du har planer om noget lidt vildere end en 1300 motor på længere sigt..
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Ja, det er rigtig hvad Haardberg skriver jeg har det samme problem og der bliver karossen hævet. Ved bare ikke helt endnu hvordan.

Mvwh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
fladjern min ven, masser af fladjern :lol:
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja har godt tænkt på det :lol: :lol:
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
eller måske rustfrit stål bare for syns skyld
(permalink) Palle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Eller som på min buggy fra hinsidan 3-4 cm svensk fyrretræ.....

Not...... :evil:

Mvh
Palle
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er den hurtige...
Hæv bagenden til den højde du vil have. Læg tape på bunden hvor karossen lægger an på. Læg derefter tape på indersiden af karossen fra karossen og ned til bunden. Nu har du så en u-formet profil (væltet på siden) den fylder du op med PU-skum og lader det størkne. Af med karossen og tapen...nu skulle du så gerne have 2 pølser af PU-skum der ligger langs bunden af karossen..dem skærer du til så du synes de er fine..ligger nogle gode lag glasfiber rundt om og viola så har du hævet karossen...hvis man så ikke synes det er så kønt at anlægsfladen på karossen er lidt tyk kan man jo ligge tæppe i..

Håber det gav en ide.

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, træ er klart det bedste at bruge, det kan heller ikke ruste :lol: :lol: :lol:
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Pu skum er noget der ekspanderkraftigt...det er så at sige sprøjte isolering..nogle sætter vinduer i med det ect..det gjort med bagenden af min egen buggy, men kun lige på "traversen" ved bagsædet.
Du kan jo adde mig til din msn så kan jeg sende nogle af de billeder jeg har hvis du mangler lidt inspiration eller bare en snak om vw, løst eller fast.Jeg er stadig igang med projektet.

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tænker så det knager, hmmm, det ender jo nok med at jeg hæver, det er tråden i alle svar, men jeg vil nok hellere tape karosse og bund og så lukke med tape på den ene side og så er det "bare" X antal seal tuber og i flere tempi - ligesom når man støber under en gammel skillevæg, men det får I at se senere, skal nok ligge pics på som det skrider frem, foreløbig: TAK for hjælpen :D
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Nuser
Nu ved jeg ikke lige hvor meget det drejer sig om,men jeg havede samme problem,og min var ca 5,mm for lang,jeg kørte op til min smed,fik den lige varmet godt op,og så bukkede vi den lidt,så nu pejer den bare lidt ud til den ene side,og kan nemt være der.
Men vis det er 1cm eller mere kan du nok ikke nøjse med at bukke den.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik_W
Arbejder videre, måler lige hvormeget det drejer sig om, buggy "skal" jo være klar til klubdag nede ved dig, og den skal også med den 12 juni, så problemet skal løses, og dit forslag er hurtigere end at hæve karosse, så jeg ser lige på det i aften :D :D
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis du vælger skum, skulle du købe polyethan skum istedet. det er en 2 komponent skum man bla. bruger i bådskrog. du kan købe det hos de fleste bådreperatørere. bare tag et par tomme dåser med til at have det i, de har det i 20l dunke.
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
skum er ude af billedet, det tager alt for lang tid, har målt og det er 10 mm det er galt, ingen der har andre forslag???, ingen der har erfaring med at ændre på koblingsarm ???, det er nok det jeg føler mest for lige pt., ved godt at en kortere arm=hårdere koblingspedal, men nu er det jo ikke en lille dame på 45 kg der skal køre i den, så jeg tør godt tage den risiko, så er der en der kan svejse og samtidig har en koblingsarm liggende så meld jer. :D
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror ikke du kan mærke det ret meget,om den bliver det korter,Prøv at høre pizzaman om de har en arm,de har nemlig så meget liggene,så skal jeg nok svejse den.
ps jeg skal forresten over til dem i denne uge,så kunne jeg tage en arm med hjem,og svejse hvis det var.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så er karossen sat fast, hævede den ca 10 mm bagerst, fjernede lidt fiber, der er godt nok et lille hul men det viste sig at de skøre svenskere havde sat et ekstra lag fiber på, havde de nøjes med at lukke hullet havde været småtings afdelingen, men bagende hævet 10 mm og så en god gang prof. seal så er den både tæt og stærk, håber ikke at jeg skal skille den fra bunden engang, så bliver den sgu solgt, så tak for tilbudet Henrik_W men melder pas denne gang, men det kan være at jeg får brug for hjælp sidst på måneden, den SKAL være klar til klubdag, så tak til alle der kom med indlæg vedr. mit problem :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Reply

You must log in to post.